DRAGI ČITATELJU IZ BUDUĆNOSTI: A zašto ne biste napravili sami svoju vremensku kapsulu

Tamara Radan
30.09.2023.

Znamo, u doba kada smo doslovce preplavljeni informacijama i na milijunima fotografija, teško je naći vremena da se odabere nekoliko stvari koje vas najbolje definiraju, ali osim što je zabavno i super je poučno.

Kada je Richardu Bransonu, slavnom pustolovu koji svaki dan živi kao da je posljednji, izgorjela kuća na Djevičanskim otocima i doslovce sve sravnila sa zemljom, najprije je otišao u svoj podrum da provjeri što je s njegovom vremenskom kapsulom u kojoj su bile pohranjene sve važne sitnice – fotografije, isječci iz novina, pisma, rukom pisane poruke… Naravno, reći ćete da Richard razmišlja o svojoj ostavštini jer je lista njegovih nemogućih pothvata – let balonom, put gliserom oko svijeta, izlet u svemir –pozamašna. Uostalom, na jednom od svojih riskantnih pothvata je slučajno ušao u kamion i vidio da ekipa montira njegov nekrolog.

Pa ipak, otkako su Samuel Adams i Paul Revere prvi došli na ideju napraviti prvu vremensku kapsulu i zakopati je 1795. godine, čovjeka i dalje kopka ta ideja stvaranja i osvještavanja vlastitog identiteta te, naravno, komuniciranje s budućim naraštajima. Iako je ova ideja razvijena do neslućenih razmjera u SF filmovima, tko kaže da i sami ne bismo mogli razmisliti o kreiranju jedne kutije s uspomenama.

Foto: Unsplash

Tko vam je publika i kada se otvara

Naravno da ne možete gledati toliko daleko u budućnost jer uvijek su tu majstori koji popravljaju vodu koja curi pa mogu unaprijed otkriti vaše uspomene, baš kao što se dogodilo s prvom vremenskom kapsulom iz 1795. – mjedenom kutijom zakopanom ispod kamena temeljca kuće koju su serviseri iz Massachusettesa otkrili 2014. godine, ali dobro je razmisliti o ovome pitanju. Želite li da se vaša vremenska kapsula otvori za 20 godina, 100 ili 300 godina? Biste li voljeli da su vama baka i deda ostavili takvu kutiju te biste li voljeli da vaše uspomene pronađu vaši unuci ili neki zgodni stranci iz daleke budućnosti? Bez brige, ne morate ići tako daleko. Pismo obraćanja možete namijeniti i samome sebi u budućnosti.

Prikupljanje stvari

Znamo, ovaj popis će biti kompliciran, kao da radite vjenčanje, popis uzvanika, glazbenu listu i popis predmeta koje želite dobiti na poklon. No jednom kada ste odredili svoju publiku sve će biti lakše. Jer ako radite kapsulu za sebe, naravno da ćete ubaciti i nešto hermetičnije i osobne stvari. Ako je pak vremenska kapsula usmjerena vašim unucima odabir će biti nešto drugačiji, a pogotovo ako se obraćate onima iz daleke budućnosti jer tada birate predmete koji definiraju vrijeme u kojem živite. I toplo se nadate da će ih znati pročitati. Da, ovdje mislimo na hijeroglife zvane emojiji. Ovo je naravno izvrsna prilika da razmislite koje su stvari danas možda bezvrijedne, a nekome će naprosto biti fascinantne!

Foto: Unsplash+

Ne zaboravite igračke!

Možda smo previše sentimentalni i sada samo tražimo načina kako ćemo uspjeti sačuvati sve stvari koje su nam nekada puno značile, a roditelji su uporno od nas tražili da ih pošaljemo rođacima koji su dobili bebu ili bacimo, no činjenica je da igračke puno više govore o duhu vremena i našim emocijama, snovima, fantazijama od kakvih alata koji će ionako ući u službenu povijest.

Print nije mrtav!

Skrolate danju, skrolate noću, tu i tamo se zaustavite na nekom članku, pročitate naslov, podnaslov, preletite tekst… Sve je ovo postao način kako konzumiramo medije. No što kažete da nakratko zaustavite bjesomučno surfanje i potražite neke vijesti, članke (ok, može i najdraži meme), pošaljete ih na print, ubacite u foliju i spremite u vašu kutiju. Bilo bi super kada biste odabrali i neke vijesti koje su vezane uz dan kreiranja vaše vremenske kapsule. Jer tko zna hoće li smartphoneovi preživjeti buduće vrijeme i hoće li postojati ona opcija koja slaže vaše fotografije po nekom tajnom algoritmu.

Foto: Unsplash

Odabir fotografija i dnevnika

I konačno – najsvečaniji trenutak u ovom kreativnom procesu kaže da ćete trebati duboko zaroniti u svoju povijest fotografija i videa te pronaći one koje biste zauvijek željeli sačuvati. Ne, odabir prema kriteriju – najviše lajkana fotografija nije dobar jer poenta je ta da napravite vaš osobni izbor i isprintate ih. Isto vrijedi i za vaša privatna pisma ili mejlove. Pokušajte se prisjetiti što vam je užasno važno i što biste voljeli sačuvati.

Čvrsta kutija, dobro mjesto i pismo

I za kraj – prije nego što zaštitite sve predmete, izbacite iz kutije one kvarljive te pronađete mjesto gdje ćete zakopati ili sakriti vašu vremensku kapsulu ne bi bilo loše da napišete i pismo u kojem ćete podijeliti svoju namjeru, misli, želje. To vam daje priliku da svojoj budućoj publici ispričate o svakodnevnom životu, trenutnim hirovima, modi, stavovima i trendovima, kako mislite da bi budućnost mogla izgledati. Također možete spomenuti zašto ste poželjeli napraviti vremensku kapsulu. Napišite pismo kao da je izravno upućeno onome tko će otvoriti kapsulu. To će mu dati mnogo osobniji osjećaj te dokaz da je doista moguće putovati kroz vrijeme.

Naslovna fotografija i video: Canva

Pročitaj više

priroda i društvo

Što je biološki sat i zašto su žene te koje uvijek osjećaju taj pritisak

LAKU NOĆ I SRETNO

Kako prepoznati taj trenutak da je vrijeme za bijeg, jer dati otkaz nikada nije lako, ma koliko bilo nužno. Ovo su 4 pokazatelja koji vam govore da je možda vrijeme da bacite pogled na to što se još nudi na tržištu…

Svjesno trošenje

Tik Tok nije samo platforma za tamo neke smiješne izazove, ona je postala utjecajna i educira nas o osobnim financijama. Jeste li čuli za loud budgeting, metodu štednje koja uključuje poprilično stroge načine uštede temeljene neizbjegavanju društvenih prilika poput neodlaska na večeru s prijateljima iako biste realno mogli otići ili nekupnje još jedne stvari za koju nas internet uvjerava da nam treba.

A SAD ADIO!

Svi sanjamo da ćemo jednoga dana sasuti groznom šefu baš sve što ga spada, no ostavimo radije taj scenarij za noćne more. Što kažete da se elegantno izvučete i krenete na bolje radno mjesto. I ne, ghostanje nije dobra opcija.

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.