look za milijun dolara

ZAŠTO SU SVI OPSJEDNUTI TIHIM LUKSUZOM (čak i ako je, iskreno, dosadnjikav)

Kristina Stakor
16.04.2023.

Od suđenja Gwyneth Paltrow do nove sezone serije „Nasljeđe“, sve vrvi Loro Piana i The Row nenametljivim odjevnim komadima. Zašto je tzv. „tihi luksuz“ odjednom toliko popularan?

Pretraga „gwyneth paltrow courtroom looks“ za tridesetak sekundi izlistala je oko 139,000 rezultata. Bizarno suđenje o nesreći koja se dogodila na skijanju prije par godina bilo je povod za različite modne kombinacije u tonovima sive, krem, maslinaste i crne o kojima Internet ne prestaje brujiti.

Kako izgledati nevino, ali imućno premisa je lookova koji su inspirirali brojne članke, videe i objave o aktualnom trendu. U sudnici nismo mogli vidjeti popularni „Barbiecore“ kakav bi nosila „Plavuša s Harvarda“, već tihi luksuz ili „stealth wealth“ („potajno bogatstvo“).

Što je „stealth wealth“

Radi se o trendu koji promovira nenametljive komade od kvalitetnih i luksuznih materijala, klasičnih krojeva, koje će samo iskusno oko poznavatelja prepoznati i znati da poručuje „bolji sam od vas“, ali šaptom, bez glasnih logotipova.

The Row oversized kaputi, Celine čizme, Prada polo majica samo su neki od dizajnerskih komada koji će običnom promatraču izgledati elegantno, ali neće znati da svaki taj look stoji po par tisuća dolara (čak i Smythson notes koji je Paltrow nosila na suđenje ima cijenu od preko 300$).

Zašto je toliko popularno – sada?

Gwyneth nije jedina koja je ovaj stil dovela u fokus. Još prošle godine „old money“ estetika zaživjela je na društvenim mrežama kao što je TikTok. Promovirajući klasične košulje, jednostavne hlače ravnih krojeva i bisere, mladi korisnici društvenih mreža svoju su modnu inspiraciju tražili u starom, generacijskom bogatstvu.

Tu je i popularnost serije „Nasljeđe“ čija je nova sezona osim neupečatljivih, ali odlično krojenih luksuznih odijela donijela i sudar svjetova u obliku velike Burberry torbe s napadnim uzorkom Gregove pratnje te je instant postala meme.

Ovaj trend možda je tek sada došao u fokus, no zapravo je prisutan cijelo vrijeme. Sjetimo se samo crne dolčevite Stevea Jobsa koju je dizajnirao Issey Miyake i Zuckerbergovih Brunello Cucinelli majica s kratkim rukavima rađenim po mjeri kao nekih od najpoznatijih primjera koji balansiraju između „normcore-a“ i „low key high fashion“.

Foto: Unsplash

Pro et contra

Pop kulturalni momenti nisu jedini koji su doveli do iznenadne atraktivnosti ove estetike. Pandemija, ali i inflacija posljednjih godina navela je potrošače da preispitaju svoje vrijednosti, potrebe i shopping navike.

Ulaganje u kvalitetne komade koji će se uklopiti u različite kombinacije i trajati godinama odličan je način da stvorimo capsule garderobu, ali i budemo odgovorniji prema okolišu. Pa ipak, cijene dizajnerskih odjevnih predmeta s kojih ne vrišti logo i dalje su previsoke za srednju klasu, zbog čega će većina hlače, pulovere i haljine u takvom stilu kupovati u fast fashion i high street trgovinama. A njihova trajnost možda neće biti na željenoj razini.

Zašto bi se onda ograničavali na prigušene nijanse i jednostavne krojeve ako iza njih ne stoji bogatstvo koje želimo sakriti? „Ako želimo promijeniti tko je na menadžerskim pozicijama, zašto se želimo uklopiti među CEO boomere koji se boje mode zbog svog internaliziranog toksičnog maskuliniteta? Elitizam ove opsesije samo produbljuje postojeće ekonomske nejednakosti. To je osobito nazadan trend za žene koje su se još više trudile za svoje karijere. Zašto bi one trebale izgledati skromno?“, pita se modna urednica Brenda Weischer.

Ipak, nema ništa inherentno krivo s pojedinim stilom – ako ste fan minimalizma, možda ste napokon dočekali svoj trenutak da zasjate. Ali i ako niste, neke lekcije poput trajnosti i održivosti poželjno je razmotriti. Ionako smo odavno nadišli trendove, bili oni tihi luksuz ili sitno zadovoljstvo.

Naslovna fotografija: Unsplash

Pročitaj više

teorija krivih cipela

Svima nam je poznat onaj (povremeni) feeling dosade koji dobijemo pri pogledu na vlastiti ormar, no styling trikovi poput „teorije krivih cipela“ žele potaknuti poigravanje s komadima koje već posjedujemo

Zlato i dijamanti vole vašu kožu (i mi volimo njih)

Svi znamo da prava ljepota dolazi iznutra, no isto tako jako dobro znamo da i mala pomoć izvana dobro dođe. Pogotovo ako se ona zove: krema od zlatnog praha i piling od dijamanata.

OD CJEPIVA DO KOZMETIKE

Tko kaže da je RNA super samo u cjepivima i kao glasnik informacija? RNA tehnologijom do ljepše i zdravije kože

makeover

„Žena koja odreže kosu priprema se promijeniti svoj život“, rekla je davno Coco Chanel. A mnogi su primjeri potkrijepili njezinu tezu.

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.