Dolce Vita 3.0

FRENCH GIRL VS. TOMATO GIRL: Pitali smo pripadnice generacije X, Y I Z koji im je modni trend draži te postoje li uopće razlike

Aleksandra Orlić
29.07.2023.

A usput smo i istražili – što se krije iza pojma Tomato Girl – običan trend koji se naprosto uklopio u šareni ljetni feed ili ozbiljan rad marketinških stručnjaka da brendiraju ljeto na Mediteranu, a posebno Italiju?

Kada su prije nekoliko desetljeća male ekrane osvojile turske sapunice, koje su se non-stop vrtjele na svim komercijalnim televizijama, nismo se ni okrenuli, a za par mjeseci naše gradove su osvojili i jumbo plakati koji su reklamirali putovanje avionom u Tursku po vrlo povoljnim cijenama. I tek što smo se vratili s nezaboravnog putovanja u Istanbul, svijet su pokorili južnokorejski filmovi, glazba, kozmetika, a mi smo kao ludi počeli konzumirati sve korejsko, ni ne sluteći da se iza ovog hypea kriju marketinški stručnjaci koji su pametnom soft ekonomijom odlučili zavesti cijeli svijet. I naravno, dovesti potrošače u svoje divne zemlje.

Nevjerni Tome i Tomato Girl

Naravno da mi je prva pomisao kada sam vidjela hashtag TomatoGirl bila: ili je ovo neka super akcija za Tomato pretplatu ili viralan trend koji je pokrenut iz Italije, zemlje koja je godinama držala visoko mjesto na svim Bucket listama ovoga svijeta. No, s druge strane, treba li Italiji uopće reklama? Istina, već nekoliko godina su u ozbiljnoj krizi o čemu su prije desetak godina progovorili i autori super dokumentarca ‘Italy: Love It, or Leave It’, koji se nikako nisu mogli odlučiti – preseliti se u Berlin ili ostati u Italiji?

No kako je zapravo započela ta velika zaluđenost Italijom? Naime, prije gotovo stotinu godina bio je običaj da imućnija mladež prije upisa na fakultet ili ozbiljnog ulaska u radni odnos mora odraditi i inicijacijsko putovanje u život. A što je bolje od putovanja Europom, bilo vlakom, kočijom ili zašto ne – pješice. Ne, ne šalimo se jer i njemački slikar Albrech Dürer na svoje prvo putovanje u Veneciju krenuo pješice. A tri tjedna na putu je koristio tako da bilježi impresivne krajolike, čime ne samo da je prvi nametnuo trend obaveznog putovanja u Italiju, nego i ono što danas svi radimo, bili mi influenceri ili ne  – naprosto bilježimo slike za pamćenje. Naravno, u tehnici zvanoj mob, a ne akvarel.

Je li Francuskinja ukrala modno prijestolje Talijanki?

Pa ipak, iako je Italija godinama bila gotovo na vrhu liste zemalja koje morate posjetiti da biste istinski naučili živjeti (od Dürera preko Goethea pa sve do Elizabeth Gilbert koja je na svoje veliko životno putovanje koje je opisala u svjetskom bestseleru ‘Jedi, voli, moli’ krenula upravo u Italiji), nekako je ispalo da se Italija nametnula kao zemlja kulturnih i prirodnih ljepota, hedonističkog stila života i hrane koja za našu sreću čini više od svih terapija zajedno, ali što se stila tiče – da je jedna Francuskinja ukrala modni tron Talijanki, nametnuvši se kao ikona koju želimo slijediti.

Povjesničari mode će jednoga dana pisati knjige o tome kako je francuski stil najviše popularizirala upravo jedna Britanka – Jane Birkin, no ostaje činjenica da smo svako ljeto gutali knjige za plažu koje su u naslovima spominjale French Girl, želeći saznati koja je tajna njihova stila, zašto se ne debljaju, zašto ne stare, kako samo uspijevaju biti tako nonšalantne. Ukratko – što se krije iza ono famoznog Je ne sais quoi faktora.

Čežnja za jugom, no prije svega za Italijom

A onda je ovo ljeto, negdje s prvim vrućinama stigao i naziv Tomato Girl – estetika koja odiše europskim ljetom i Mediteranom, a prije svega Italijom i jednostavnim stilom života. Uostalom, nismo li se umorile od jakih lampi za selfieje i preteškog konturiranja? Naravno, naziv Italian Girl bi bio previše na prvu loptu i malo bi zvučalo kao da je netko na TikTok prokrijumčario doktorsku disertaciju o modi i stilu života. A nema ni poštenog emojija.

No, moramo priznati da nas i dalje intrigira taj fenomen — je li to samo novi trendi naziv za šik i nonšalantnu Francuskinju koja sve radi s neopisivom lakoćom i stilom i po čemu se razlikuju FrenchGirl i Tomato Girl. Stoga smo napravile malu anketu među poznanicama i pitale ih – jesu li ovo ljeto nabacile crvene boje, cvjetne uzorke i nonšalantno razbarušile kosu dok poziraju s Aperol čašom i rajčicom na tanjuru, ili? Hm… Nakon svega ovoga možda smo baš mogli ostaviti još nekoliko godina onaj slogan – ‘Mediteran kakav je nekad bio’.

Što se krije iza mikrovala na TikToku koji nas je ozbiljno preplavio?

Dolce vita stil života koji priziva nostalgiju i slow living

„Mislim da je trend postojao godinama ranije samo nije imao tako zvučno ime. Zvali smo ga dolce vita ili mediteranski look. No priznajem da je stvar ove godine otišla malo predaleko jer Tomato Girl nipošto ne označava samo modni stil nego cjelokupni lifestyle. Kao da pomno snimate, režirate i montirate neki svoj filmić, pa makar i za Instagram te jako pazite na sve oko vas – kolorit, atmosferu, rekvizite. Da ne bi slučajno bilo da ste na kopnu i da niste ni primirisali moru, a kamoli Italiji. No, s druge strane, to nije ništa drugo nego bijeg u romantiziranu prošlost i još jedan ljetni vali nostalgije“, kaže Antonela (38).

French Girl, samo s nabrijanim bojama

„Nisam previše proučavala ovaj trend, ali mislim da je to u biti samo dobra stara French Girl koja je otišla ne ljetovanje na more pa je malo svoje prigušene boje koje tako voli – crno, bijelo, bež, malo crvene nabrijala s jačim bojama. Uostalom, ovaj trend već godinama fura i jedna od francuskih it girl koje pratim – Jeanne Dumas. Pogledajte te lanene haljinice na sitne uzorke, košare napunjene voćem i povrćem, jednostavan život te antikni nakit naslijeđen od bake, free-style frizuru koju je uredilo more te prirodan make up. Pozdravljam ovaj trend jer je dosta više terora lažnim glamurom“, napisala je Anita (27).

Novo ime za prastari trend

„Još jedan dokaz da modni svijet malo toga novoga može smisliti od recikliranja starih trendova. Espadrile, lanene haljine i crveni ruž. Što bi rekla Anna Wintour – Groundbreaking! Bilo bi super kada bi iza svega toga stajala Italija, ali nažalost, mislim da ne postoji neka teorija urote, a kamoli marketinška akcija koja bi se krila iza ovog fenomena. No ako već tražite neki fenomen – zar nije to davanje novih imena starim trendovima zapravo jedini novi fenomen u ovoj priči“, pitala nas je iskreno Jana (42).

Naslovna fotografija: Unsplash; animacija Canva

Pročitaj više

Bling bling

Modni dodatak kakav su nosile kraljice i bake – u 2.0 verziji

ICE, ICE, BABY

Skriva li se tajna ljepote dostupna holivudskim zvijezdama i običnim smrtnicima cijelo vrijeme u našem zamrzivaču?

teorija i praksa boja

Volimo nositi boje, a u moru trendova koji se pojavljuju svake godine, kako odrediti onaj koji nam najbolje odgovara? Stručnjaci sugeriraju jedan vrlo jednostavan test

Cloud Clutch

Hvala umjetnoj inteligenciji koja nas je podsjetila koliko je taktilnost bitna. No kada malo bolje promotrimo ove torbice i kape i funkcionalnost je na nivou

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.