DATI OTKAZ ILI NE?

PREDUGO NA ISTOM RADNOM MJESTU? Ovo su znakovi da je vrijeme za promjenu posla

Kristina Stakor
02.04.2023.

Burnout, preniska plaća ili naprosto dosada? Sve su to validni razlozi za malo scrollanja po Linkedinu…

U tijeku svojeg, sada više ne toliko kratkog staža (premda se čini dužim negoli zaista jest), promijenila sam brojna radna mjesta. I to ne samo radna mjesta, već cijele branše i karijere.

Ponekad je promjena bila iznenadna, nekad dugo priželjkivana. Uzrok bi se kod nekih od tih odluka mogao naći u nemogućnosti stalnog zaposlenja, primanjima nedostatnima za normalan život, željom za promjenom, pandemijom ili generalno burnoutom.

Što god bilo iza nje, takva odluka nije laka, pogotovo kad je s druge strane odlazak u nešto novo i nepoznato. No koliko god stresno i neizvjesno, u procesu sam naučila i neke neprocjenjive lekcije.

Prije svega – sposobni smo za puno više negoli smo možda svjesni, samo trebamo samima sebi dati priliku. Također, ako nam se nezadovoljstvo gomila i ne nazire se kraj problemima, vrijeme je za promjenu perspektive (u ovom slučaju posla).

Foto: Unsplash / Joshua Rawson Harris

Možda je vrijeme za promjenu ako ste:

…stvarno loši u svom poslu. Fake it ’til you make it može se tolerirati samo neko vrijeme. Ok, zvuči malo oštro, ali ako niti nakon par mjeseci ili godina niste sasvim sigurni u to što radite i nemate sve potrebne vještine, možda biste trebali početi od posla za koji ste kvalificirani i postepeno rasti.

…stvarno odlični u svom poslu. Zvuči kontradiktorno, ali ako vam više ništa ne predstavlja izazov, onda više nemate što naučiti i počinjete stagnirati, što dugoročno može dovesti do nezadovoljstva i smanjenih prilika.

…na vrhuncu. Kao što je rekao George Costanza (da, nije baš primjer za karijerne savjete, ALI), otiđite kad ste na vrhu. U jednoj epizodi „Seinfelda“, George nekog u društvu nasmije i kako bi nastavio dalje s dobrom atmosferom, nabaci još jednu foru, ali bez uspjeha. Kako bi ubuduće izbjegao neugodnu situaciju i ostavio dobar dojam, odluči otići nakon dobre šale – „on a high note“. Kada to prebacimo u poslovni kontekst, idealno vrijeme za odlazak je nakon uspješnog projekta koji će biti dobra ulaznica za neke nove, uzbudljive stvari – ali na drugom mjestu.

…nezadovoljni. Bilo da se ne slažete s menadžmentom ili smatrate da vaši potencijali nisu dovoljno iskorišteni i ne dolaze do izražaja, počnite tražiti nešto što bi vas učinilo sretnijima.

Kad je pravo vrijeme?

Za razliku od naših baka koje su najčešće cijeli radni vijek provele u istoj firmi, današnji su standardi i očekivanja sasvim drugačiji. Premda se promjena posla svakih par mjeseci ne preporučuje, potraga za novim izazovima nakon 3-4 godine mogla bi se pokazati korisnom.

Neke studije pokazuju da su radnici koji u kompaniji ostaju duže od dvije godine često plaćeni manje od novih zaposlenika. U prijevodu, firme ne daju povišice, promaknuća ili bonuse, što je vrlo dobar razlog za istraživanje opcija.

Naravno, motivacija i benefit je rijetko samo plaća. Promjenom okruženja i radnog mjesta stječemo nove vještine, znanja, iskustva i poznanstva, a to može biti neprocjenjivo.

Naslovna fotografija: Pexels / Cottonbro Studio

Pročitaj više

PRAOTAC TIKTOKERA

7 lekcija koje smo naučili od superuspješnog poduzetnika koji živi kao da se sutra neće vratiti s avanture pune adrenalina

S faksa u penziju

U moru novih teorija pojavila se jedna zanimljiva, a koja je na listu krivaca stavila suvremene medije koji su nam ubrzali pokrete oka ili stručno rečeno sakade

Ili 'fitaš' ili letiš van!

Ono što je zabavno doma ili na TikToku – raspredati o 16 različitih tipova osobnosti te kako izgleda dejt između INFJ-a i ENTP-a, puno je ozbiljnije i ponekad utuživo u poslovnom kontekstu

Kibernetička sigurnost

Sve što ste oduvijek htjeli znati o kibernetičkoj sigurnosti, hakiranim profilima i kako ih vratiti, kako pregovarati s hakerima, a kako zaštititi digitalnu privatnost – možete saznati od Matije Kolarića, Senior DevOps Engineera u Q Agency

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.