Postoje mirisi koji nas vraćaju u prošlost, a postoje i oni koji nas zapravo pitaju gdje smo točno — ne fizički, nego emocionalno. Guerlainov miris Shalimar mogli bismo reći spada u ovu drugu kategoriju. On nije samo parfem, nego podsjetnik na sve što smo voljeli, izgubili, poželjeli i pokušali zaboraviti. I zato nije čudno da upravo njemu Guerlain posvećuje izložbu “En plein cœur – A Century of Pure Love”, otvorenu tijekom pariškog tjedna umjetnosti.
U suradnji s kustosima Hervéom Mikaeloffom i Benoitom Baumom, te pod budnim okom direktorice kulture Ann Caroline Prazan, Guerlain ne slavi samo jedan miris, nego cijeli spektar emocija koje su iz njega proizašle. A to nije mala stvar – govorimo o stoljeću ljubavi u svim njezinim agregatnim stanjima: tekućem, hlapljivom, gustom i ponekad – otrovnom.
Pa kada je već vrijeme maskiranja, reći ćemo da Pariz u listopadu ponovno igra samog sebe – grad ljubavi, romantike i filmova koji završavaju poljupcem na kiši. Ali Guerlainova izložba tu istu ljubav pokušava ogoliti. Na tri kata povijesne butike na Champs-Élyséesu, “En plein cœur” okuplja tridesetak međunarodnih umjetnika, od Picassa i Maillola do Marine Abramović i Rena Hanga, čija fotografija “Untitled” (2014) visi kao nijemi komentar cijele priče: tijelo, želja, ranjivost — sve na dohvat ruke, ali i dalje nedostižno.
Naime, otkako je još 2006., Maison Guerlain ponovno otvoren nakon renovacije, ljubitelji umjetnosti su mogli posjetiti sjajne izložbe suvremene umjetnosti. Uostalom, obitelj Guerlain je, od samog osnutka kuće 1828., kontinuirano djelovala kao mecena umjetnosti i surađivala s najvećim umjetnicima svog vremena. “Kada surađujete s umjetnicima, to kreacijama daje novu dimenziju. Oni razmišljaju izvan okvira, donose stvaralačku slobodu i poeziju. To je marki doista dalo dušu. Zato povremeno otvaramo naš flagship dućan umjetnosti”, izjavila je direktorica kulturnog sektora.
Toliko je pogleda na ljubav – ponekad doista neobičnih, ponekad tužnih. Tu su i ljubavni jadi, čežnja, razočaranje. Jedan je prostor posvećen i seksu te vrlo erotično nabijenim mirisima. No posebno je zanimljiva Louise Bourgeois, još jedna ključna figura izložbe, koja je doslovno bila “Shalimar Girl” – parfem je koristila cijeli život, kao i njezina majka. I možda baš u toj povezanosti majke, kćeri i mirisa leži tajna Guerlainove moći: sposobnost da emociju pretvori u nešto što traje dulje od ljubavi.
No za razliku od reklama koje nam uvijek vole prodavati uljepšanu verziju, ono što izložba “En plein cœur” pokazuje jest da te priče nisu uvijek romantične. One su ponekad čudne, tamne, senzualne, ili pak bolno iskrene. Umjetnici su, u suradnji s parfumerkom Delphine Jelk i studijem Magique Studio, kreirali vlastite “mirise ljubavi” – od nježnih do nelagodnih. Iako bi se rijetki od njih dobro prodavali u parfumerijama, na ovoj izložbi funkcioniraju fantastično, a povrh svega, podsjećaju nas zašto je Pariz grad ljubavi, jer osim osjećaja, treba i veliku dozu hrabrosti i ludosti.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 