Advent u Zagrebu. Sunca ni za lijek, no to ne sprečava moje prijatelje da nose sunčane naočale. Jedna se upravo vratila s kontrole vida gdje joj je liječnica rekla da je pametno nositi sunčane naočale i zimi, a nakon zahvata na očima i u kući, a druga me uvjerava da ima tonirana stakla koja joj posvjetljuju sivu svakodnevicu za par tonova pretvarajući je u topliju sliku. Na kraju ispada da jedina ispadam nedovoljno cool na fotkama.
Photo-aging, što je to?
A kako stvari stoje i nedovoljno informirana, jer beauty stručnjaci već neko vrijeme upozoravaju na photo-aging. Kao da nam nije dovoljan anti-aging, slow-aging ili well-aging. Za one koji još ne nose sunčane naočale i zaštitni faktor kao ja na Adventu, govorimo o novom uzročniku bora. Naime, pojam photo-aging odnosi se na starenje kože pod utjecajem svjetla.
Velike i male doze štetnog zračenja
Photo dolazi od grčke riječi phos što znači svjetlo. Pritom se misli prvenstveno na izloženost ultraljubičastom UV svjetlu, kao što je sunčeva svjetlost, ali i na sve druge izvore UV zračenja. Nećete vjerovati, ali tu spadaju: solariji, UV lampe tijekom manikure, fluorescentne i halogene lampe, rasvjeta za selfieje i podcast pa čak i ekrani elektroničkih uređaja poput pametnih telefona, tableta i računala jer i oni također mogu emitirati male količine UV zračenja.
Naime, znanstveno je dokazano da UV zrake mogu ubrzati razgradnju kolagena i elastina u koži, što dovodi do pojave bora, sitnih linija, pjega pa čak i pigmentacijskih mrlja. Koža gubi elastičnost, postaje opuštena i mekša, a zbog ovog gubitka čak se može promijeniti i struktura kože. Stoga, imate našu dozvolu za kupovinu ljetnih kremica i cool naočala i za vrijeme najhladnijih mjeseci.
Naslovna fotografija i video: Canva