KOTTERA: Moda u skladu s prirodom

KOŠULJA PLAVA: Tko su dizajnerice koje su u košulju utkale stihove Novih fosila

Nika Kovačić
20.07.2024.

Hrvatski modni atelje Koterra predstavlja kolekciju održive mode

Modne dizajnerice Katarina Jurčević i Mirijam Martić odlučile su udružiti snage te pod imenom KOTERRA domaćoj javnosti ponuditi elegantnu ženstvenu odjeću za poslovne i večernje prilike. Mlade modne stručnjakinje teže korištenju visokokvalitetnih prirodnih materijala kao što su lan, pamuk vuna, viskoza i svila, a sve u bojama koje se lako kombiniraju i nose sa stilom. Predanost održivoj modi kod Katarine i Mirijam ide do apsolutnih detalja tako da je u njihovim kreacijama biorazgradivi čak i konac, dugmad ili naramenice. U to će se prvi uvjeriti Trogirani i njihovi gosti jer će se Koterra, uz etablirane hrvatske brendove Krie Design i Elfs, premijerno predstaviti na velikoj modnoj reviji koja se u sklopu festivala klasične glazbe Opera Selecta održala 19. srpnja na glavnom gradskom trgu.

Prirodni materijali imaju tu prednost da se u njima manje znojimo te ih osjećamo puno ugodnije na koži. No najvažnije, naši proizvodi ne otpuštaju mikroplastiku, a na to smo posebno ponosne. K tome, načela poput upcycling-a te EPR-a (extended producer responsibility) neizostavan su dio našeg poslovanja. Ona se odnose na oslanjanje na EU legislativu o održivoj proizvodnji i odgovornom gospodarenju otpadom što u našem slučaju znači da našu odjeću, uslugom redizajniranja i prekrajanja, možemo ponovno osuvremeniti. Nadalje, za vraćene komade koji više nisu upotrebljivi, garantiramo sigurno recikliranje uz popust pri sljedećoj kupnji., pojasnila je dizajnerica Katarina Jurčević koja je nakon dvogodišnjeg programa na Školi za modu i dizajn Profokus, uspješno završila poslovnu školu za održivi modni menadžment SUMAS u švicarskom Glandu. 

Navedenu želju za stvaranjem drugačijim od šablona brze mode potvrđuje i Mirijam Martić koja se u šivanje i konstrukciju zaljubila kao djevojčica. Prve modne korake učila je od majke, a u konstrukciji, ključnoj disciplini modno – tekstilne struke, postala je toliko vična da ju je po završetku studija podučavala na Profokusu. U radu s mlađim kolegama postala je svjesna važnosti borbe za novo promišljanje o modi kao industriji pa je danas sigurna kako ona i Katarina mogu ponuditi idealan spoj znanja, kreativnosti i upornosti.

 Jako nam je važno obratiti se ženama koje ne teže slijepom praćenju trendova i koje traže više od odjevnog komada. Takve klijentice zanima ima li njihova odjeća certifikate o podrijetlu materijala te žele znati kako proizvođači tretiraju svoje djelatnike. Mi želimo raditi s takvim dobavljačima. Cilj nam je stvarati kolekcije koje traju, čiji se komadi nasljeđuju. S našom prvom kolekcijom prozračnih košulja, lepršavih haljina, koži ugodnih hlača visokog struka i univerzalnih odijela koja dišu zacrtale smo put po kojem ćemo, nadamo se, biti prepoznatljive. Treba naglasiti i da smo posebno ponosne što, u skladu s rečenim, u Koterrinoj prvoj kolekciji predstavljamo nesvakidašnji modni komad, odnosno prelijepu lanenu košulju s izvezenim stihovima pjesme Plava košulja vječnog hita Novih fosila. 

Mlade i predane dizajnerice, isprva kolegice i prijateljice sa studija, a danas poslovne partnerice, u rujnu otvaraju trgovinu u središtu Zagreba. I na taj način žele zaokružiti svoju priču o održivosti jer smatraju kako je poslovanjem važno vratiti život na mjesta koja zbog ubrzanog ritma sve više gube utrku s velikim trgovačkim centrima. Njihov prostor bit će stoga mjesto, ne samo kupnje, nego i predaha, malih ženskih razgovora te popijene kave s klijenticama, budući da je fokus na poznavanju životnog stila onih koje nose njihove modele. Na taj način, na licu mjesta moći će se napraviti prepravci ili udovoljiti modnim željama kakve je nemoguće postići u velikim modnim lancima. I baš zato, Plava košulja najbolje zrcali smjer koji su sebi zadale – stvarati s ljubavlju i trajati generacijama, na korist ljudima, ali i planetu kojeg smo dužni poštivati i čuvati jer ga ne posjedujemo, već ga samo posuđujemo od naše djece.

Fotografije Zvonimir Ferina i Daniela Gjurčeka

Pročitaj više

Centar Zagreba sinoć je postao bogatiji za još jednu, nezaobilaznu modnu adresu – u Masarykovoj ulici na broju 24 otvorena je prva trgovina poznatog dizajnera, stilista i modnog stručnjaka Saše Joke za njegov vlastiti brend Joka Studio.

Dosegnuti Mjesec. Ok, barem na fotki!

Možete vi nositi ovo ljeto praktične japanke, pa čak i na čarape ako vam tako trendovi i nepisana pravila vaše generacije nalažu, no samo da znate – povratak na posao će uključivati i visinske pripreme i ozbiljan trening koordinacije, jer svijet je već poludio za XXL platformama kakve se nose u Japanu

28 dana čekanja

Razumijemo vas, u tom se trenutku to činilo kao dobra ideja – potpuno promijeniti svoju beauty rutinu. Isprobati kremu koju vam je prije dvije godine dala mamina frendica, onu kojoj je istekao rok, a onda vam je koža potpuno poludjela? Čestitamo! Kad smo svi poludjeli, zašto ne bi i naša koža?!. Ali imamo dobre vijesti: znamo točno što treba napraviti kako biste zaliječili kožu. Doduše, trebat će vam nešto vremena jer koža treba 28 dana da bi se obnovila.

Želiš prirodno blistavu kožu, ali ti se taj cilj još uvijek čini nedostižnim? Njega kože danas nadilazi rutinu – ona predstavlja naš dnevni ritual, odraz unutarnje ravnoteže i težnje prema prirodnoj ljepoti. Kada je koža zdrava, ona zrači – a upravo taj svjež, blistav izgled sada je lakše postići nego ikada prije.

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.