money talk

KOLIKO ZARAĐUJU INFLUENCERI: Je li ovo zanimanje opravdano među najpoželjnijima kod mlađih generacija?

Kristina Stakor
23.04.2023.

Znanje je moć, kaže stara maksima, a što mi znamo o mističnom poslu i plaćama influencera?

Svatko tko je unazad 10 godina uključio neku od društvenih mreža kao što je Instagram, TikTok ili YouTube dobro je upoznat s pojmom influencera. Radi se osobama s određenom količinom pratitelja koja svojim objavama može utjecati na svoje fanove i njihove potrošačke odluke.

Premda su neki od najpopularnijih i najvećih influencera na svijetu slavne osobe kojima društvene mreže nisu primarni izvor prihoda ni slave poput Christiana Ronalda ili Kardashianki. Ipak, društvene mreže vrve osobama s većim ili manjim brojem pratitelja, koje koriste svoje platforme za suradnje s brendovima.

Karijera: influencer

Influencer marketing je u posljednjih pet godina narastao za preko 50% na platformama kao što su Instagram i YouTube u zapadnim zemljama i Pinduoduo i WeChat u Kini te se trenutno procjenjuje na 16.4 milijarde dolara, izvještava McKinsey.

A svoj dio tog kolača ne dobivaju samo veliki tzv. mega-influenceri koji imaju preko milijun pratitelja, već i oni nano, s manje od 10,000. Pa s obzirom na publiku, ali i nišu, razlikuju se i njihove zarade. Kim Kardashian svojedobno se pohvalila da joj je jedan modni brend nudio milijun dolara za objavu na Instagramu, no rijetko tko ima sličnu priču za podijeliti.

Prije je broj followera bio ključan, no danas su oni koji ulažu u influencer marketing svjesni da je kvaliteta važnija od kvantitete, pa danas tzv. nano influenceri mogu zaraditi i 36 puta više negoli u 2015. – umjesto 25 dolara po objavi, danas mogu očekivati i do 901 dolara, prenosi Lider.

Stoga ne čudi da „zanimanje influencer“ kotira vrlo visoko među mladima: anketa provedena 2019. na 2000 pripadnika generacija milenijalaca i Gen Z  pokazuje da bi ih čak 54% postalo influencerima kada bi mogli.

F**k You Pay Me

No ne misle svi da u influencerlandu teče samo med i mlijeko. Kao što su različiti zahtjevi, naknade i pristupi samih digitalnih kreatora, razlikuju se i njihova iskustva. Stoga je influencerica Lindsey Lee Lugrin 2020. pokrenula platformu F*** You Pay Me pod motom: „Vaša banka nikad ne bi prihvatila ‘izloženost’ kao plaću. Ne biste trebali ni vi.“

FYPM je platforma na kojoj kreatori mogu anonimno dijeliti svoja iskustva suradnji s različitim brendovima i pretraživati podatke zajednice o naknadama, čime će lakše moći procijeniti koliko naplatiti svoje usluge. Na platformu se mogu registrirati samo influenceri, kreatori ili njihovi menadžeri, a kako bi na nju bili prihvaćeni, osim prijave trebaju ostaviti barem jednu anonimnu recenziju.

Kada se netko broji kao influencer? Na platformi ne navode nikakav konkretan broj pratitelja, već: „smatrate se influencerom ako ste ikad s nekim brendom dogovorili suradnju za njegovu promociju na svojim društvenim mrežama u zamjenu za neku naknadu koja može uključivati novac, besplatne proizvode ili usluge, popuste, plaćene putne troškove, izloženost itd.”

Veća transparentnost kad su plaće i uvjeti u pitanju poželjne su kod svakog zanimanja, te ne bi trebale biti zavijene velom tajne, barem među kolegama koje muče iste muke. Znati isplati li nam se neki posao ili ne, podcjenjujemo li se ili ne, vrijedne su informacije koje zanima ljude u svim branšama, pa tako i digitalne kreatore koji imaju načina doznati više o vječnoj tabu temi.

Naslovna fotografija: Shutterstock

Pročitaj više

Najležerniji business događaj na Zagrebačkoj event sceni – Fuckup Nights Zagreb, nakon siječanjske full muške postave u epizodi „Sje** muški“, predstavlja all ladys stranu fuckupa kroz event „Girls Just Wnna Have Fun“.

Walk the Talk

S obzirom na teme kojima posvećujem velik broj kolumni, ponekad se pitam hoće li me netko optužiti za mizandriju. Nadam se da većina ipak shvaća kako feministički orijentirani tekstovi nipošto ne služe kako bi potaknuli mržnju već kako bi osvijetlili probleme na koje svaka žena nailazi naprosto zato što je žena. Koliko god se trudila, ni ovoga tjedna nisam uspjela okrenuti glavu od feminističke teme koja se jednostavno nametnula sama – čim sam zamijetila kako je #womeninmalefields trend poharao društvene mreže, znala sam da mu moram posvetiti koju riječ. Ako niste upoznati s pojmom, riječ je o online trendu u kojemu žene na satiričan način dijele loša iskustva s ponekim muškarcima.

LEKCIJA O AUTORSKIM PRAVIMA

Ovaj je članak možda mogao završiti u našoj rubrici o kulturi, i to kao žalopojka što svijet nikada nije čuo remek-djelo – kako Kralj izvodi pjesmu ‘I Will Always Love You’, kao što je mogao biti smješten u rubriku Life pod egidom – ‘Događa se i najboljima’. No kako se divimo Dollynoj hrabrosti da kaže ‘Ne, nećete me nasanjkati da pristanem na nepovoljan ugovor’, smatramo da mu je itekako mjesto u rubrici – Power

Ljubav prema sebi

Još uvijek značajno više muškaraca ulaže svoj novac u dionice i fondove od žena. Zašto je to tako? I zašto žene stalno odgađaju temu planiranja mirovine?

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.