Stunt dressing

VIRALNA MODA: Kome još treba modni performans, pitanje je sad!

Kristina Stakor
21.04.2023.

Zašto sve češće svjedočimo nepraktičnim odjevnim predmetima koji dobivaju puno pažnje na društvenim mrežama i što kada se ljubitelji mode umore od viralnih trendova?

Kylie Jenner s lavljom glavom, crvene čizme koje izgledaju kao da su ispale iz crtića, psi roboti koji skidaju modele, Doja Cat prekrivena Swarovski kristalima, štikle koje izgledaju kao da su ih influencerice ukrale Minnie Mouse… samo u posljednjih par mjeseci svjedočili smo nebrojenim modnim momentima čiji je cilj postati viralnima, privući što veću pozornost u digitalnom (ali i realnom) okruženju.

Stvoriti „buzz“ oko sebe ili kolekcije nije ništa novo – sjetimo se samo Björk u labud-haljini, Lady Gage u mesnoj ili revije Alexandera McQueena na kojoj je i on koristio robote, koji su sprejem stvarali motive na haljini koju je nosila Shalom Harlow. No čini se da nekoć izdvojeni trenuci urezani u kolektivnu memoriju (barem ljubitelja mode) danas postaju standard. Zašto?

„Stunt dressing“

Stunt dressing je neologizam koji bilježi ovo novo razdoblje performativne mode. To je čin odijevanja kako biste privukli maksimalnu pozornost offline i (što je možda još važnije) online“, piše The Guardian. A njegova poanta? Podizanje svijesti o brendu i/ili osobi koja ga nosi. U slučajevima Doje Cat i Kylie Jenner u kontroverznim Schiaparelli kreacijama, brendu su osigurale medijsku vidljivost u vrijednosti preko 44 milijuna dolara, izvještava kompanija Launchmetrics. To uključuje i sve pozitivne i negativne komentare koji donose preglede. Ali hej, svaki publicitet je dobar publicitet, zar ne?

Za nove ili manje poznate brendove, viralni moment poput onog na kojoj se odjeća raspada tijekom hoda modela po pisti brenda AVAVAV može dovesti brend u fokus šire publike, ali i modnih znalaca, izdvojiti iz mase.

Back to basics

No sve se više ljubitelja mode žali da moda, bilo da se radi o pisti, crvenom tepihu ili street styleu postaje isključivo performativna, živući meme. A to može biti dvosjekli mač, kao što su pokazali primjeri negativnog publiciteta i reakcija na Balenciaginu kampanju koja je uključivala djecu i S&M ikonografiju. Brend koji je bio poznat po viralnim momentima kao što je apokaliptična modna pista ili potpuno prekrivena Kim Kardashian na Met Gali vratio se na „tvorničke postavke“ i odlučio prikazati samo odjeću na relativno tradicionalan način.

Čini se da su i ljubitelji mode zasićeni performativnosti i prolaznosti viralnih trenutaka i TikTok -coreova, pa se prognozira da će nosivost biti glavni trend u nadolazećem razdoblju. Tome u prilog govore i odjevni komadi viđeni na revijama (kad se odmaknemo od onih čija je namjera iznenaditi ili šokirati). Uostalom, najnoviji viralni trend je minimalistička Uniqlo platnena torbica koja stoji 20 dolara. Izgleda da se od performansa preko tihog luksuza vraćamo izgradnji stila od same baze.

Naslovna fotografija: Loewe, Instagram Coperni, MSCHF, animacija Canva

Pročitaj više

Japanka s petom i remenčićima ili ortopedska cipela. Izgleda da je ova dilema riješena, jer na scenu su se vratile dobre stare plesne cipele. Ok, to sad nipošto ne znači da je sve isto kao prije sto godina. Upoznajte najcool model cipela koji će obilježiti ovo ljeti

Pune i guste obrve san su mnogih žena. S metodom puder obrva ova želja postaje stvarnost. Ako ste i same ljubiteljice lijepih, njegovanih obrva, a možda vam oblik prirodno nije dobro definiran ili vam nedostaju dlačice na nekim mjestima puder obrve mogle bi biti odgovor. Nakon tehnike microbladinga koja je vladala prošlih godina i vrlo je invazivna puder obrve su elegantnije rješenje za savršenu definiciju lica.

ne trebate počupati obrve!

Zaboravite na iscrpno konturiranje i sjenčanje jer se kao glavni make up trend sezone vraća nonšalancija devedesetih

A koju boju treba vaš duh i tijelo?

Prije nego što sljedeći put pedikerki kažete koju nijansu od stotinu ponuđenih želite, zapitajte se kako se trenutačno osjećate. I što planirate raditi sljedećih tjedana jer svaka boja utječe na naš živčani sustav i podsvijest odašiljući tijelu važne poruke

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.