Mogu se pravdati da je to zbog prirode posla, a možda samo volim taj estetski prozor u svijet koji pružaju društvene mreže, no činjenica ostaje: online provodim više vremena nego bih možda to željela ili voljela priznati. Pa je bilo uistinu osvježavajuće i pravi odmor na ovom godišnjem smanjiti količinu vremena na društvenim mrežama.
Nije to bio nikakav digitalni detoks, naprosto ne bih ponijela mobitel na plažu ili na kavu, živeći u blaženom neznanju što se događa izvan otoka, tko je što jeo ili nosio. No u onim rijetkim trenucima kada bih ipak posegnula za Instagramom, jedna mi je rečenica zapela za oko: je li veliki broj pratitelja na društvenim mrežama turn-off?
Offline je turn on?
Premda se ponekad čini da smo svi zalijepljeni za svoje male ekrane, to ipak nije činjenica. Scrollanje po feedovima društvenih mreža možemo steći dojam da svi objavljuju svoje dnevne rutine, što su ručali oni, a što njihovi potomci, no postoje i oni ljudi koji, ako ih guglate, neće izaći ništa o njima, možda samo web stranica ako posjeduju vlastiti biznis ili nikad uređen LinkedIn profil. Zabrinjavajuće? Crvena zastavica? Ne, već *fire emoji*, rekla bi internet zajednica.
„Osobe koje nisu prisutne online su ‘crème de la crème’ današnjeg svijeta dejtanja“, piše Daisy Jones za Vice. Da, ima nešto u tome da moramo sami, uživo otkriti nečije čudne navike, stavove, saznati više o njihovoj obitelji i prijateljima uživo, umjesto kroz objave na Instagramu. A to je osobito korisno kada se spremamo za dejt i ne možemo doći s već unaprijed formiranim mišljenjem temeljenim na nečijim Facebook objavama.
Nemogućnost pronalaska nečije bivše cure s druge godine faksa sa samo par klikova svakako pridonosi misterioznosti i cool imidžu (potencijalnog) partnera. „Biti offline ostavlja dojam samouvjerenosti. Kao da vas nije briga hoćete li biti primijećeni. Ne zamarate se tuđim mišljenjem. Ne trebate njihove lajkove ni praćenje“, istaknuli su sugovornici Daisy Jones.
Suprotnosti se privlače?
Znači li to da trebamo živjeti kao isposnici u nadi da će netko pomisliti da smo zapravo jako cool? Naravno da ne. Uostalom, svi mi koristimo društvene mreže iz različitih razloga, a oni ne počivaju isključivo na validaciji.
Ponekad su to poslovni razlozi te želimo doći do što većeg broja ljudi sa svojim proizvodom, ponekad je stvaranje zajednice koja dijeli određena iskustva, a može se raditi i o dobrom starom – bio mi je usran dan, želim gledate slatke videe štenaca kako bih se podsjetila da još postoji dobrih stvari na svijetu.
Pa ako nekim čudom naiđete na potencijalnu ljubav svog života u fizičkom svijetu ili na dejting aplikacijama, je li vaša ljubav osuđena na propast jer imate preko 500 followera s kojima dijelite neke detalje iz osobnog života? I o čemu ćete pričati ako ne možete svom dragom proslijediti urnebesan meme?
No kad je riječ o provođenju vremena online, čini se da se suprotnosti ipak privlače. Da, postoje svojevrsni „influencerski power couples“ gdje oboje rade na svojoj online prisutnosti i u tome možda imaju i zajednički cilj. No češći je slučaj da imamo osobu sa snažnijom online personom u vezi s osobom koja baš i ne mari toliko što ima reći internetska javnost i ne razumije najbolje što je zapravo reel.
Može biti tenzija ako je jedna osoba u paru nezadovoljna što se možda dijeli njihova intima ili što njihova bolja ili lošija polovica provodi toliko vremena na društvenim mrežama. Ali ipak je velika vjerojatnost da u svemu tome ipak pronađu neki zajednički jezik ili balans.
„Offline dečko ili muž“ kako se često naziva internetski neaktivni partner potaknut će na provođenje više vremena „IRL“, a ona osoba koja je upućena u sve online trendove informirat će ga o svim događanjima i rječniku koji je evoluirao baš na društvenim mrežama. Zvuči kao win-win.