Kada sam prije par godina dala otkaz u firmi u kojoj sam radila pojavio se gigantski problem – kako ću iznijeti sve te uspomene, drangulije, trnde i osobne sitnice koje samo meni znače. Trebam li unajmiti kamion, napraviti aukciju ili sve to skupa baciti i spaliti? Danima sam razmišljala o tom izazovu koji me toliko mučio da sam samo zbog njega godinama odgađala otkaz. Jednostavno mi se nije dalo izlagati stresu zvanom selidba. No moje tako stylish kolegice koje su sve stvari imale uredno poslagane po bojama i zatvorene u bezličnim ladicama nisu razumjele taj problem, a najveća obožavateljica minimalizma je samo kratko prokomentirala – “Pa ti kao da si dementna pa sve te gluposti čuvaš jer se inače ne bi ničega sjećala.”
Ljubitelji kreativnog kaosa
Čemu sada ovaj uvodnik? Treba li možda sada podsjećati moju frendicu da je bila nepravedna te da nas ima još takvih zaboravljivih, hiperosjećajnih i zauvijek vezanih uz glupe sitnice? Ako ćemo biti precizni, hashtag Cluttercore do sada ima gotovo 76 milijuna pregleda na TikToku i gotovo 30.500 oznaka na Instagramu pa vi vidite tko je lud, a tko samo sentimentalan.
Trend koji je osobito popularan među pripadnicima generacije Z (rođeni između 1997. i 2012.) ne samo da se razvio kao znak otpora prema minimalizmu milenijalaca nego je svoj vrhunac doživio u doba pandemije kada se gotovo svaka soba u domaćinstvu, htjeli mi ne htjeli, pretvorila u udobnu jazbinu. Ovom prilikom želimo zahvaliti svim fake filterima umjetne inteligencije koji su nam spasili malo obraza i sakrili sve one stvari koje smo poslagali po policama, objesili o ormar, nabacali na krevet. Jer trebalo se nekako utješiti i raspoložiti.
Predmeti u stanu koji reflektiraju našu osobnost
No kada su oni najhrabriji među nama skupili hrabrosti i odvažno pokazali svoje pretrpane sobe na TikToku, platformi koja iznad svega obožava ludost, hrabrost i originalnost, stvar se zakotrljala do nivoa da je dobila sufiks – core. I ne samo da je postala riječ nego oni najneuredniji ponosno objašnjavaju novu filozofiju na TikToku, tvrdeći iskreno da ih sve te sitnice čine istinski sretnima, ponavljajući ono što su već odavno otkrili i znanstvenici kada su proučavali vezu između kolekcionarstva i hormona sreće.
Uostalom, možda je bilo krajnje vrijeme da se prestanemo skrivati iza starih komoda, snobovskog dizajnerskog, antikvitetnog namještaja i odaberemo predmete koji doista reflektiraju naš život, pa bio to običan Mickey Mouse ili maznuti lampion iz kineskog restorana.
Naslovna fotografija: Unsplash