Hodajući gradom opalim selfie kojeg pokažem sestri. “Jesam dobro ispala”, pitam. “Da, čisto ok, a koji je povod”, zanima ju. “Kako misliš povod? Pa na društvenim mrežama nema specijalnih povoda, samo bezočne laži, hvalisanje i samopromocija“, nadodajem. Iako je ovaj dijalog bio samo blesava šala, priznajmo da ima nešto u tome da smo društvene mreže počeli koristiti na način da uljepšavamo stvarnost, kitimo ju, pretjerujemo s postignućima, filterima, postovima, a pri tome skrivamo sve ono što je teško, bolno, sramotno, manjkavo, puno mana ili tužno.
Ja, ja, pa opet malo ja
Pa ipak, iako smo svi u ovom kotaču slika, aforizama i kratkih rečenica ponekad izgubili kontrolu, priznajmo da nema gore od onih napornih hvalisavaca koji će svaku sitnicu pretvoriti u priču o svom uspjehu, brendu, snazi i svom veličanstvenom egu. S jedne strane ih razumijemo, jer ako se sami ne pohvalite, tko će? A s druge strane – nitko ne zna gdje se točno nalazi ona točka na kojoj ćete se poskliznuti i gdje će sav vaš trud otići kvragu jer će vas ljudi blokirati, hajdati ili potajno ogovarati.

Točka na kojoj samopouzdanje prelazi u aroganciju
Znate već o čemu pišemo – o onoj točki na kojoj samopouzdanje gubi svoju vrijednost i prelazi u aroganciju. Srećom stigla su nova istraživanja koja bacaju nadu na ovo teško pitanje. Naime, istraživanje koje su ove godine proveli Kelly Nault, Ozera Sezera i Nadava Kleina kažu da postoji jedan lijek kako se možete brendirati i izvoditi samopromociju. U nekoliko studija, Nault i kolege proučavali su biografije nedavno diplomiranih MBA studenata na LinkedInu. Zamolili su odvojenu skupinu sudionika da ocijeni autore na temelju toga koliko su djelovali topli (dobronamjerni i iskreni) i kompetentni (ambiciozni i uporni).
Put prepun patnje i izazova, molim, a ne samo cilj
Kada su autori usredotočeni na opisivanje i svojih putovanja i svojih rezultata, doživljeni su kao značajno topliji, tolerantniji i iskreniji u usporedbi s autorima koji su se usredotočili samo na opisivanje svojih konačnih rezultata. Stoga, fokusirate se na svoj put do uspjeha, a pri tome ne izbjegavajte sve teške i bolne situacije koje ste morali svladati umjesto da samodopadno mašete rezultatima.
Uostalom, ne kažu li da je najveća hrabrost i snaga potrebna da bi čovjek priznao svoja ograničenja i muke umjesto da samo lažno nabrijava svoja postignuća? I da, ako je vjerovati istraživanjima, ista metoda pali i u pismima motivacije kod novog poslodavca, ali ne i u videu, jer na to hoće li vas na kraju netko ocijeniti toplim ili arogantnim ovaj put utječu i neki drugi faktori, kao što su primjerice pogled, govor tijela, boja glasa…
Naslovna fotografija: Unsplash+