Sve samo ne slučajni milijarder

KAKO POSTATI MILIJUNAŠ: Bernard Arnault, treći najbogatiji čovjek na svijetu otkriva 4 pravila

Lena Ivanović
03.12.2023.

Manje birokracije, manje ega i manje želje za novcem, a više vjere u svoju viziju, tim i brend, to su savjeti trećeg najbogatijeg čovjeka na svijetu – Bernarda Arnaulta

Da snimamo film o njegovom životu, zasigurno ga ne bismo mogli nazvati ‘Slučajni milijarder’, jer Bernard Arnault je počeo kupovati modne marke još u osamdesetima, ali tek je u posljednjem desetljeću postao jednim od najvećih milijardera na svijetu. Naime, Bernard Arnault je najpoznatiji kao predsjednik i izvršni direktor LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE, najveće svjetske luksuzne modne kuće koja je osnovana spajanjem tvrtki Moët Hennessy i Louis Vuitton, a danas u svom portfelju ima prestižne brendove kao što su Louis Vuitton, Christian Dior, Givenchy, Moët & Chandon, Hennessy, Bulgari, Fendi, TAG Heuer. Iako je u braku sa Salmom Hayek, zapravo slovi kao samozatajan milijarder, posebice ako ga usporedimo sa Jeffom Bezosom ili Elonom Muskom. Tim više smo sa zanimanjem proučili njegove 4 strategije koje vode do uspjeha.

Nemojte biti opsjednuti novcem

“Uvijek govorim svom timu da se ne trebaju previše brinuti o profitu. Ako dobro obavljate svoj posao, financijski uspjesi doći će sami.” Znamo, zvuči neuvjerljivo kada to kaže čovjek koji je najpoznatiji po preuzimanju i restrukturiranju tvrtki, no činjenica je da je Bernard Arnault postao jednim od najbogatijih ljudi na svijetu tek prije nekoliko godina.

Ukrotite svoj ego

“Ne zanima me vlastita promocija nego samo ona mojih marki i dizajnera”, skromno je izjavio Bernard Arnault. Dakle, dokaz da može opstati i dijametralno suprotna filozofija Richarda Bransona te da nije nužno uvijek sebe gurati u prvi plan. Uostalom, njegova najveća ljubav je sposobnost da tuđu kreativnost pretvori u poslovnu stvarnost. A za to trebate dobro slušati i vidjeti, a ne samo govoriti o sebi.

Vjerujte u svoju viziju

“Sjećam se da su mi ljudi govorili da nema smisla okupljati toliko marki pod jednim krovom; ali evo, bilo je uspješno i u posljednjih 10 godina svaki konkurent pokušava nas kopirati. Ne vjerujem da su uspješni, ali pokušavaju.”

“Često govorim svom timu da se ponašamo kao da smo dio male tvrtke. Ne idite često u urede, radije budite s klijentima ili dizajnerima dok rade. Posjećujem trgovine svaki tjedan i uvijek tražim voditelje. Želim ih vidjeti na licu mjesta, ne u njihovim uredima gdje obavljaju papirologiju.”

Nemoje izgubiti osjećaj za posao kada uspijete

Jedna od najgorih pogrešaka u vođenju tvrtke je ona da izgubite osjećaj za posao čim se nađete na vrhu i počinjete se fokusirati samo na velike stvari. Ali kako biste utvrdili radi li stroj dobro, zaista morate pažljivo pogledati svaki kutak i svaki dio – možda postoje područja koja se mogu poboljšati?

Naslovna fotografija: Unsplash*

Pročitaj više

Izgubljeni u šopingu

Znamo, zvuči nategnuto, ali kažu da nema brendova mi čak ne bismo znali ni tko smo, a ni što smo. Na primjer, odgovara li recimo našem karakteru i stanju duha više BMW zato jer smo proaktivni ili Mercedes jer više cijenimo stabilnost, jesmo li, primjerice, više desno (PC) ili lijevo (Mac)… Iako ova teorija zvuči uvrnuto, psiholozi šopinga (bihevioralni ekonomisti) mogu nam za nju ispostaviti i ‘račun’

Dubravki Vrgoč sinoć je u Esplanadi dodijeljena nagrada “Menadžerica godine u kategoriji najbolje vođenog inovativnog projekta” Hrvatskog udruženja menadžera i poduzetnika CROMA

Nekoć je sve bilo lako. Postojali su mladi, situirani i seniori, a onda se sve zakompliciralo…

priroda i društvo

Što je biološki sat i zašto su žene te koje uvijek osjećaju taj pritisak

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.