Stunt dressing

VIRALNA MODA: Kome još treba modni performans, pitanje je sad!

Kristina Stakor
21.04.2023.

Zašto sve češće svjedočimo nepraktičnim odjevnim predmetima koji dobivaju puno pažnje na društvenim mrežama i što kada se ljubitelji mode umore od viralnih trendova?

Kylie Jenner s lavljom glavom, crvene čizme koje izgledaju kao da su ispale iz crtića, psi roboti koji skidaju modele, Doja Cat prekrivena Swarovski kristalima, štikle koje izgledaju kao da su ih influencerice ukrale Minnie Mouse… samo u posljednjih par mjeseci svjedočili smo nebrojenim modnim momentima čiji je cilj postati viralnima, privući što veću pozornost u digitalnom (ali i realnom) okruženju.

Stvoriti „buzz“ oko sebe ili kolekcije nije ništa novo – sjetimo se samo Björk u labud-haljini, Lady Gage u mesnoj ili revije Alexandera McQueena na kojoj je i on koristio robote, koji su sprejem stvarali motive na haljini koju je nosila Shalom Harlow. No čini se da nekoć izdvojeni trenuci urezani u kolektivnu memoriju (barem ljubitelja mode) danas postaju standard. Zašto?

„Stunt dressing“

Stunt dressing je neologizam koji bilježi ovo novo razdoblje performativne mode. To je čin odijevanja kako biste privukli maksimalnu pozornost offline i (što je možda još važnije) online“, piše The Guardian. A njegova poanta? Podizanje svijesti o brendu i/ili osobi koja ga nosi. U slučajevima Doje Cat i Kylie Jenner u kontroverznim Schiaparelli kreacijama, brendu su osigurale medijsku vidljivost u vrijednosti preko 44 milijuna dolara, izvještava kompanija Launchmetrics. To uključuje i sve pozitivne i negativne komentare koji donose preglede. Ali hej, svaki publicitet je dobar publicitet, zar ne?

Za nove ili manje poznate brendove, viralni moment poput onog na kojoj se odjeća raspada tijekom hoda modela po pisti brenda AVAVAV može dovesti brend u fokus šire publike, ali i modnih znalaca, izdvojiti iz mase.

Back to basics

No sve se više ljubitelja mode žali da moda, bilo da se radi o pisti, crvenom tepihu ili street styleu postaje isključivo performativna, živući meme. A to može biti dvosjekli mač, kao što su pokazali primjeri negativnog publiciteta i reakcija na Balenciaginu kampanju koja je uključivala djecu i S&M ikonografiju. Brend koji je bio poznat po viralnim momentima kao što je apokaliptična modna pista ili potpuno prekrivena Kim Kardashian na Met Gali vratio se na „tvorničke postavke“ i odlučio prikazati samo odjeću na relativno tradicionalan način.

Čini se da su i ljubitelji mode zasićeni performativnosti i prolaznosti viralnih trenutaka i TikTok -coreova, pa se prognozira da će nosivost biti glavni trend u nadolazećem razdoblju. Tome u prilog govore i odjevni komadi viđeni na revijama (kad se odmaknemo od onih čija je namjera iznenaditi ili šokirati). Uostalom, najnoviji viralni trend je minimalistička Uniqlo platnena torbica koja stoji 20 dolara. Izgleda da se od performansa preko tihog luksuza vraćamo izgradnji stila od same baze.

Naslovna fotografija: Loewe, Instagram Coperni, MSCHF, animacija Canva

Pročitaj više

Smije nam se brk!

Naša duboka isprika hipsterima, ljubiteljima drvosječa looka te svima onima koji su voljeli puštati da im dlačice na licu rastu u slobodnom stilu, kao i svim ljubiteljima trodnevne bradice (veliki pozdrav mom frendu koji je svaki put dejtove dogovarao s razmakom od tri dana, koliko bi mu trebalo za seksi look), jer u modi je 6 tipova brkova i brada oko kojih će biti nešto posla.

Oči lovca i oči plijena

U prošlom stoljeću svijet se zanosio očima Bette Davis te uzdisao zbog pogleda Lauren Bacall, no kako stvari stoje, ove godine je pojam ‘lovačke oči’ uzeo svu mušku pažnju svijeta. Istražili smo zašto nas gotovo svi TikTok trendovi vraćaju u srednji vijek. Točnije rečeno – u razdoblje kada je muškarac bio lovac

Skrivanje ili hrabrost?

Veliki filozofi su zastali malo ispred svojih zrcala i odlučili se pozabaviti tim naoko trivijalnim stvarčicama.

Muževan izgled

Zašto se suludi trend treniranja muževnih čeljusti žvakama proširio društvenim mrežama, je li ga doista pokrenuo pop neurolog Andrew Huberman i je li to cijena koja se isplati platiti za nekoliko svajpova više?

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.