Svaki put kada bih čula da moj dečko razgovara na telefon dubljim glasom nego obično te da se nekako drugačije smije (kao da je upotrijebio neki anti-helij balon), naćulila sam uši i pripazila na izdajničke tragove. Tada već nisam morala ni pitati tko je bio s druge strane žice jer znala sam odgovor – netko koga je posebno želio impresionirati. Naime, nije tajna da je i smijeh neka vrsta govora, i to puno suptilnija od kineskog i japanskog u kojem samo na osnovu blage varijacije tona imamo desetine različitih značenja.
No zabrinjavajuće je možda to što su sada provedena istraživanja od kojih će vam možda zapeti osmijeh u grlu, jer studija objavljena u srpnju 2022. godine u “Journal of Nonverbal Behavior” pod nazivom “Nekoliko sekundi smijeha otkriva stanje veze” kaže da se smijeh s prijateljima čini autentičnijim i spontanijim od onoga kojeg upražnjavamo s našim partnerima.
Iskreno s frendovima, usiljeno s partnerom
Istraživači sa Sveučilišta u Baltimoreu i Albright Collegea u SAD-u su željeli provjeriti tu hipotezu snimajući 52 vrste smijeha tijekom telefonskih razgovora 27 osoba, a zatim su ih puštali pred 50 američkih studenata. Studenti su ocjenjivali smijeh na ljestvici od 1 (izuzetno neugodno) do 9 (izuzetno ugodno). Na kraju je ispalo da većina sudionika smijeh romantičnih partnera ocjenjuje manje ugodnim za slušanje nego smijeh za prijatelja.
Dodatni eksperimenti provedeni u okviru ove studije pokazali su da se smijeh koji upražnjavamo dok smo u društvu prijatelja smatra glasnijim, srdačnijim, raznolikijim, prirodnijim, opuštenijim, intenzivnijim dužim, dominantnijim, prirodnijim u usporedbi sa smijehom koji smo namijenili ljubavnim partnerima.
Zašto je tome tako? Može biti da je vaša veza friška pa ste još u fazi kada ne možete biti opušteni nego pretjerano namještate glas (jedno istraživanje je potvrdilo moje sumnje s početka priče – zavodnici koji uspješnije moduliraju glas, a to znači da govore tiše i dublje imaju više uspjeha u dogovaranju dejtova telefonom). Ili ste možda zapeli u krizi, a to da znači da ste već sto puta čuli jedno te iste fore?
Naslovna fotografija i video: Canva