Pileći bataci, mobiteli, foto-aparati pa čak i pepeo pokojnika, svako malo na društvenim mrežama osvane neki incident koji bi slobodno mogao biti objavljen u crnoj kronici. Ta sjećate se zadnjeg incidenta u kojem je pomahnitali obožavatelj pogodio Cardi B gigantskim pićem, a ona je njemu uzvratila mikrofonom u glavu. Ili kako je pjevačica Bebe Rexha bila hospitalizirana nakon koncerta jer ju je mobitel pogodio ravno u oko.
„Mislio sam da će biti smiješno ili da će pjevačica snimiti par kadrova mojim mobitelom pa mi ga onda vratiti“, pravdao se ludi obožavatelj koji je istog trena priveden, a odmah nakon toga je dobio i zabranu pristupa pjevačici.
Plaćeni hejteri koji na operne pjevače bacaju jaja
Naime, trend bacanja osobnih stvari na pozornicu i nije tako nov jer su još u prošlosti smatrali da zviždanje i demonstrativno dizanje i napuštanje dvorane nije dovoljno da se izrazi nezadovoljstvo izvedbom te su često izvođače gađali jajima ili paradajzima. A da stvar bude gora, posao impresarija, iako se odigravao u najfinijim europskim dvorana je često uključivao – plaćanje oduševljene publike u prvim redovima ili one hejterske koja bi u par minuta trebala minirati umjetničko djelo.
No, sve do nedavno, obožavatelji su se manje-više zadržavali na mekim predmetima – cvijeće, plišane igračke (posebno na ledu, da ugriju smrznute klizače) i donjem rublju. No, otkako su društvene mreže uzela maha, a posebice viralni filmići, obožavatelji kao da izgubili svaki osjećaj za mjeru i razum te su počeli bacati na svoje omiljene izvođače i oštre te nadasve opasne predmete. O čemu je sada riječ?
Ući zvijezdi u vidokrug, svijest, a možda i viralnu vječnost
Nije tajna da se na koncertima događa velika magija te da nas luda energija ponese pa činimo stvari za koje bismo se u nekim drugim okolnostima kleli da je nemoguće – žicanje nekoga jačeg da nas digne na ramena, skidanje grudnjaka, guranje u prvi red i deranje iz vratnih žila da idol izvede stage-diving, dok u sebi molimo krunicu da nas svemogući zapazi, izvuče na stejdž, ne bismo li zajedno nešto otpjevali i otplesali pa da i mi postanemo planetarno popularni. Ili, ako ništa drugo, da nas barem, kao nekoć Courntey Cox, zapazi iskusno oko snimatelja i nekoliko sekundi zadrži u krupnom kadru.
Pa ipak – kako to da obožavatelji nisu mogli ostati na donjem rublju i na etiketi upisanim brojevima telefona? Jesu li za takvo ponašanja krivi suludi izazovi na TikToku koji favoriziraju bizarne, sulude i originalne situacije ili se dogodio neki gadan bug – da su neki obožavatelji doista počeli vjerovati da mogu srušiti onaj fiktivni zid između zvijezde i publike.
Parasocijalni odnos
Naime, psiholozi već odavno to što mi osjećamo prema zvijezdama zovu parasocijalni odnos. No to što mi baš sve znamo o zvijezdi ne znači da ona zna išta o nama, a kamoli da se to treba promijeniti ili da se moraju smišljati perfidni načini da se to promijeni. S druge strane, zahvaljujući društvenim mrežama, stvorio se lažni dojam da se svi nekako moraju i mogu istaknuti i biti viđeni, a time posredno dobiti i neku iole mjerljivu potvrdu da postoje.
Fiktivni zid kojeg ne treba rušiti
Uostalom, ovaj trend suludih obožavatelja koji traže svoja ‘prava’ i svojih pet minuta slave se drastično promijenio u zadnjih pet godina i nije vidljiv samo na koncertima Jer gdje god se osvrnete sve je puno agresivne publike koja traži svoja prava – od fenomena bijesne Karen koja izvodi scene na javnim mjestima, a paralelno i na društvenim mrežama, prozivajući sve i svakoga, do influencera koji su otkrili da bojkotiranje i javni linč donose ludu gledanost do klasičnih hejtera i trolova. I pitanje je koliko će vremena trebati da se pojedinci vrate na stare postavke. Za početak, pomoći će možda ona informacija da na ekranu uvijek postoji onaj mali iksić, a da je dobri stari pljesak posve dovoljan. I ono najfascinantbije – da baš nikada ne izlazi iz mode.
Naslovna fotografija: Unsplash+