Postoji li neka tajna veza između pjesama Taylor Swift i djela Geoffreya Chaucera, Charlotte Brontë, Williama Shakespearea te Margaret Atwood, pitanje je na koje će ove jeseni morati odgovore potražiti prije svega profesorica književnosti Elly McCausland. Jer ono što je započelo kao super ideja da se privuku novi studenti, koji bi na izbornom kolegiju htjeli dublje zaroniti u stare tekstove klasične engleske književnosti, i to od 14. stoljeća do danas, završilo je s takvom gužvom oko prijava, kao da se na belgijskom Sveučilištu organizira besplatni i nenajavljeni koncert Taylor Swift.
Kako je pop kultura ušla na Sveučilište Gent
‘Nikada u životu nisam dobila toliko mejlova uzbuđenih studenata koji su me pitali mogu li se prijaviti na izborni kolegij’, izjavila je profesorica McCausland za Guardian. A da stvar bude bolja, zainteresirani su i oni koji nemaju nikakve veze sa Sveučilištem. Okej, nećemo sad ići u detalje i reći da je profesorica koncept prepisala s njujorških Sveučilišta, koja su još prošle godine počela u nazive kolegija uvoditi popularne glazbenike s YouTubea, sve ne bi li zadržala nestalnu pažnju generacija odraslih uz internet.
Taylor Swift i Sylvia Plath
No moramo priznati da je i nas zaintrigirao kolegij naziva ‘Literature: Taylor’s Version’, a ponajviše kako je profesorica pronašla paralele između Taylorine pjesme ‘The Great War‘ i one ‘Daddy’ Sylvije Plath u kojoj pjesnikinja koristi pjesničke figure rata i bitke da prenese čitateljima svoju bol. Ili kako Taylorina pjesma ‘Mad Woman’, koja govori o patrijarhatu i mentalnom zdravlju podsjećaju profesoricu na kratku priču Charlotte Perkins Gilman ‘The Yellow Wallpaper’. Pozdravljamo nove interpretacije, a posebice one koje fokus stavljaju na književnost te kritičko vrednovanje Taylorina rada. A sada samo čekamo i sljedeći kolegij na temu – je li desetominutna verzija pjesme ‘All To Well’ možda i suvremena Odiseja?