Kada je prije desetak godina jedan utjecajan modni magazin napravio temu s poznatim hrvatskim autoricama i kreativkama na temu koje dizajnere nose, u oko mi je upao posebno duhoviti odgovor jedne umjetnice koja je jednostavno rekla da nosi Diorov ruž. I točka. Bila je to baš šarmantna i slatka diverzija tako se uvući u svijet mode i dizajnerskih brendova. No deset godina kasnije, ispada da je odgovor bio pomalo proročki, jer već se na veliko priča da je beauty novi fashion. U redu, malo pretjerujemo efekta radi (to se danas zove aerodinamičan storytelling), ali činjenica je da beauty industrija doista doživljava pravi boom, a lipstick effect koji su svi najavljivali u koroni se stvarno i dogodio.

Zoom je učinio svoje, ali i plemenite želje
Naime, povijest je puna primjera kako se prodaja crvenih ruževa i kozmetike drastično povećava u razdobljima gospodarske krize, a posebice nakon što smo nakon pandemije konačno izašli ispod svojih dizajnerskih maski, duboko udahnuli i opet dobili priliku pokazati naše lice. Pribrojimo li tome sve moguće vrste poskupljenja, inflacija, a posebice uvođenje eura, ispada da smo svi počeli naveliko štedjeti na modnim investicijama te ulagati upravo o beauty proizvode. Ok, velikom boomu kozmetike je pridonijelo i neprestano i više nego pomno promatranje našeg lica na Zoomu, ali i neke plemenite potrebe.

Brand La Piel pjevačice Lane Jurčević je usred lockdowna lansirao sprej za dezinfekciju ruku čijom ste kupnjom donirali bolnicama, a uslijedili su i drugi proizvodi koji bi se dali svrstati u feel good kategoriju, pomažući ženama da se i emocionalno i fizički osjećaju bolje. A i pjevačica Franka Batelić je nedavno predstavila svoju liniju Frankly good koja je sastoji od 12 proizvoda i kreirana je s ciljem da podsjeti na važnost održavanja jednostavnih, ali zdravih navika u svakodnevnom životu. ‘Uostalom, svi mi na licu prvo vidimo zadovoljstvo, sreću i iskrene emocije’, izjavila je Franka.

Balenciaga ili McQueen ruž, pitanje je sad
Stoga ne čudi podatak da će prema Euromonitoru, prodaja vrhunskih kozmetičkih proizvoda u 2023. godini dosegnuti 151 milijardu dolara, što je drastičan rast ako se prisjetimo da je 2021. prodaja iznosila 100 milijardi dolara. A ono što posebno veseli je činjenica da je na tržištu sve više super kozmetičkih proizvoda te da su se u beauty vlak ukrcali ne samo celebi (Rihanna, Hailey Bieber ili Tyler, The Creator, Jennifer Lopez) nego i velike modne kuće. Zadnja u nizu je francuska luksuzna grupa Kering koja je upravo osnovala odjel Kering Beauté te najavila da će se na policama dućana i online shopova uskoro pronaći beauty proizvodi s potpisom Balenciaga, Bottega Veneta i Alexander McQueen.
Zašto brkamo fashion i beauty?
Još uvijek vas muči to što brkamo beauty i fashion kako nam dođe? Bez ljutnje molim jer i jedno i drugo su načini izražavanja i komunikacije. Ok, dva različita jezika. Jer kako lijepo kaže Alessandro Baricco u svojoj knjizi ‘The Game’: “Pogledajte kako ste odjeveni; e, pa to je storytelling. A nema oblik priče. Ima oblik odjeće: storytelling je zato što tome što vi jeste daje aerodinamičnu strukturu koja vam omogućuje da uđete u opticaj, da se povežete s drugim točkama na planetu, da budete malo razumljiviji, da se pojavite u registru stvarnosti. Vi JESTE ta odjeća? Niste. Ali jeste nešto posve odvojeno od te odjeće? Niste ni to. Dio je vas, dio je stvarnosti koja vi jeste, dio je vašeg stvarnog bivanja. Jeste l više manje shvatili? Storytelling je dio stvarnosti i nije uvijek pripovijedanje neke priče.”
Hvala Alessandro, nemamo više pitanja. Osim koji sad proizvod u moru dobrih kupiti.