Kada se šef približi luzerima

FORMULA USPJEŠNOG SITCOMA: Pišete? CV = ((R x D + V) x F) + S : A

Tamara Radan
12.01.2024.

Kada je riječ o kvotama gledanosti, producentima često zapne osmijeh u grlu. Srećom, tu su britanski znanstvenici koji su izračunali formulu uspješnog sitcoma

“Imam za vas dvije vijesti. Jedna je dobra, a druga loša”, kaže šef svojim zaposlenicima u britanskoj seriji ‘U uredu’. “Loša vijest glasi – svi ste dobili otkaz, a ona dobra – ja ću jedini zadržati posao.”

“Ne, to nisu jedna dobra i jedna loša vijest, već jedna loša i jedna nebitna”, upada mu netko iza leđa u riječ.

Nagradno pitanje? Što je tu smiješno, a da nije tužno i zašto je cijela serija bila užasno uspješna, za razliku od primjerice ostalih serija? Kako producenti, a niti vlasnici TV postaja nisu nikako uspjeli naći odgovor, angažirali su neurobiologe koji su potom puna dva mjeseca digli noge u zrak i gledali britanske sitcome i to dva desetljeća unazad.

Kada neurolozi gledaju sitcome

Rezultat uživanja i barem pet kila više je sljedeća formula: CV = ((R x D + V) x F) + S : A. U prijevodu: komična vrijednost (comical value) se dobiva tako da vrijednost poistovjećivanja s glavnim likom (recognizability) pomnoži s megalomanijom (delusion of grandeur), a onda tome pribrojimo duhovitu igru riječima scenarija (verbal vit), te naposljetku sve to pomnožimo sa zbrojem scena u kojima netko padne, zajebe se ili barem zaradi koju ozljedicu (fall – hi, hi, jer svi smo mi ipak od krvi i mesa)

Kada ste se konačno iskobeljali iz ovih zagrada, onda tome možete pribrojiti diferenciju statusa (S) između likova s najvišim društvenim statusom te luzera, a na kraju sve to podijeliti s uspješnošću realizacije dramaturškog koncepta (A). Komplicirano, ha? Možda bi bilo bolje da su napisali – nema ljepše stvari nego da šef kojemu se divimo, a koji sebe veliča u nebesa, padne na tur i približi se nama luzerima. I tako kroz 12 epizoda i 5 sezona…

Pročitaj više

Kako smanjiti doživljaj

Težnja za savršenstvom koči nas u stvarnom napretku i krade nam vrijeme, ali i zadovoljstvo. Kako se osloboditi perfekcionizma?

Upitate li ljude raduje li ih pomisao na to da su u nečemu ostvareni, uspješni, najbolji, većina će vrlo vjerojatno odgovoriti potvrdno. Pa ipak, unatoč tome što svatko od nas bar naizgled teži ka zavidnim postignućima nije rijetkost da nas upravo ta postignuća učine predmetom ogovaranja, omalovažavanja, a ponekad i metom otvorene sabotaže. To može ostaviti prilično gorak okus te nas spriječiti u tome da se uopće odvažimo istaknuti u nečemu. No o čemu je točno riječ?

COPY & PASTE, PLIZ!

Prije čitanja ovog teksta svakako provjerite jeste li i vi možda tuđa očekivanja pobrkali sa svojim snovima. Za potrebe ovog teksta konzultirali smo Cameron Diaz, Gwyneth Paltrow i Jacindu Ardern, a bili smo prisiljeni zahvaliti se na suradnji preambicioznom ocu Serene i Venus Williams

Laptop nije kućni ljubimac

Nećemo još jednom ponoviti da laptop nije vaš kućni ljubimac, ma koliko ga voljeli i trebali pa da ga morate non-stop držati u krilu, no ova istraživanja će vas možda potaknuti da probate naći neki drugi položaj i odložiti laptop na stol.

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.