Svatko tko je tijekom proteklog tjedna otvorio Instagram, nije mogao ne primijetiti da su brojni digitalni kreatori u svoje storije krenuli linkati Threads, novu društvenu mrežu na koju se u prvih sedam sati prijavilo 10 milijuna korisnika, čime je postala najbrže downloadana aplikacija dosad.
Same but different, but same?
Nova aplikacija svojevrsni je odgovor Marka Zuckerberga na pad popularnosti Twittera i opći rasap koji je u toj kompaniji nastupio po dolasku Elona Muska. Pa je neki nazivaju i „ubojicom Twittera“ dok drugi „korisnim djetetom“ Instagrama i Twittera, jer su objave ograničene na 500 znakova (više od Twitter limita od 280), a mogu se postati i linkovi, fotke te video do čak 5 minuta trajanja.
No kako bi joj se moglo pristupiti nužan je Insta profil preko kojeg se može ulogirati na Threads. A ima i još jedna kvaka: ako želite izbrisati svoj Threads profil, morat ćete izbrisati i onaj na Instagramu.
Očekivano, puno je celebova već kreiralo Threads profile, a među njima i Sarah Jessica Parker koja je napisala: „Veseli me nada da će Threads biti nova mogućnost da dijelim naslove knjiga, fotografije svog dana, podršku za knjižnice, savršeno skuhani svinjski kotlet ili bilo što drugo vrijedno vašeg vremena“. No nisu svi baš tako optimistični.
Zuckerberg vs. Musk
Zuckerberg je otvoreno rekao da će nova aplikacija konkurirati Twitteru, a Elon Musk priprijetio tužbom. „Konkurencija je dobra, varanje nije“, rekao je Musk i optužio Metu da je zaposlila niz bivših Twitterovih zaposlenika od kojih su neki imali pristup poslovnim tajnama i povjerljivim informacijama. Iz Mete se brane da među inženjerima koji su radili na aplikaciji nema nijednog koji je prije radio na Twitteru.
Sad kad smo odgledali „Succession“, možda je vrijeme za ovakvu milijardersku dramu u stvarnom životu, pa nam ne preostaje ništa drugo nego pripremiti kokice. Ionako nova aplikacija nije dostupna u EU zbog strožih zakona o prikupljanju podataka.
Threads može prikupljati podatke o zdravlju, financijama, kontaktima, lokaciji, kupovinama, pa i osjetljive informacije, stoji u pravilniku o privatnosti podataka. A zbog europskih regulacija, neizvjesno je hoće li uopće stići do „starog kontinenta“. No je li nam još jedna aplikacija koja nas uvlači u svijet ekrana uopće potrebna? I što potencijalni monopol Mete znači njezine korisnike?