„Kako misliš da neću naći muža na Tinderu? Pa našla sam tvojeg…“, šala je koju sam nedavno vidjela na društvenim mrežama. A kako kažu, u svakoj šali 50% istine ili u ovom slučaju 65.3% istine, koliko je Tinder korisnika zapravo već zauzeto, kaže studija.
Studija provedena na 1,387 korisnika Tindera u dobi od 17 do 84 pokazala je da preko polovina njih nije uopće u potrazi za ljubavlju – neki su već zauzeti, a i mnogi od onih single traže samo zabavu.
Ljubav online
Pa kako i gdje onda pronaći ljubav? Da, ljudi su se upoznavali i zaljubljivali i prije nego su postojale dejting aplikacije, a dobri, stari slučajni susreti uživo bili su često zanimljive priče koje bi mogli prepričavati prijateljima i potomcima.
U današnjem ubrzanom stilu života gdje veći dio svoga dana provodimo online, dejting aplikacije trebale bi biti samo još jedno mjesto na kojem bi mogli upoznati potencijalnu veliku ljubav ili barem imati dobar flert. No mnogima je taj hobi „swipeanja“ izvor frustracija.
Pretjerana potraga za partnerom mogla bi imati više štete nego koristi, kaže druga studija sveučilišta u Beču, koja pokazuje da postoji korelacija između pretjeranog swipeanja i osjećaja da ćemo ostati sami zauvijek i općenito negativnih osjećaja i razmišljanja o životu.
Izloženost velikom broju profila u ispitanicima je izazvala sumnju u sebe, a ispitivači smatraju da bi oni korisnici koji su zaista u potrazi za partnerom trebali ograničiti vrijeme provedeno na aplikacijama i ne samo tražiti instant potvrdu vlastite vrijednosti kroz „lajkove“ i „matcheve“ već se potruditi nekoga bolje upoznati.
A ako se još ispostavi da su neki naizgled dobri matchevi već zauzeti…
Što tražimo
Od rezultata prve navedene studije Tinder se brani tvrdnjom da ne prikazuje realno stanje, jer je ispitanicima nudila samo 3 moguće opcije: u vezi, obudovljen ili u celibatu – bez opcije „single“, no ispitivači sa sveučilišta Picardie Jules Verne objašnjavaju da to nije točno, već da je samo francuski „celibataire“ prevedeno u „single“ za ispitanike koji govore engleski.
Bilo kako bilo, ostaje činjenica da su mnogi od njih već zauzeti i da su na Tinderu u potrazi za…pa nije baš najjasnije čime. Validacijom? Istraživanjem „što se još nudi“? Eskapizmom? Avanturom?
Stvari bi možda trebale biti jasnije s novom opcijom unutar aplikacije kojom korisnici definiraju koji su njihovi „Relationship Goals“: optimistično, globalno 40% korisnika traži dugoročnu vezu, za razliku od samo 13% njih koji žele nešto kraćeg vijeka. Zvuči relativno utješno, no kao i uvijek kad je dejtanje u pitanju, držite oči i uši dobro otvorene, online i IRL.
Naslovni vizual: Canva