ŠMRC, NITKO VAS NE VIDI?

ŠTO JE SHADOW BANNING: I zašto su vaše Instagram objave odjednom nevidljive?

Kristina Stakor
03.12.2023.

Čini vam se da vaše objave na društvenim mrežama prolaze ispod radara? Nemojte odmah sumnjati u sebe, možda vas je algoritam odlučio „zasjeniti“

Vaše standardne objave na društvenim mrežama kao što su Instagram ili TikTok ne dobivaju uobičajenu pažnju i val oduševljenja, bez obzira imate li publiku koja se broji u tisućama ili par vjernih poklonika? Ako niste nešto radikalno promijenili u svojem sadržaju, možda se radi o shadow ban-u.

Što je shadow banning?

Shadow banning je blokiranje sadržaja nekog korisnika društvene mreže tako da on nije svjestan da se to događa. Korisnik i dalje može objavljivati svoj sadržaj i komentirati, ali taj će sadržaj biti manje vidljiv drugima. Neće se, primjerice, pojavljivati, na pretragama po hashtagovima, imenu, niti na Explore Page ili u repostovima čime bi bio vidljiviji široj publici.

Koji su “simptomi”?

Ako ste primijetili značajan pad „prometa“, možete preispitati sadržaj koji objavljujete te razmisliti bi li se nešto moglo popraviti. Moglo bi se raditi i o bugovima ili updejtanju postojeće mreže, ali može ukazivati i na to da ste žrtva shadow banninga.

Je li potonje posrijedi možete lako istražiti. U sljedeću objavu dodajte neki rjeđe korišteni hashtag i zamolite prijatelje/zaposlenike/poznanike koji vas po mogućnosti ne prate da pretraže taj hashtag. Ako ne mogu pronaći vašu objavu, vjerojatno ste „zasjenjeni“.

Provjerite status svog profila u postavkama – ako je išta što ste objavili problematično, tamo ćete imati informaciju.

Silueta iza zavjese
Foto: Pexels / Hakeem James Hausley

Zašto me Instagram „stavio u time-out“?

Ne kršite propise o vrsti sadržaja, sva golotinja je pristojno pokrivena, pa ipak ste stavljeni u zapećak Instagrama gdje nitko ne može vidjeti vaše pristojne fotografije? Dobra vijest je – radi se samo o time-outu i za koji tjedan bi se stvari trebale vratiti u normalu. No ako se pitate „zašto se ovo meni događa“ i spriječiti da se ponovi, možda ćete se prepoznati u nekom od sljedećih navoda:

Koristite preeeviše hashtagova: ako se vodite logikom „more is more“ i koristite više hashtagova kako biste bili vidljiviji široj publici, radite si medvjeđu uslugu. A ako koristite iste hashtagove u svim svojim objavama, algoritam bi vas mogao označiti kao spam. Također, provjerite listu zabranjenih hashtagova – čak i neki popularni i naizgled bezazleni poput #mileycyrus i #italiano su bili toliko korišteni kod neprimjerenih objava da su završili na crnoj listi.

Prebrzi i preaktivni ste: ukoliko koristite botove za brži rast, očekujte kontraefekt. A čak i ako ste objavljivali, zapratili ili komunicirali s previše osoba unutar sat vremena, Instagram će pomisliti da ste robot i na neki način vas blokirati. Poučak? Ne budite nadobudni.

Kako se „izvući iz rupe“?

Ovakva cenzura nije vječna, ali možete napraviti par stvari kako biste se probali iz nje što prije izvući, te spriječiti da se tako nešto ponovi.

Za početak, ako ste se uvjerili da se vaši postovi ne pojavljuju prijateljima i poznanicima, prijavite problem.

Hashtagove koristite promišljeno, ne ponavljajte jedno te iste komentare zbog kojih bi vas mogli zamijeniti za botove i nemojte „spamati“. Uzmite zasluženu pauzu i počnite „svježi“ nekoliko dana kasnije.

Naslovni vizual: Pexels /Nicole Kreisch, Canva

Pročitaj više

Čovječuljak u glavi kao unutarnji kapitalist

Ako se niste dali zbuniti s ovime “ili” mi smo za varijantu da jedno ne isključuje drugo. Zašto ne bismo imali oboje? Razmišljam o današnjem tržištu rada i pitanju za milijun eura: Što točno želite?

chit chat

I usputno čavrljanje sa strancima je vještina koja se može istrenirati, a mi donosimo par prijedloga kako bi ono bilo što ugodnije

moć misterioznosti

Lako bi bilo pomisliti da pratitelji koji se broje u tisućama dokazuju da je neka osoba zanimljiva, no sve je više onih koji smatraju da su više seksi one osobe koje uopće nisu prisutne na društvenim mrežama

Loš tajming ili pogrešan stil?

Poslodavci su ipak otvorili svoje bilježnice i pogledali što su sve potajno zabilježili kada su preko nečije molbe za većom plaćom velikim slovima napisali NE

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.