A SAD ADIO!

ODLAZAK ZA STILOM: Kako dati otkaz, a pritom ne spaliti baš sve mostove?

Lena Ivanović
17.12.2023.

Svi sanjamo da ćemo jednoga dana sasuti groznom šefu baš sve što ga spada, no ostavimo radije taj scenarij za noćne more. Što kažete da se elegantno izvučete i krenete na bolje radno mjesto. I ne, ghostanje nije dobra opcija.

Srećom, posao nije ljubav i ne bi trebalo biti tako teško prekinuti, jer nigdje niste potpisali (barem se tako nadamo) da ćete cijeli život provesti u dobru i zlu, pa ipak… Ne možemo se oteti dojmu da sve što napišemo ipak neće biti neka vrsta one grozne rečenice ‘Dragi, nije problem u tebi…’. Super, krenimo od tog osjećaja grižnje savjesti koji vam se uporno javlja u trbuhu svaki put kada netko spomene vaš posao.

SREŽITE KRIVNJU

Da pogađamo, donijeli ste odluku da ćete zatvoriti staro poglavlje života, dati otkaz i okušati se u nečemu novom, no odjednom su vam se počeli javljati neki čudni znakovi u trbuhu kao kada ste zaljubljeni. Ako već niste shvatili, čuveni leptirići nisu ništa drugo nego probavne smetnje i grč koji trebate prerezati kao Aleksandar Veliki gordijski čvor – jednim naglim potezom. Uostalom, vrijeme je da prestanete udovoljavati svakoj osobi koja se pojavi pred vama, jer vi ste prije svega sam svoj odvjetnik. Budite realistični, gledajte što je za vas dugoročno dobro i naučite se nositi sa znakovima iz trbuha. Da, možda vas malo peče grižnja savjesti, ali to ne znači da ne činite nešto dobro za sebe.

NAPRAVITE PLAN

Kako reći šefu da odlazite, trebate li mu uletjeti u ured čim dođe na posao, čekati kraj radnog dana, onaj rijetki trenutak kada se nasmije, kada se nakon pete čaše džin tonika opusti na korporativnom partyju? Uopće nije bitno, najvažnije je da imate mini komunikacijski plan. Stavite na papir nekoliko važnih razloga zašto odlazite i, ne manje bitno, kako ćete odgovoriti na šefova pitanja i eventualna nagovaranja da ostanete. Unaprijed odlučite na koja će vam pitanja biti ugodno odgovoriti, a koja će i dalje ostati – samo i isključivo vaša stvar. Kada to napravite, sve će biti lakše. Još samo napravite hodogram – kojim ćete redom kojim ljudima sve to reći, i to je to. Ok, ovo već zvuči ozbiljno kao priprema za omanje vjenčanje.

Foto: Unsplash

NAGLASITE POZITIVU

Dolazimo do skliskog terena jer nakon nekog vremena vjerojatno će se opet pojaviti ono klasično pitanje – što nije bilo dobro u staroj firmi kada ste prednost odlučili dati nekoj novoj? Ne nasjedajte na tu zamku i ni u ludilu nemojte nabrajati što sve nije valjalo, i to od portira do petog kata s Upravom i još nesposobnijim menadžmentom. Radije se držite one šablone iz ljubavnih filmova – naglasite samo pozitivne strane, zahvalite im na iskustvu, strpljenju, znanju što ste ga stekli u staroj firmi, a potom krenite dobro utabanim putem i recite da ste odluku o odlasku donijeli prije svega zato što se želite razvijati u nekom drugom smjeru.

DAJTE SVE OD SEBE U OTKAZNOM ROKU

Znamo, nepisano pravilo kaže da nema tog načina da motiviraš radnika na odlasku, tim više ako se niste rastali u dobrom raspoloženju, da dovrši svoj posao. No vi se nećete svrstati u tu statističku ladicu. Odradit ćete svoj posao s istim žarom kao kada ste došli, a to znači da ćete dovršiti sve projekte i – ne manje bitno – predati posao kolegama. Nemojte biti nestrpljivi niti bahati ako taj transfer ne prijeđe lako jer možda ni druga strana nije baš oduševljena što preuzima vaš posao dok ne nađu nekog novog. I ne, ne morate organizirati party bakanalije da biste se sa stilom oprostili s kolegama. Radije se sa svakim od njih oprostite nekom emotivnom porukom koju ćete napisati na kartici ili u mailu. I nikako nemojte blokirati one koji vam idu na živce, a kamoli prekinuti komunikaciju, jer nikada ne znate kada će vas neki poslovni mostovi ponovno spojiti.

NE MOŽE VAS SVATKO VOLJETI

Ok, sve ovo ste izveli kao pravi štreber, no rezultata baš nema jer šef je i dalje ljut na vas, a vama se čini da se hejterska atmosfera prenijela i na ostatak tima? Glavu gore! Žao vam je, razumijete ih, ali s druge strane – ne možete nikoga natjerati da vas voli. Uostalom, tko zna koji je pravi razlog takvog ponašanja. Možda su ljuti jer su svjesni da vas ne mogu baš u tako kratkom roku zamijeniti, možda ih pere ljubomora… No koji god razlog bio, saslušajte ih, ali nemojte to doživljavati previše osobno, a kamoli seliti u vlastiti trbuh. Jer ljubav i posao ipak nisu isto ma koliko voljeli posao i vaše kolege.

Naslovna fotografija: Unsplash

Pročitaj više

Kako smanjiti doživljaj

Težnja za savršenstvom koči nas u stvarnom napretku i krade nam vrijeme, ali i zadovoljstvo. Kako se osloboditi perfekcionizma?

Upitate li ljude raduje li ih pomisao na to da su u nečemu ostvareni, uspješni, najbolji, većina će vrlo vjerojatno odgovoriti potvrdno. Pa ipak, unatoč tome što svatko od nas bar naizgled teži ka zavidnim postignućima nije rijetkost da nas upravo ta postignuća učine predmetom ogovaranja, omalovažavanja, a ponekad i metom otvorene sabotaže. To može ostaviti prilično gorak okus te nas spriječiti u tome da se uopće odvažimo istaknuti u nečemu. No o čemu je točno riječ?

COPY & PASTE, PLIZ!

Prije čitanja ovog teksta svakako provjerite jeste li i vi možda tuđa očekivanja pobrkali sa svojim snovima. Za potrebe ovog teksta konzultirali smo Cameron Diaz, Gwyneth Paltrow i Jacindu Ardern, a bili smo prisiljeni zahvaliti se na suradnji preambicioznom ocu Serene i Venus Williams

Laptop nije kućni ljubimac

Nećemo još jednom ponoviti da laptop nije vaš kućni ljubimac, ma koliko ga voljeli i trebali pa da ga morate non-stop držati u krilu, no ova istraživanja će vas možda potaknuti da probate naći neki drugi položaj i odložiti laptop na stol.

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.