Kada se šef približi luzerima

FORMULA USPJEŠNOG SITCOMA: Pišete? CV = ((R x D + V) x F) + S : A

Tamara Radan
12.01.2024.

Kada je riječ o kvotama gledanosti, producentima često zapne osmijeh u grlu. Srećom, tu su britanski znanstvenici koji su izračunali formulu uspješnog sitcoma

“Imam za vas dvije vijesti. Jedna je dobra, a druga loša”, kaže šef svojim zaposlenicima u britanskoj seriji ‘U uredu’. “Loša vijest glasi – svi ste dobili otkaz, a ona dobra – ja ću jedini zadržati posao.”

“Ne, to nisu jedna dobra i jedna loša vijest, već jedna loša i jedna nebitna”, upada mu netko iza leđa u riječ.

Nagradno pitanje? Što je tu smiješno, a da nije tužno i zašto je cijela serija bila užasno uspješna, za razliku od primjerice ostalih serija? Kako producenti, a niti vlasnici TV postaja nisu nikako uspjeli naći odgovor, angažirali su neurobiologe koji su potom puna dva mjeseca digli noge u zrak i gledali britanske sitcome i to dva desetljeća unazad.

Kada neurolozi gledaju sitcome

Rezultat uživanja i barem pet kila više je sljedeća formula: CV = ((R x D + V) x F) + S : A. U prijevodu: komična vrijednost (comical value) se dobiva tako da vrijednost poistovjećivanja s glavnim likom (recognizability) pomnoži s megalomanijom (delusion of grandeur), a onda tome pribrojimo duhovitu igru riječima scenarija (verbal vit), te naposljetku sve to pomnožimo sa zbrojem scena u kojima netko padne, zajebe se ili barem zaradi koju ozljedicu (fall – hi, hi, jer svi smo mi ipak od krvi i mesa)

Kada ste se konačno iskobeljali iz ovih zagrada, onda tome možete pribrojiti diferenciju statusa (S) između likova s najvišim društvenim statusom te luzera, a na kraju sve to podijeliti s uspješnošću realizacije dramaturškog koncepta (A). Komplicirano, ha? Možda bi bilo bolje da su napisali – nema ljepše stvari nego da šef kojemu se divimo, a koji sebe veliča u nebesa, padne na tur i približi se nama luzerima. I tako kroz 12 epizoda i 5 sezona…

Pročitaj više

Ravnomjerna raspodjela posla, ali i stresa!

Nakon jaza u plaćama pojavio se još jedan problem nejednakosti između muškaraca i žena, a kojeg što prije treba riješiti

VIŠE LOVE, VIŠE TROŠKOVA

Kaže se „more money, more problems“, no što ako smo taj problem mi sami?

10 su

Generacija milenijalaca obrazovanija je, kreativnija i samopouzdanija od ijedne druge. Štoviše, oni su heroji! Izdvojili smo supermoći milenijalaca

Ne postoje dva ista mozga!

Kako sam pala na jednom razgovoru za posao koji sam silno željela jer sam bila – previše emotivna i zašto sve više firmi počinje shvaćati da sve one testove osobnosti mogu baciti u more jer ne postoje dva ista mozga, a kamoli dva ista senzibiliteta

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.