'Ležiš, a ideš!'

IZOMETRIČKI TRENING: Vi mirujete, a mišići se izgrađuju i oblikuju

Nika Kovačić
26.01.2024.

Ne znamo što bi na ovaj naslov rekla zmija iz vica ‘ležiš, a ideš’, no izgleda da i među sportašima ima onih koji žele uz minimum truda izvući maksimum zdravlja i dobrog osjećaja

Ako nisi mokra od glave do pete od znoja i crvena u obrazima kao da si upotrijebila prejako rumenilo, uzalud si išla u teretanu. Tako je sve do nedavno glasila glavna maksima svih ljubitelja vježbanja i teretana. A tako je nedavno zaključio i jedan od mojih privatnih trenera, a s kojima nikada nisam mogla uspostaviti neku dulju i kvalitetniju vezu. Već na prvom satu zadali bi mi najteže vježbe, naravno s ciljem da vide koliko mogu ili hoću, a dijagnoza na kraju prvog sata bi manje-više bila slična – “Možeš dosta, ali nam nije jasno zašto štediš tijelo?”

Predobro da bi bilo istinito?

E pa kako stvari sada stoje, otkada sam naletjela na članke koji propagiraju izometričke treninge, možda se ove godine i priključim vježbanju na kraju siječnja. Znam, zvuči predobro da bi bilo istinito, no kažu da ova metoda vježbanja doista funkcionira. O čemu je riječ i kako se sada mišići lijenog tijela mogu izgraditi bez vježbanja? Naime, riječ izometrično znači jednako i ovdje naravno označava dužinu, jer ta dužina ostaje nepromijenjena tijekom opterećenja. No da ne bi bilo zabune, ovdje nije riječ o tome da vi ležite na kakvom fancy ležaju, a struja vam u ugodnom ritmu pomiče vaše mišiće.

Foto: Unsplash+

Izometrički trening

Izometrički trening podrazumijeva statičke vježbe snage u kojima su mišići napeti, a da se pritom ne odvija nikakvo kretanje. Na taj način tijelo s vremenom ipak može postati jače, steći određenu vještinu, a da pritom ne morate puno vremena trošiti na znojenje. A najljepša vijest – rezultati su brzo vidljivi. Ok, to je sve jasno, no kako funkcionira izometrički trening? Ono što na prvi pogled može zvučati novo i komplicirano vjerojatno je većini poznato. Jedna od najpoznatijih vježbi je plank, horizontalni položaj na savijenim rukama, kojim jačate središnju muskulaturu tijela i poboljšavate stabilnost.

Napeti mišići

A druga vježba je wall-sits, poznatija i kao čučanj uza zid u kojoj se leđima naslanjate na zid dok se spuštate u duboki čučanj, a cijelo vrijeme pazite da su vam koljena savijena pod pravim kutem. Ova vježba u koju se kunu trkači navodno čini čuda za sve one koji osjećaju bolove u koljenima. a dobra vijest je i ta da je možete izvoditi čak i na poslu. No kad smo već kod posla i vježbi s napetim mišićima te položajima u kojima treba što dulje ostati – mogu li i naporni i stresni sastanci proći kao izometrijski treninzi. Naravno, ovo pitam za svog osobnog trenera.

Naslovna fotografija: Unsplash

Pročitaj više

Kada malo vježbanja donosi puno

Ako ste kao ja i tek ste u zrelijoj dobi krenule vježbati ili ste neredovite, ne brinite – ima nade za nas sportske zabušantice. Zašto se ne bismo trebale opterećivati količinom zahtjevnih treninga potvrđuje znanstvena studija, a ponekad je zaista lijepo imati takav dokaz ‘u džepu’.

Ostanite budni, ostanite budni!

Znamo, ovo pitanje nije od prevelike važnosti, no čovjeka veseli saznati odgovore na vječne zagonetke. Evo što kažu neurolozi o našoj velikoj ljubavi prema spavanju na kauču

Prokletstvo prve noći

Ukleti hotel, podzemne vode ili preglasni susjedi? Pokušajte se sjetiti kada ste zadnji put dobro usnuli na novoj lokaciji. Ako nađete odgovor za manje od 10 sekundi, slobodno produžite dalje jer ovaj članak nije za vas.

Rain on me!

Jesmo li postali obične žrtve pop kulture i fotogeničnih scena ili ima nešto u basu kiše što nema ni na najboljim katarzičnim koncertima? Evo što kaže znanost, a što moj dečko?

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.