TEORIJA FATALNE PRIVLAČNOSTI: Ono što vas snažno privuče na kraju će biti razlog za prekid

Lena Ivanović
07.06.2024.

Pamtim samo sretne dane, pjevala je godinama Gabi Novak, a kako stvari sada stoje na kraju će biti da na početku svake ljubavne veze mi gotovo niti išta pamtimo, a kamoli da znamo. Jer kako drugačije objasniti sve te krive protumačene osobine nego akutnim sljepilom?

Ta sjećate se samo kako ste prvih dana veze svima govorili da u trbuhu imate leptiriće te da više ne morate koristiti rumenilo jer konačno imate prirodne obraze koje pucaju od sjaja i boje. No kada ste jednom došli k sebi prisjetili ste se da je bila riječ o običnom gastritisu i rozaceji. E, pa izgleda da je ista vrsta krive terminologije i opažanja u igri i prilikom zaljubljivanja. Tako barem tvrdi američka psihologinja dr. Diane Felmlee koja je razvila teoriju fatalne privlačnosti te prva došla na ideju da nam se snažna opčinjenost jednog dana vraća kao bumerang u glavu te da su osobine koje nas na početku privuku kod neke osobe kasnije često razlozi za prekid. Konkretnije rečeno, čak 30% svih propalih veza završi na takav način – da se one užasno opojne osobine na kraju pokažu kao fatalne i štetne.

Na primjer, netko tko je na početku veze bio užasno duhovit i za koga se smatrali da će vam u ostatku života biti prirodna dizalica na kraju može ispasti kao posve nezreli partner koji je nesposoban išta shvatiti ozbiljno, a kamoli nešto poduzeti osim smišljanja glupih fora. Netko tko je bio užasno samopouzdan na kraju balade bit će okarakteriziran kao arogantan, a majstor spontanosti krajnje nepouzdan čovjek na kojeg se uopće ne možete osloniti.

Foto: Unsplash+

Tko još vidi crvene zastavice u akutnom sljepilu?

Stvar se naravno dramatično pogoršava ako je osoba koja vas je zavela usput i narcis pa na kraju shvatite da je onaj ultra-dobar program koji vam je servirao na početku veze samo dobar mamac i način da si kroz vaš zaljubljen pogled nabusta ego.

Naravno da bismo vam sada najradije nabrojali izdajničke znakove na koje biste trebali pripaziti – od pretjerane ljubomore, manipulacije, gaslightinga, prelaženja granica do nesposobnosti da preuzmu odgovornost za svoje ponašanje i odmah prebacuju kritiku na vas, no ovdje je još nešto bitno. Naime, kada se u nekoga ludo zaljubite i oslijepite – radije se pitajte – zašto ste pali upravo na te osobine. Mislite li da vama možda nedostaje spontanosti, hrabrosti, ludosti i dobre zezancije? I biste li bili spremni non stop zbijati šale, ležerno se provlačiti kroz život i srljati glavom kroz zid? Naravno da se ljubav ne tržiti, niti poznaje točnu gramažu, no kratki razgovor sa samim sobom vam možda, barem na tren, otvori oči širom zatvorene.

Naslovni vizual: Unsplash

Pročitaj više

Naravno da se ovaj ciklus ne može uspoređivati sa ženskim rollercoasterom, no nepravedno bi bilo reći da i muškarci ne osjećaju oscilacije testosterona kojeg nazivaju i hormonom moći

Gutanje emocija

Internet su naglo preplavili podcasti, videozapisi i objave koji pozivaju muškarce na „povratak ka njihovoj prirodnoj ulozi“, odnosno buđenje unutarnje alfa-zvijeri. Oni koji nisu bili oduševljeni konceptom naprosto su prozvani „pahuljicama“. Istražili smo što se krije u pozadini ovog fenomena i zašto je tako teško prihvatiti činjenicu da su muškarci, baš kao i žene, misaona i afektivna bića sposobna proživjeti cijeli spektar emocija u koji spadaju i one ‘manje muževne’, poput straha, tjeskobe, depresivnosti i tuge.

Daš mi malo tvog bezobrazluka!

Smjela teorija doktorice psihologije Lynn E. O’Connor o zločestim dečkima bez moralnog kompasa o kojoj vrijedi razmisliti. Naravno, ako želite vidjeti da aura zločestog dečka automatski blijedi

Veza s vječnim dječakom

U početku ste se zanosili time kako je zaigran, spontan, otkačen, a onda ste naletjeli na nemogućnost izražavanja osjećaja, apatiju, često odgađanje važnih zadataka i navika kašnjenja, izbjegavanje bilo kakve odgovornosti i okrivljavanje drugih za bilo kakve pogreške… Dobro došli u Nedodžiju!

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.