Svaka nova sezona donosi i neke nove trendove kad je ljepota u pitanju, no jedan klasik nikad ne iznevjeri: crvena manikura. Proljetni dani s noktima u bojama trešnje, ljeti kao koralji, ujesen zagasite boje listopadnih stabala, a zimi odražavaju blagdansko veselje.
No crveni nokti posljednjih mjeseci posebno su došli u fokus zahvaljujući čemu drugome nego TikToku i viralnom videu u kojem TikTokerica GirlBossTown izlaže svoju teoriju da (straight) muškarce privlače crveni nokti jer ih podsjećaju na njihove mame. Svoju teoriju temelji isključivo na komplimentima koje je primila i povezala ih s trendovima devedesetih kada su žene (aka naše mame) nosile crvene nokte i u tome pronašla potencijalni Edipov kompleks.
Mnogi su se uključili u raspravu i dijelili svoja iskustva, no jedino što meni pada na pamet jest – koga briga? Pa ne manikiramo se valjda za tuđu pažnju već za neki vlastiti gušt! Uostalom, crveni lak ima puuuno dulju povijest od jedne generacije unazad.
Moćne manikure
Crvena boja oduvijek je puna simbolike, u prirodi i kulturi, a može upozoravati na opasnost, označavati strast, vatru, moć… kada govorimo o crvenim noktima, i oni postoje mnogo duže negoli bismo možda očekivali: kineska dinastija Ming bila je prva koja je eksperimentirala s umjetnim noktima, koristeći vosak, bjelanjke i boje te su nosili duge crvene kako bi istaknuli da se ne trebaju baviti fizičkim poslovima.
U drevnom Egiptu crvene nokte nosile su visoko pozicionirane žene, dok su one iz nižih slojeva rabile neutralnije nijanse. Na arapskom poluotoku i u južnoj Aziji koristila se kana za bojenje noktiju, a grimizni nokti spominju se i u srednjovjekovnoj irskoj poemi, piše Suzanne Shapiro u knjizi „Nails: History of Modern Manicure“.
U suvremenijoj povijesti, manikure su dulje vremena bile jednostavnije i neutralnije, do pojave flapper djevojaka koje su nosile jarke ruževe i lakirale nokte, isprva u ružičastu, a zatim i u druge boje. Suvremeni lakovi za nokte nastali su koristeći tehnologiju za lakiranje automobila, no danas, srećom, postoje i sofisticiranije formule.
Tijekom Drugog svjetskog rata žene su radile u tvornicama, proizvodeći između ostalog i municiju, dijelove za avione i tenkove, a sve to s crvenim lakom na noktima. „Crveni nokti nose dvije poruke. Prvo, da je ljubav prema make-upu i jarkim bojama sve samo ne frivolna. Drugo, crveni nokti obave posao“, napisala je za Vogue Francesca Segal.
No žene nisu bile samo te koje su kozmetiku koristile kako bi unijele ljepotu u nemogućim uvjetima. Neovisne žene, poput Mary E. Cobb koja je otvorila prvi salon za manikuru u Americi (i mnoge nakon njih, te lansirala vlastitu liniju proizvoda), Helene Rubinstein, Elizabeth Arden zauzimale su i važnu ulogu u stvaranju kozmetike i pokretanju vlastitih beauty carstava.
Uzevši sve to u obzir, što se sviđa ili ne nekom frajeru djeluje doista sporedno. Ionako je poanta manikure sasvim drugačija: jer izgleda fantastično dok tipkamo na kompjutoru. Jer se super slaže s nakitom koji nosimo. Jer unosi boju u sivi kišni dan. Jer se odmah osjećamo malo dotjeranije u kaotičnoj svakodnevici. Jer se sviđa nama koje je nosimo.
Naslovna fotografija: Shutterstock