Svatko tko je u posljednje tri godine provodio vrijeme na društvenim mrežama kao što su Instagram i TikTok (a u vrijeme pandemije – tko nije?) zasigurno je primijetio heštegove poput #manifesting, #manifest ili #manifestation. S više milijardi pregleda takvih objava, činilo se da svi oko nas i šire manifestiraju, kao da pokušavaju snagom volje i pozitivnim mislima promijeniti i kontrolirati svijet koji je van kontrole.
No manifestiranje nije sasvim nova praksa. Temelji se na zakonu privlačnosti koji se pojavio u teoriji spiritualista u 19. stoljeću, a početkom 20. je termin skovao William Walker Atkinson u knjizi „Thought Vibration or the Law of Attraction in the Thought World“. Stotinjak godina kasnije popularizirala ga je Rhonda Byrne svojom knjigom „Tajna“, a sada je tajna privlačenja pozitivnih promjena u život posvuda – na društvenim mrežama i u rukama zvijezda kao što je Bella Hadid u obliku knjige Roxie Nafousi „Manifest“. No o čemu se zapravo radi – i je li u pitanju još jedan New Age-ovski čiribu-čiriba?
Što je manifestiranje
Manifestiranje je praksa čiji je cilj stvaranje vizije budućnosti kakvu želimo, usmjeravajući svoju energiju i djelovanje kako bismo te snove i ostvarili. To je oblik self-helpa koji teži naše misli usmjeriti na željeni cilj kroz vizualizaciju.
Premda je ideja da je dovoljno da nešto baš jako, jako, jaaako želimo da bi se to ostvarilo sama po sebi privlačna, autori i psiholozi koji promoviraju manifestiranje ističu da to nije slučaj. „Manifestiranje znači udahnuti život svojim ciljevima kroz misli, djela, emocije i vjerovanje. Morate biti jasni oko toga što želite i prema tome provoditi aktivnosti koje će vas dovesti do ostvarenja tih snova“, tvrdi Roxie Nafousi, tzv. „kraljica manifestiranja“ i autorica bestsellera „Manifest: 7 Steps to Living Your Best Life“ i nove knjige „Manifest: Dive Deeper“.
Prema autorici, manifestiranje počinje kada osoba shvati što doista želi u životu i kako zamišlja svoj život za šest mjeseci, godinu, dvije. To je odlična vježba za učenje o samima sebi i analiziranje vlastitih ciljeva i motivacija i način da se na njih fokusiramo.
Kako manifestirati?
Puhnuti u rođendanske svjećice i zaželjeti želju nije manifestiranje. Koliko god jednostavno zvučalo i usprkos moru TikTok videa koji savjetuju opsesivno ispisivanje želja na papirić, njih neće ostvariti nikakav Djed Mraz, već je to nešto na čemu moramo sami intenzivno i naporno raditi. Počnite od ovih koraka:
Budite jasni u svojim ciljevima: „želim imati više novaca“ ili „želim bolji auto“ nije dovoljno. Koliko novaca, zašto vam treba baš ta svota, hoće li vas to ispuniti, kamo biste išli s tim autom i zašto vam treba baš taj model koji ste zamislili – kad stavite na papir sve detalje bolje ćete doći do izvora svojih želja i motivacija, a onda i do strategije kako ih ostvariti.
Definirajte prepreke – i prilagodite svoj način razmišljanja: a one su često u nama samima. Da, ponekad postoje realne prepreke stvarne formalne ili fizičke prepreke zbog kojih ne možemo ostvariti neki cilj (npr. daltonisti ne mogu postati piloti), ali ponekad su one u našem umu. Osjećaj da nešto ne zaslužujemo, ako želimo zdrav romantičan odnos, ali duboko u sebi mislimo da nas je nemoguće voljeti ili ne zaslužujemo ljubav spriječit će nas na putu da to ostvarimo. Ako promjena načina razmišljanja nije nešto što možemo sami napraviti (a i ne treba očekivati da će se dogoditi preko noći), nije naodmet potražiti pomoć stručnjaka ili barem bliske osobe. Dobar korak unaprijed jest detektirati da ponekad možda sabotiramo sami sebe.
Vizualizirajte plan: na putu prema velikom cilju, koje su manje etape koje trebamo prijeći? U nastojanju da promijenimo posao ili karijeru, postoje li neke edukacije koje bi u tome mogle pomoći? Teško da će nam posao iz snova pasti u krilo dok doma bingeamo Netflix (premda to zvuči kao posao iz snova!), ako prije toga ne pošaljemo koji mail potencijalni poslodavcima.
Držite se vizije: malim koracima do velikog cilja. A kako bi se zadržali na dobrom putu, podsjećajte se na ono što ste naumili. Pišite dnevnik, postavljajte podsjetnike na mobitelu kako bi vam vizija „ostala pred očima“.
Budite otvoreni – i zahvalni: pozitivan način razmišljanja u srži manifestiranja nije u tome da konstantno težimo nečem većem i boljem, već da se osvrnemo i budemo zahvalni na onome što već imamo. Također, treba ostati otvoren, jer to privlači pozitivnu energiju i ljude u naš život koji pomažu u ostvarenju snova.
Što ako ne uspijemo?
Premda se manifestiranje uglavnom percipira kao pozitivna self help praksa koja nam pomaže u fokusiranju, pozitivnom razmišljanju i zahvalnosti, neki psiholozi upozoravaju da ponekad može imati i negativan utjecaj te potencijalno izazvati osjećaj krivnje, pa čak tjeskobu i depresiju.
Kako izbjeći negativne misli i malodušje ako se ono što smo manifestirali ne ostvari? Negativne misli ne treba panično izbjegavati, i one su normalne i način da nešto naučimo i rastemo. Neuspjeh je također mjesto za analizu – jesmo li doista poduzeli sve što smo mogli kako bismo dobili željeni posao i sl.? Ili smo čekali da svemir sve odradi za nas nakon što smo mu šapnuli svoju želju?
Naslovni vizual: Unsplash