Je li leopard print u modi ono što je Mick Jagger u glazbi?

NAJDUGOVJEČNIJI UZORAK KOJI NIKADA NIJE NITI IZAŠAO IZ MODE: Grrr – leopard print!

Lena Ivanović
10.09.2023.

Godinama su se oko njega vodile debate – je li animal print pravi simbol luksuza ili možda znak lošeg ukusa, no malo tko se dosjetio da je leopard print zapravo nevidljivi test iz mode koji rijetki prolaze

Vremena se mijenjaju i to preko noći jer kapute su s ulica istisnule pernate jakne i skafanderi, tenisice su šutirale štikle, strukirane jaknice i haljinice su zamijenili oversized modeli, no samo je jedan uzorak ostao otporan na sve žive i nežive trendove – leopard print. Okej, nećemo se sad vraćati u debelu povijest, jer će teško biti zamisliti da su i stari Egipćani, a pogotovo elegantni Grci, koje i danas, posve krivo! – volimo zamišljati u monokromnim kombinacijama, nosili toge od svile s leopard print šarama.

Ne čudi stoga što su doslovce sva razdoblja u povijesti obožavala ovaj uzorak i to manje više zbog samo jednog razloga – svima je jasno i glasno poručivao da njegovi vlasnici imaju jako puno novaca te da su moćni kao zvijer. No nitko leopard printu nije dao toliko prostora, ali i značenja kao 20. stoljeće, koje je uz društveni status ubacilo i malo luksuza, novu ideju ženstvenosti, dobru dozu neustrašivosti, ali i dekadencije. Uostalom, ne treba zaboraviti da je leopard print postao jako popularan početkom 20. stoljeća kada se uspon masovne proizvodnje odjeće poklopio s popularnošću stiliziranih art deco motiva inspiriranih drevnim Egiptom.

Od Anne Wintour do junakinja serije ‘Pa to je fantastično’

I doista, gledamo li razdoblja krize i procvata gospodarstva, ona se poklapaju s leopardovim napadima na modu. U šezdesetim godinama leopard print je popularizirala modna kuća Gucci, a nosile su ga seksi Elizabeth Taylor, ali i decentna Jackie Kennedy. U osamdesetima ga je ponovo prigrlio dizajner Roberto Cavalli, a obožavali su ga ljubitelji power dressinga. No početkom novog stoljeća, leopard print se našao u egzistencijalnoj krizi – jer furale su ga buntovna Kate Moss, znatno konzervativnija Anna Wintour, ali i glavne junakinje serije ‘Pa to je fantastično’ koje su se zapravo dobro ismijavale modnoj sceni.

Nevidljiva kruna zvana bunt

I bilo je teško pronaći onu pravu mjeru koja kaže – imam dovoljno bunta, hrabrosti i ludosti da se igram s modom, no s druge strane moje ‘modno pijanstvo’ uvijek ima mjeru i ako mi se posreći, možda me proglase i ikonom stila. Uostalom, nije li u tome tajna leopard printa – što vlasniku koji ga nosi automatski daje nevidljivu krunu luksuza, hrabrosti i ekscentričnosti, kao i šansu da se pošteno strovali u rupu zvanu modni promašaj. Nećemo vas sada pitati- hoćete li ga nositi mrtvi-ozbiljni kao retro trend koji veliča old money estetiku i power dressing ili možda kao ironijski modni statement s natruhom campa? No kakvu god odluku donijeli, znajte da ćete prije svega morati skupiti hrabrost da se suočite oči u oči s pravim leopardom u sebi.

Naslovna fotografija: Unsplash

Pročitaj više

Skrivanje ili hrabrost?

Veliki filozofi su zastali malo ispred svojih zrcala i odlučili se pozabaviti tim naoko trivijalnim stvarčicama.

Miris djetinjstva

Bez obzira na dob, nikada nećemo biti spremni odreći se slatkog, šarenog svijeta crtanih filmova uz koje smo odrastali, kroz koje smo spoznavali svijet oko nas i njegova stroga pravila, ali na puno nježniji način.

30 sekundi čini razliku

Ako je istina da naša koža u jednom trenutku života može postati netolerantna i burno reagirati na određene sastojke te razviti alergije, znači li to da bismo sve proizvode koji sadrže sastojke na koje reagiramo trebali izbjegavati u širokom luku? Ili se koža može ponovo naviknuti na njih ako ih koristimo u nano dozama i kratkim intervalima?

'Hobitnica oko vrata'

Prijelazna razdoblja obožavaju inovativne načine nošenja pulovera te igre između layeringa i novih načina vezanja. No jeste li znali da način kako nosite pulover puno govori o vašem karakteru

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.