Briši, dodaj, šeraj!

NEKA VAŠI PROFILI RADE U VAŠU PROFESIONALNU KORIST: Mali vodič za poliranje digitalne slike

Tamara Radan
21.10.2023.

Što se događa kada želite napredovati u poslu i shvatite da ne želite da vaš budući poslodavac vidi one fotke s brucošijade? Da, nažalost, ona fotka na kojoj se u mini badiću valjate u pijesku ide u privatni album

Od Instagrama i Facebooka do Twittera i LinkedIna gotovo da nema osobe koja danas nema neku od ovih društvenih mreža i internetskih platformi. Studije provedene 2017. godine ukazuju na to da više od 70% poslodavaca koristi društvene mreže kako bi saznalo nešto više o svojim potencijalnim zaposlenicima prije nego što ih zaposle. Dakle, ključno je imati društvenu mrežu koja je sukladna onome što želite raditi i kako želite da vas percipiraju.

Istina, društvene mreže mogu biti odlični alati u stvaranju karijere koju želite ako ih koristite na pravi način, no jako je važno biti pažljiv u vezi s tim što i gdje objavljujete. Svi volimo shareati osobne stvari, pohvaliti se novim frajerom i putovanjem na koje nas je odveo, ali je li to prikladno i na kojim društvenim mrežama? Evo kako možete učiniti da vaši profili rade u vašu profesionalnu korist…

Znaju li kandidati uopće komunicirati?

Budimo iskreni, potencijalni poslodavci pronjuškali su po vašim društvenim mrežama i prije nego što ste ih upoznali. Nužno je osigurati da ste zadovoljni svime onime što će oni – ali i svi ostali – vidjeti. Google i LinkedIn su glavne su platforme na koje će vaši budući poslodavci obratiti pozornost, ali za PR i marketinška zanimanja Twitter je ključan kako bismo doznali kako potencijalni kandidati za posao komuniciraju sa svijetom oko sebe i znaju li uopće komunicirati.

Ne želite da na internetu iskače išta što bi moglo ugroziti vaš imidž i mogućnost zaposlenja u nekoj ozbiljnoj korporaciji. Vaša prisutnost na internetu trebala bi biti odraz vaše autentičnosti i poslovnih ambicija. To znači da baš nije dobra ideja imati miš-maš fotografija rasutih po društvenim mrežama gdje onoj od ponedjeljka s laptopom i osmijehom na licu uz hashtag #helloMonday prethodi ona sa subotnjeg tuluma u tri ujutro koju ni najjači beauty filter ne bi mogao popraviti.

Foto: Shutterstock

Jeste li tweetali svoje izljeve bijesa o prošlom šefu?

Najbolji način da vidite što je sve o vama objavljeno na internetu jest da guglate svoje ime. Zvuči zastrašujuće, ali nema druge. Sve će iskočiti, ali barem ćete dobiti priliku počistiti sve ono što ste zaboravili ili “gurnuli pod tepih” jer vam se nije dalo skrolati po profilu na kojem imate više od 1000 fotki baš do one jedne iz 2016. godine. Svi znamo za što koja društvena mreža služi: Instagram za fotke, Facebook za pronalaženje frendova i stalkanje (ne morate se pretvarati da ste nevini, svi to rade), Twitter za… memove (memes) i ponekad nekontrolirane izljeve mišljenja o nekome ili nečemu.

Međutim, kada želite naći novi posao ili napredovati u karijeri, važno je da budete dosljedni u tome kako želite da vas percipiraju. U zanimanjima kreativne industrije poželjno je da imate svoje mišljenje i originalne ideje koje dijelite na svojim platformama, ali to ne znači da ne trebate zadržati dozu profesionalnosti i paziti kako se izražavate, što pišete i s čime se povezujete, jeste li možda požalili što ste lajkali neke stranice na fejsu ili tweetali svoje izljeve bijesa o prošlom šefu?

Foto: Shutterstock

Nije vam drago što ste tagirani na nekim fotkama?

Uzmite si vremena, udahnite i bacite se na čišćenje. obrišite sve ono što mislite da bi vam moglo smetati u pronalaženju posla i što ne želite da vaš potencijalni poslodavac vidi. osobito obratite pozornost na sve komentare i žučne rasprave na fejsu te na stavove koje ste zastupali i prešli granicu. Da, društvene mreže ponekad nam mogu poslužiti kao sjajan ispušni ventil, ali provjerite detaljno poput odreda CSI-a što ste sve tamo ostavili u nekim žustrim dugonoćnim raspravama i komentarima nakon izlazaka, a crvenjeli biste se da vam novi šef to pročita.

Tanka je linija između profesionalne i reakcije “ajme, to nisam ja napisala!”. Jedna mrljica i negativnost putuje brže od bilo kakve virusne infekcije te gazi bilo koju dozu pozitivnog. Stoga se obuzdajte kad je riječ o objavljivanju bilo čega previše negativnog ili dijeljenja loših komentara i tračanja, čak i ako je povezano s nečim privatnim, a ne odnosi se direktno na vas. Poslodavci ne žele nekoga tko širi lošu vibru.

Ako se prijavljujete za posao za koji je uobičajen elegantni poslovni dress code, budite tako odjeveni na fotografiji koju stavljate na svoj profil na LinkedInu. Koristite društvene platforme kako biste se prezentirali u najboljem svjetlu. Programirajte se za svoj posao iz snova. Shareajte linkove svih sjajnih poslova koje ste radili i na koje ste ponosni, napravite followup sa svima koji bi vam mogli napisati dobar komentar i preporuku, ali i dobro provjerite koga i što sve pratite na društvenim mrežama. Važno je biti povezan s pravim ljudima i sadržajem jer i to puno govori o vama.

Foto: Unsplash

Kombiniranjte vaša profesionalna i osobna postignuća

Neka svi vaši profili uvijek budu “up to date”, svježi i aktivni, ali s “mjerom i kajanjem” jer to poslodavcima pokazuje vašu proaktivnost i kreativnost. Ako, primjerice, trčite maratone, objavite fotku gdje prolazite kroz cilj. To govori o vašoj odlučnosti i borbenosti. Ako ste putovali na neke egzotične i pustolovne lokacije, vaša želja da steknete nova iskustva i otkrijete nešto novo vidjet će se iz vašeg posta. Naravno, valjanje po pijesku u oskudnom badiću s dečkom na plaži Mauricijusa kako biste svoje pratitelje i frendice učinile ljubomornima, nije taj post.

Poslodavcima je važno vidjeti da ste povezani sa svime što vas zanima vezano uz posao kojim se želite baviti. Pišite o zanimljivostima koje se događaju u vezi sa svim onim čime se želite baviti te pokažite iskren interes. Proučite društvene platforme svog potencijalnog poslodavca i firme u kojoj tražite posao te načina na koji se izražavaju i kako se prezentiraju u javnosti. Imitirajte njihov način izražavanja kako bi se i oni s vama lakše povezali te ostvarili bliskost.

I nikako ne zaboravite hobije

Shareajte slične stvari kao i oni. Naravno, uz sve to ponajprije je važno imati znanje o području kojim se želite baviti i dobro sročen CV u kojem je poželjno navesti i hobije jer vas oni također predstavljaju i prije nego što dođete na razgovor. Zapravo je to prva linija odabira ili eliminacije. Kombiniranje vaših profesionalnih i osobnih postignuća daje širu i zaokruženu sliku o vama.

Najbolji profili na Instagramu su oni koji na pametan način kombiniraju privatno s impresivnim profesionalnim postignućima. Stručnjaci pak ne savjetuju odvojene privatne i poslovne profile na Instagramu. To do neke mjere govori da niste baš u svemu iskreni i pitamo se što skrivate. Kao da želite reći da ste jedna osoba na poslu, a netko drugi u privatnom životu i to ne šalje baš dobru poruku.

Osim toga, pretjerano skrivanje svega onoga što vi uistinu jeste nije najbolja opcija jer ako je ispijanje koktela na plaži u bikiniju pri zalasku sunca nešto u čemu uživate, ne trebate to skrivati. Na kraju ćete dobiti posao koji želite pretvarajući se da ste nešto što zapravo niste i počet ćete na potpuno pogrešan način, a to će se vrlo brzo i razotkriti.

Naslovna fotografija: Shutterstock

Pročitaj više

Izgubljeni u šopingu

Znamo, zvuči nategnuto, ali kažu da nema brendova mi čak ne bismo znali ni tko smo, a ni što smo. Na primjer, odgovara li recimo našem karakteru i stanju duha više BMW zato jer smo proaktivni ili Mercedes jer više cijenimo stabilnost, jesmo li, primjerice, više desno (PC) ili lijevo (Mac)… Iako ova teorija zvuči uvrnuto, psiholozi šopinga (bihevioralni ekonomisti) mogu nam za nju ispostaviti i ‘račun’

Dubravki Vrgoč sinoć je u Esplanadi dodijeljena nagrada “Menadžerica godine u kategoriji najbolje vođenog inovativnog projekta” Hrvatskog udruženja menadžera i poduzetnika CROMA

Nekoć je sve bilo lako. Postojali su mladi, situirani i seniori, a onda se sve zakompliciralo…

priroda i društvo

Što je biološki sat i zašto su žene te koje uvijek osjećaju taj pritisak

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.