Misnerova strategija 24/7/30

LJUDI KOJI ZNAJU LJUDE: Najbolji savjeti za umrežavanje Ivana Misnera, oca networkinga

Nika Kovačić
08.10.2023.

Zašto networking nikada nije samo ugodno druženje i dijeljenje posjetnica kao da ste pijani grof, iako zna biti jako zabavan

Kada sam se jednom prilikom zatekla na kongresu iznenadilo me je kada sam čula da netko iz zadnjeg reda viče ‘Nika, Nika!’ Bilo je nevjerojatno da ću na kongresu u novom gradu i industriji u kojoj sam tek bila početnik sresti svoju bivšu kolegicu. Naravno da smo se odmah povezale i svaki dan išle na kavu. “Pa što ćeš ti ovdje, pitale smo jedna drugu gotovo u isti tren?” No dok sam ja nadobudno htjela usavršiti svoje nove vještine vezane uz programiranje, moja kolegica je ovdje bila samo zbog umrežavanja.

Na kongres zbog kontakata

Čekaj, zbilja ne znaš ništa o programiranju, pitala sam je začuđeno. Iako ni sama nisam bila veliki stručnjak – prošla sam svega tri obuke, a i dečko koji je bio stručnjak na tom području je ponekad služio kao joker zovi. “Ne, ja sam ovdje, za razliku od tebe, samo zato jer radim u firmi koja treba usluge programera. Znaš kako se kaže pametni se neprestano usavršavaju, a oni mudri dodatno umrežavaju“, odgovorila je.

Godinu i pol dana kasnije, kolegicu sam izgubila iz vida, ali ideja o umrežavanju je ostala negdje u podsvijesti. Eh kada bi gospodin Ivan Misner iz Kalifornije koji je 1956. stekao doktorat iz organizacijske komunikacije znao koliko će njegova ideja networkinga postati moćna i desetljećima kasnije.

Otac networkinga

Naime, 1985. godine Ivan Misner je osnovao organizaciju BNI u Arcadiji koja je revolucionirala način na koji ljudi razmišljaju o izgradnji poslovnih kontakata. Ova organizacija promovira koncept ‘word-of-mouth’ marketinga, gdje članovi razmjenjuju preporuke i pomažu jedni drugima u, kako se to stručno kaže – rastu poslovanja. Od svojih skromnih početaka, BNI je narasla u globalni fenomen s tisućama podružnica diljem svijeta. Organizacija je prisutna u više od 70 zemalja i ima stotine tisuća članova, a Mr. Misner je godinama bio glavni promotor.

A kada se nije umrežavao, upoznavao i dijelio posjetnice, pisao je knjige na temu. Jedna od njegovih najpoznatijih knjiga je “Networking Like a Pro”, u kojoj pruža praktične savjete i strategije za izgradnju uspješnih poslovnih veza. No da ne biste mislili da je networking šifra za ugodno druženje i traženje prečaca koji vode do uspjeha, varate se, jer nije dovoljno samo hvaliti se na sva zvona i dijeliti kartice potencijalnim partnerima, a onda nestati poput duha.

Foto: Unsplash

Puno bliže poljoprivredi nego lovu

Ključ Misnerovog pristupa networkingu je graditi dugoročne odnose umjesto toga da samo gledate gdje ćete imati brze koristi, a najveća greška koju možete napraviti je to da networking djeluje neprirodno i transakcijski. Ukratko, puno je sličniji poljoprivredi nego lovu. A proces koji Misner zagovara naziva se VCP. Mi bismo to preveli kao vidljivost, vjerodostojnost i profitabilnost. Izgradnja vjerodostojnosti zahtijeva vrijeme jer ljudi vas trebaju upoznati, potom im se trebate svidjeti, ne bi li vam na kraju povjerovali prije nego što će vas preporučiti za posao.

A kako to izgleda u poslovnoj svakodnevici? Misnerova strategija 24/7/30 naglašava važnost redovitog sklapanja, ali i održavanja kontakata. Unutar 24 sata pošaljite novom kontaktu e-mail ili poruku. Unutar tjedan dana povežite se na društvenim mrežama, a unutar mjesec dana dogovorite razgovor licem u lice ili putem virtualne komunikacije.

Njegovanje odnosa i pomoć

Okej, kontakti su tu, sada znate koga trebate nazvati ako vam treba dobar programer, ili možda gostovanje na konferenciji gdje ćete predstaviti novi projekt? O, ne! Najteži dio tek slijedi jer networking nije samo gomilanja kontakata i besplatna telefonska linija za svakojaka pitanja nego i njegovanje odnosa, slušanje svojih partnera i aktivno donošenje odluka kada ćete ostvariti suradnju, a kada ćete vašem novom kontaktu pomoći u poslu. Ili kako bi rekao otac networkinga – nije bitno samo što ili koga znate već koliko dobro poznajete i uvažavate jedni druge.

Naslovna fotografija i video: Canva

Pročitaj više

Izgubljeni u šopingu

Znamo, zvuči nategnuto, ali kažu da nema brendova mi čak ne bismo znali ni tko smo, a ni što smo. Na primjer, odgovara li recimo našem karakteru i stanju duha više BMW zato jer smo proaktivni ili Mercedes jer više cijenimo stabilnost, jesmo li, primjerice, više desno (PC) ili lijevo (Mac)… Iako ova teorija zvuči uvrnuto, psiholozi šopinga (bihevioralni ekonomisti) mogu nam za nju ispostaviti i ‘račun’

Dubravki Vrgoč sinoć je u Esplanadi dodijeljena nagrada “Menadžerica godine u kategoriji najbolje vođenog inovativnog projekta” Hrvatskog udruženja menadžera i poduzetnika CROMA

Nekoć je sve bilo lako. Postojali su mladi, situirani i seniori, a onda se sve zakompliciralo…

priroda i društvo

Što je biološki sat i zašto su žene te koje uvijek osjećaju taj pritisak

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.