Kome trebaju šljokice?

POSLJEDNJE ZBOGOM ŠLJOKICAMA: Hoće li šljokice uskoro postati ekskluzivna luksuzna roba?

Lena Ivanović
29.12.2023.

Nakon plastičnih slamki na red su došle i šljokice jer Europska unija je uvela zabranu za svjetlucavu plastiku. Sjajni proizvodi sada moraju biti pretvoreni u ekološki prihvatljive alternative koje su biorazgradive.

Ako ste već rukom odmahnuli na informaciju iz naslova jer niste ljubitelj lažnog sjaja i šljokica budući da… a) Nemate u ormaru haljinu na šljokice koju redovito izvlačite jednom godišnje u predblagdansko doba, a koja se već osula od silnog partijanja. b) Nemate potrebu ukrašavati stol ni poklone šljokicama jer sve što vam je na pameti je pitanje – tko će to sve počistiti. c) A na maskenbal ionako nikada niste niti išli, vrijeme je da razmislite dobro još jednom. Iako ste u klubu mrzitelja šljokica, možda niste niti svjesni da i ostali proizvodi sadrže šljokice – od kozmetičkih proizvoda, igračaka, sportske opreme pa čak i sredstava za zaštitu bilja.

Zašto smo godinama fascinirani šljokicama?

Naime, evolucijski gledano šljokice koje svjetlucaju i trepere nam pred očima su stoljećima bile tako fascinantne i često smo ih vezali ih uz svečanosti, i to ne zato jer nas podsjećaju na zvjezdano nebo, pojačavaju svjetlo nego jer podsjećaju na svjetlucanje vode koja je u svim razdobljima i kulturama život značila. No kako stvari stoje ovo će biti posljednje godina kada smo se razbacivali lažnim sjajem jer Europska unija je u listopadu donijela zakon protiv šljokica i hitnu naredbu svim proizvođačima da smisle ekološki prihvatljive alternative.

Hoće li šljokice postati skuplje od zlata?

A to znači da mnogi proizvođači već počinju izdvajati mikroplastične kuglice iz proizvoda koji se mogu isprati i rade na uklanjanju vrlo malog udjela sintetičkih polimernih mikročestica u kozmetičkim proizvodima. Mikročestice (izuzimajući mikrokuglice) koje sadrže kozmetički proizvodi, uključujući one sa šljokicama, imaju određene prijelazne rokove i smiju se prodavati do određenih datuma – kozmetika koja se može isprati do 16. listopada 2027., kozmetika koja se ne ispire do 16. listopada 2029. i šminka, ruževi i lakovi za nokte do 16. listopada 2035.

Znači li to da šljokice postaju skuplje od zlata, a mi ulazimo u doba elitnog glamura, pokazat će vrijeme. No možda je doista kucnuo onaj čas da smislimo i kakvu lampu s efektom šljokica koja će našu odjeću i domove pretvarati u šljokičaste scenarije, baš kao što rade brojni filteri.

Pročitaj više

DRUGA KOŽA

I ne manje bitno – trebamo li se možda zabrinuti ako odjednom shvatimo da imamo više različitih identiteta: u stvarnosti jedan, a na netu… pa koliko god treba

moda i tehnologija

Hoće li umjetno kreirani modeli zamijeniti stvarne žene i ideale ljepote s kojima se već teško nosimo?

Zaštita od hejtera

Od egipatskog Horusovog oka preko Kim Kardashian, Gigi Hadid i Meghan Markle pa sve do ulaska na emoji listu. Zašto već tisućljećima mislimo da će nam tuđi pogled pun zavisti i otrova ukrasti ono malo sreće?

fejk ili "inspirirano"?

Kako su neoriginalni modni proizvodi odjednom postali prihvatljivi, pa i popularni, posebice na društvenim mrežama?

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.