LIPSTICK EFFECT

BEAUTY JE NOVI FASHION: Kako su veliki modni brendovi po uzoru na celebe i influencere odlučili ući u beauty vlak

Aleksandra Orlić
11.06.2023.

Kriza je učinila svoje pa ispada da sve više ljudi ulaže u beauty proizvode. Nakon celebrityja i influencera, lukrativnu nišu su otkrili i veliki modni igrači

Kada je prije desetak godina jedan utjecajan modni magazin napravio temu s poznatim hrvatskim autoricama i kreativkama na temu koje dizajnere nose, u oko mi je upao posebno duhoviti odgovor jedne umjetnice koja je jednostavno rekla da nosi Diorov ruž. I točka. Bila je to baš šarmantna i slatka diverzija tako se uvući u svijet mode i dizajnerskih brendova. No deset godina kasnije, ispada da je odgovor bio pomalo proročki, jer već se na veliko priča da je beauty novi fashion. U redu, malo pretjerujemo efekta radi (to se danas zove aerodinamičan storytelling), ali činjenica je da beauty industrija doista doživljava pravi boom, a lipstick effect koji su svi najavljivali u koroni se stvarno i dogodio.

Foto: Unsplash

Zoom je učinio svoje, ali i plemenite želje

Naime, povijest je puna primjera kako se prodaja crvenih ruževa i kozmetike drastično povećava u razdobljima gospodarske krize, a posebice nakon što smo nakon pandemije konačno izašli ispod svojih dizajnerskih maski, duboko udahnuli i opet dobili priliku pokazati naše lice. Pribrojimo li tome sve moguće vrste poskupljenja, inflacija, a posebice uvođenje eura, ispada da smo svi počeli naveliko štedjeti na modnim investicijama te ulagati upravo o beauty proizvode. Ok, velikom boomu kozmetike je pridonijelo i neprestano i više nego pomno promatranje našeg lica na Zoomu, ali i neke plemenite potrebe.

Brand La Piel pjevačice Lane Jurčević je usred lockdowna lansirao sprej za dezinfekciju ruku čijom ste kupnjom donirali bolnicama, a uslijedili su i drugi proizvodi koji bi se dali svrstati u feel good kategoriju, pomažući ženama da se i emocionalno i fizički osjećaju bolje. A i pjevačica Franka Batelić je nedavno predstavila svoju liniju Frankly good koja je sastoji od 12 proizvoda i kreirana je s ciljem da podsjeti na važnost održavanja jednostavnih, ali zdravih navika u svakodnevnom životu. ‘Uostalom, svi mi na licu prvo vidimo zadovoljstvo, sreću i iskrene emocije’, izjavila je Franka.

Balenciaga ili McQueen ruž, pitanje je sad

Stoga ne čudi podatak da će prema Euromonitoru, prodaja vrhunskih kozmetičkih proizvoda u 2023. godini dosegnuti 151 milijardu dolara, što je drastičan rast ako se prisjetimo da je 2021. prodaja iznosila 100 milijardi dolara. A ono što posebno veseli je činjenica da je na tržištu sve više super kozmetičkih proizvoda te da su se u beauty vlak ukrcali ne samo celebi (Rihanna, Hailey Bieber ili Tyler, The Creator, Jennifer Lopez) nego i velike modne kuće. Zadnja u nizu je francuska luksuzna grupa Kering koja je upravo osnovala odjel Kering Beauté te najavila da će se na policama dućana i online shopova uskoro pronaći beauty proizvodi s potpisom Balenciaga, Bottega Veneta i Alexander McQueen.

Zašto brkamo fashion i beauty?

Još uvijek vas muči to što brkamo beauty i fashion kako nam dođe? Bez ljutnje molim jer i jedno i drugo su načini izražavanja i komunikacije. Ok, dva različita jezika. Jer kako lijepo kaže Alessandro Baricco u svojoj knjizi ‘The Game’: “Pogledajte kako ste odjeveni; e, pa to je storytelling. A nema oblik priče. Ima oblik odjeće: storytelling je zato što tome što vi jeste daje aerodinamičnu strukturu koja vam omogućuje da uđete u opticaj, da se povežete s drugim točkama na planetu, da budete malo razumljiviji, da se pojavite u registru stvarnosti. Vi JESTE ta odjeća? Niste. Ali jeste nešto posve odvojeno od te odjeće? Niste ni to. Dio je vas, dio je stvarnosti koja vi jeste, dio je vašeg stvarnog bivanja. Jeste l više manje shvatili? Storytelling je dio stvarnosti i nije uvijek pripovijedanje neke priče.”

Hvala Alessandro, nemamo više pitanja. Osim koji sad proizvod u moru dobrih kupiti.

Pročitaj više

Japanka s petom i remenčićima ili ortopedska cipela. Izgleda da je ova dilema riješena, jer na scenu su se vratile dobre stare plesne cipele. Ok, to sad nipošto ne znači da je sve isto kao prije sto godina. Upoznajte najcool model cipela koji će obilježiti ovo ljeti

Pune i guste obrve san su mnogih žena. S metodom puder obrva ova želja postaje stvarnost. Ako ste i same ljubiteljice lijepih, njegovanih obrva, a možda vam oblik prirodno nije dobro definiran ili vam nedostaju dlačice na nekim mjestima puder obrve mogle bi biti odgovor. Nakon tehnike microbladinga koja je vladala prošlih godina i vrlo je invazivna puder obrve su elegantnije rješenje za savršenu definiciju lica.

ne trebate počupati obrve!

Zaboravite na iscrpno konturiranje i sjenčanje jer se kao glavni make up trend sezone vraća nonšalancija devedesetih

A koju boju treba vaš duh i tijelo?

Prije nego što sljedeći put pedikerki kažete koju nijansu od stotinu ponuđenih želite, zapitajte se kako se trenutačno osjećate. I što planirate raditi sljedećih tjedana jer svaka boja utječe na naš živčani sustav i podsvijest odašiljući tijelu važne poruke

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.