Duhovna sestra Davida Bowieja

BAŠ SVE ŠTO MORAMO ZNATI O ST. VINCENT: Sjajnoj glazbenici koja nas ne prestaje oduševljavati

Tamara Radan
07.05.2023.

Postoje umjetnici koji sve što prime u ruke naprave na totalno svoj, krajnje autentičan i originalan način. Jedna od njih je definitivno i Annie Clark, poznata i kao St. Vincent, kojoj već odavno tepaju da je duhovna sestra Davida Bowieja te stoga ne čudi da se osim u glazbi naveliko bacila i u modni dizajn

Annie Clark, poznata i kao St. Vincent, američka je glazbenica, pjevačica, scenaristica, filmska redateljica i glumica i općenito jedna od najinspirativnijih umjetnica svoje generacije. Pjevala je s Dua Lipom, surađivala s Taylor Swift i Paulom McCartneyem, snimila album s vođom Talking Headsa Davidom Byrneom, osvojila tri Grammyja, i pritom pobrala cijeli niz laskavih usporedbi s Davidom Bowiejem, Princeom, Kate Bush i PJ Harvey, a evo čime je nas kupila zauvijek! 

Glazbeni i modni hommage sedamdesetima

Ova je 39-godišnja glazbenica još od prvih dana svoje karijere imala osebujan stil. Platinasto plave perike, super dekoltirane čipkaste košulje i futurističke mini haljine redovito su bile dio njenog izričaja, a kao da nema dovoljno talenata, sada nam je otkrila još jedan, dizajniravši capsule kolekciju u suradnji s Gantom. Svaki je komad zamislila kao stvoren za pozornicu, ali i ludi noćni izlazak ili pak običan dan, u sofisticiranoj i pomalo razuzdanoj varijanti. 

Retro ružičasti sakoi, prugaste čarape i svileni šalovi s psihodeličnim printevima koje je osmislila vraćaju nas u folk, rock i disco New York 70-ih, savršeno pristajući njezinoj iskričavoj osobnosti, a o kolekciji je, priznaje, krenula razmišljati želeći stvoriti komade koji bi utjelovili duh i estetiku njezinog albuma ‘Daddy’s Home’ iz 2021., dodajući da se bez problema može zamisliti kako nastupa u njima. Inspiraciju je doista pronašla u energiji New Yorka 70-ih te činjenici da su si ljudi tada mogli priuštiti samo sako ili hlače, ali ne i cijeli komplet, a upravo su je ta stilska drskost i prisutna doza humora iz tog vremena inspirirali tijekom stvaranja njezinog posljednjeg albuma.

Kaos u centru grada kao inspiracija

Iako gaji ljubav prema estetici 70-ih, priznaje da joj se posebno sviđa glazba iz tog vremena koja se bavila ljigavim, neurednim i pohlepnim stvarima koje su se događale u srcu grada. Osjećaj je, kaže, sličan onome kroz što trenutno prolazimo. San o ljetu ljubavi iz 60-ih tada se bližio svom kraju, skupa s psihodeličnim fantazijama hippie pokreta koje su polagano postajale stvar prošlosti, dok su ljudi pokušavali ponovno stvoriti novi svijet, ne znajući kako će budućnost izgledati, baš kao što mi pokušavamo učiniti danas.

Album posvećen tati

Njezin je posljednji album posvećen njezinom tati, a upravo ju je on upoznao s mnogim pjesmama koje danas obožava. On je živio u 70-ima, a ona je na albumu predstavila transformaciju muževne, očinske figure koja nosi velike hlače u ženstveniji lik inspiriran Genom Rowlands, modelom Lauren Hutton i američkom transrodnom glumicom i muzom Andyja Warhola Candy Darling.

Prije no što se okušala u dizajniranju odjeće, dizajnirala je gitaru s Music Manom, tvrtkom za koju su svirali i Jack White i Tom Morello iz Rage Against the Machine, a proces je, kaže, više manje isti, dodajući da joj je najdraži dio suradnji to što je kraju rezultat puno uzbudljiviji nego kada na projektu radi sama. Bilo da se radi o gitari ili modnoj kolekciji, cijeni, kaže, način na koji može iznijeti svoju estetiku i umijeće te uz pomoć tima dizajnirati nešto što će trajati cijeli život, bez da ju cijeli proces umori. 

Duhovna sestra Davida Bowieja

Najčešće ju uspoređuju s Davidom Bowiejem budući da, baš poput njega, stvara novi i jedinstven izgled za svaki svoj album, a modni je izričaj, priznaje, važan dio njezinog iznošenja priče pa o svakom aspektu svojih kreacija pomno promišlja, nastojeći postići da njezina odjeća bude samo nastavak onoga što album donosi i točka na ‘i’ kojom se stvara cijeli jedan svijet. 

Unatoč usporedbama s Bowiejem, priznaje da nema samo jednu osobu koja joj je modni idol, već se divi stilu odijevanja mnogih. Trenutačno joj se jako sviđa Isabelle Huppert, kako zbog izgleda, tako i zbog energije zbog koje ima osjećaj kao da nosi što god želi s nevjerojatnom slobodom i elegancijom.

Iako njezini scenski stylinzi izgledaju glamurozno, oni koje bira u svoje slobodno vrijeme potpuno su druga priča do te mjere da se čak ni ne šminka i nosi uglavnom, kako sama kaže, poprilično klasične komade. “Kada ne nastupam, nisam ta osoba koja želi ući u prostoriju i zavrtjeti svima glavom i biti u centru pažnje. Veliki dio mog rada kao tekstopisca je promatranje ljudi kako bih mogla obogatiti svoje pjesme. A ne možete dobro vidjeti nikoga ako ste samo vi onaj koga se vidi”.

Pročitaj više

Tko će biti naš sljedeći tlačitelj?

Dina je duboko promišljen, introspektivni prikaz o bijeloj nadmoći i njezinim katastrofalnim podvizima. Iako zvuči kao da se odvija u dalekoj prošlosti radnja filma Dina smještena je u nevjerojatno udaljenu budućnost, točnije 11. tisućljeće. Onaj izraz „miljama daleko“ u ovom kontekstu se čini sićušan. Razlika između tehnološkog napretka kojim film obiluje je u apsolutnom kontrastu naspram političkih i religijskih pitanja. Unatoč ili baš zbog toga film je pogodio esenciju sadašnjosti. Dina uspješno prikazuje bit zapadne civilizacije, one koja je izgrađena na pljački i genocidu.

Majstor apstraktnih krajolika

Kada je Miljenko Jergović prije sedam godina napisao intiman osvrt na malu retrospektivu Ljubomira Perčinlića u Galeriji Libar i zaželio se vidjeti djela ovog zaboravljenog umjetnika u većem prostoru, vjerujemo da nije mogao ni pretpostaviti da će njegov prijedlog zaista naići na plodno tlo.

Uronite u svjetlosno iskustvo

Na ovogodišnjem Festivalu svjetla Zagreb, koji se održava od 20. do 24. ožujka 2024. na brojnim lokacijama, Umjetnost za grad predstavit će čak četiri svjetlosne instalacije i intervencije. Tri nastaju u suradnji s timom hrvatskih vizualnih i multimedijalnih umjetnika koji čine Jelena Petric, Branimir Štivić, Anja Leko, Andrej Beštak, Hrvoje Nikšić i Vojin Hraste, dok je jedan rad naručen od španjolskog landscape light umjetnika Javiera Riere.

Galerija Trotoar

U petak 22. ožujka 2024. u 19 sati galerija Trotoar u Zagrebu otvara izložbu Emira Šehanovića naslovljenu “There Will Be Bliss”.

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.