Kada je Karla Sofía Gascón u prosincu primila Europsku filmsku nagradu za najbolju glumicu u filmu “Emilia Pérez”, njezin govor zahvale je bio toliko dirljiv, životan i snažan da se na trenutak moglo učiniti da je spominjanje plave haljine, u znak potpore Europskoj uniji i europskom filmu, možda suvišno. No što kada je ta veza između mode i filma tako čvrsta da ju niti jedan mafijaški obračun više ne bi mogao raskinuti. Uostalom, film “Emilia Pérez” je sufinancirao modni brend Saint Laurent pa nije čudno niti da Selena Gomez koja glumi u njemu nosi college majicu s natpisom “Rive Gauche”.
No ono što je možda najzanimljivije je to kako su se vremena promijenila, jer dok su nekada veliki modni brendovi najradije podupirali spektakle, pa bismo na kraju i Jamesa Bonda mogli percipirati kao dvosatnu reklamu s pauzama za film, danas su prešli u teške vode. Kao da se i svijet mode zasitio uljepšanih i lažnih slika te prednost daje streaming servisima, a koji nisu ništa drugo nego neka vrsta uzbudljive psiho-terapije. Stoga nije neobično i što su se velike modne kuće što prije željele ukrcati na ovaj uzbudljiv vlak.
Zašto modne kuće otvaraju filmske odjele
Naime, modna kuća Sainta Laurent nije prošle godine otvorila samo divnu knjižaru u centru Pariza, nego je tvrtka 2023. osnovala i filmski odjel. A kada čujete s kojim autorima žele raditi, morate ostati zadivljeni, jer lista je impresivna. Sve redatelji koji ruše ustaljena pravila i snimaju po svom – Paolo Sorrentino, David Cronenberg, Abel Ferrara, Wong Kar-wai, Jim Jarmusch, Gaspar Noé.—
Chanel je u Hangzhouu predstavio svoju Métier-d’Arts kolekciju uz kratki film Wima Wendersa, koji prikazuje glumicu Tildu Swinton kako istražuje kineske tradicije s fotoaparatom.
Ništa manje sjajnog ukusa ne pokazuju ni druge modne kuće pa je modna kuća Loewe radila na filmu “Queer”, Bottega Veneta je odjenula glumice u Almodóvarom film “Susjedna soba”, Chanel je podržao restauraciju Wendersovog filma “Pariz, Teksas”, koji je ponovno prikazan u Cannesu povodom 40. godišnjice, Valentino je u Abu Dhabiju prikazao omiljene filmove Federica Fellinija, a fondacija Prada 30. siječnja otvara izložbu storyboardova u svom Osservatoriju u raskošnoj milanskoj galeriji Vittorio Emanuele II.
Uostalom, zašto se čuditi, jer svi kreativci znaju da jake priče najbolje otvaraju oči. A još kada bi se i visoka moda spustila na neke razumne cijene, i James Bond bi mogao konačno u zasluženu mirovinu pa chillati uz Rive Gauche potkošulju i Netflix.