Vjerojatno ste već tijekom života naletjeli na one osobe koje se ne znaju sažeti i koje misle da je komunikacija, bilo telefonom ili na društvenim mrežama – razgovor u jednom smjeru. I to su vam već nebrojeno puta dokazali. Dovoljno je da vidite njihovo ime ispisano na ekranu mobitela i odmah vam je jasno što se dogoditi. Sat vremena monologa o njegovim ili njezinim problemima. Vjerojatno bi se to protegnulo i na dva, tri sata, samo da vas teleoperater nije naglo prekinuo u 61. minuti jer misli da vam je netko oteo mobitel i sada bespotrebno nabija račun.
Znamo li slušati i ne prekidati svog sugovornika?
U redu, sat vremena je zbilja previše za monolog koji se čak ne održava u kazalištu, no činjenica je da smo tijekom godina izgubili sposobnost slušanja te da nam se razgovor često svodi na ping-pong igranje riječima na temu – tko je nešto bolje, intenzivnije, luđe doživio. No pod uvjetom da niste naletjeli na gore opisanog nesuđenog glumca, činjenica je da biste trebali razmisliti o tome koliko slušate svog partnera, pogotovo ako iznosi nešto što ga duboko muči, žalost, ljuti te da biste trebali u širokom luku izbjegavati rečenicu “Da, ali meni…”
“Da, ali meni…”
Tako barem kaže stručnjakinja za odnose Alexandra H. Solomom, jer jedna od najgori stvari koje možete reći svom partneru je zapravo: “Da, ali…”, jer jednom kada ju izgovorite sve pada u vodu. Vi ste možda naivno mislili da ćete rečenicom “Da, ali, meni se to već dogodilo” vašeg partnera utješiti. Nešto kao – “Gle, i ja sam bio na tom mjestu pa sam preživio”, no prema ekspertima to samo pokazuje da vam je više stalo do vlastitih osjećaja nego do onih druge osobe.
To naravno ne znači da su vaši problemi nevažni. Naprotiv, svaka bi osoba u međuljudskim odnosima trebala imati prostora da se izrazi te imati osjećaj da ju netko razumije. Zato biste trebali pokušati izbjegavati uspoređivanje problema druge osobe s vlastitim brigama ili brigama svojih prijatelja. Ponekad to može pomoći – ali puno češće dovodi do toga da se druga osoba osjeća kao da ju ne vidite i ne slušate. Stoga, kada vas netko sljedeći put upita za savjet, sjetite se da je osobi koja sjedi preko puta vas ili s druge strane ekrana puno potrebnije suosjećanje, a ne umanjivanje problema.
Naslovna fotografija: Unsplash