Ako bismo tražili scenu koja bi najbolje opisala sve neuroze suvremenog dejting svijeta – to bi onda zasigurno bio slom živaca kojeg doživljava Tanya McQuoid u seriji “Bijeli lotos’. Naime, kada se solo gospođa u godinama koja tuguje za mamom zatekne u luksuznom hotelu na Havajima, gdje upozna razvedenog tipa s kojim vrlo brzo uđe u seksualnu vezu, a ovaj se sljedeći dan pravi da je hard to get i ne javlja, Tanya već na sljedećem dejtu brzine u plač. Problem? Nema ona više tih živaca, a ni godina glumiti pred njim i pokazivati mu sloj po sloj svoje najbolje verzije. Okej, prvi sjajni sloj ga je privukao! No što će se dogoditi kada skine i onaj drugi, treći i četvrti sloj? Pa to je kao ljuštenje luka! A što kažeš da odmah prijeđemo na samu srž luka u kojoj se krije luda alkoholičarka, pita Tanya svog novog dečka kojeg poznaje svega dva dana.
A da odmah pokažemo srce luka?
No nije Tanyin novi dečko jedini koji dobro reagira na val emocija. Naime, izgleda da su na ovu iskrenu izvedbu dobro reagirali i članovi žirija brojnih filmskih nagrada jer Jennifer Coolidge je za ulogu kompleksne i nesigurne žene odnijela doma dobar dio kipića. A kako stvari stoje dobro su reagirali i gledatelji. I to ponajviše mlađi, a koji su nakon svega zaključili da je i njima dosta tog otkrivanja ‘sloj po sloj, kao da je dejting neka vrsta igre živaca s elementima pokera i striptiza. Jer ako je vjerovati rezultatima istraživanja aplikacije za upoznavanja Bumble mladi u 2024. odustaju od neprestane potrebe za radom na sebi, od igre privida i perfekcionizma i radije bi odmah pokazali svoju jezgru luka, ma kako luda i uvrnuta bila. I to bez plakanja i dramatičnih scena.

Kraj usavršavanja i rada na sebi
Drugim riječima, odzvonilo je onim ludim idejama da prvo trebamo postati najbolja verzija sebi prije nego što se upustimo u upoznavanje. A to znači da ćemo se od sada na dalje prihvaćati takvi kakvi jesmo i fokusirati na ljubav prema sebi. Tko zna, možda su mladi naprosto postali i previše umorni od trenda ThatGirl koji propagira toksične ideje da neprestano trebamo raditi na samooptimizaciji.
Taj gadan osjećaj nepotpunosti
Naime, prema najnovijem istraživanju 39 % single Europljana osjeća pritisak da se mora neprestano razvijati, bilo pod utjecajem društvenih medija, podcasta za samopomoć, prijatelja i obitelji. To se posebno odnosi na generaciju Z koja živi pod neprestanim pritiskom da mora steći nove vještine, zaraditi novac preko dodatnih poslova i multitaskati. Svaki četvrti pojedinac (27%) osjeća pritisak u vezi s financijskim navikama, tjelesnom aktivnošću i profesionalnim razvojem. A ako nema napretka, nije ni čudno da se kod pojedinaca razvija osjećaj nepotpunosti.

Samoprihvaćanje i hedonizam
Rezultat ove kolektivne neuroze? 20% pripadnika generacije Z i milenijalaca je odustalo od donošenja novogodišnjih odluka jer smatraju da su one zastarjele, a svaka četvrta osoba (25%) izjavljuje da želi umjesto stalnog samopoboljšavanja u 2024. godini više pažnje posvetiti prijateljima te zadovoljstvu u ljubavnom životu. Ovaj stav ukazuje na to da bi hedonizam mogao biti mogući odgovor na potrebu za neprestanim samopoboljšavanje. Kladimo se da bi i Tanyja iz ‘Bijelog lotosa’ potpisala ovaj dejting trend, plačući ovaj put od sreće, s tim da bi ga ona bolje nazvala. #ShowMeYourOnion
Naslovna fotografija: Bijeli lotos, HBO