Artupunktura premijerno predstavlja

KOLAŽI ZLATANA VEHABOVIĆA: ‘Materijal je izvirao iz kaosa te vlastitom inercijom sugerirao kontraste’

Tamara Radan
29.10.2023.

U zagrebačkoj Uraniji – prostoru kreacije 2. studenog u 19.00 sati održat će se predstavljanje novih umjetničkih djela Zlatana Vehabovića, u organizaciji umjetničke platforme Nomad zajedno s partnerima editions of solidarity & care iz Beča i Artupunkturom iz Zagreba.

Artupunktura, jedinstveni projekt Turističke zajednice grada Zagreba i partnera, predstavlja platformu za kulturu i umjetnost koja objedinjuje brojna umjetnička događanja i kulturne projekte tijekom jeseni u Zagrebu. Zajedničkim umjetničkim djelovanjem brojnih umjetničkih organizacija, kolektiva i umjetnika na specifičnim točkama grada, želi se probuditi njegova vitalna energija i dodatno potaknuti kulturna ponuda te, tako, pozicionirati grad Zagreb kao kreativno središte i odredište urbane i suvremene kulturne scene ovog dijela Europe.

Na ciklusu radova koji će se 2. studenog predstaviti u zagrebačkoj Uraniji,  Zlatan Vehabović radi od 2019. godine crpeći inspiraciju u postavu, ali i povijesti i fundusu Muzeja za umjetnost i obrt u Zagrebu. Uvidom u depo muzeja s više od 100 000 predmeta, Vehabović je upoznao bogatstvo repozitorija muzeja, a dobio je i jedinstven uvid u hrvatski umjetnički i povijesni kontinuitet, što je rezultiralo  izložbom slika “Atlas manjeg svijeta” u Nacionalnom muzeju moderne umjetnosti u Zagrebu, Galeriji likovnih umjetnosti u Splitu, te predstavljanjem kolaža „Kraj platoa gdje počinju jablani“ u bečkoj Galeriji DIT.

‘Moj je senzibilitet određivao što će se s čime spojiti’

„U zbirci Muzeja susretao sam se s različitim artefaktima, sa slikama, ali i sa skulpturama i trodimenzionalnim predmetima. Kako bih mogao slikati slike, raditi s plošnim materijalom, posegnuo sam za digitalnim foto arhivom muzeja. Raznoliku sam zbirku tako sveo na dvodimenzionalne činjenice, podredio sam je, pod navodnicima, svojim vlastitim potrebama. Moj je senzibilitet određivao što će se s čime spojiti, pa je usput sigurno i odao što o tom materijalu mislim. Nipošto nije slučajno da se Vulpeov dizajn susreće s Grčevićevom fotografijom, da je mali Chromosov ličilac u dosluhu s malim gibonima iz zoološkog vrta. I da se sve to zbiva pred nekim „slajdom“ koji prikazuje šumu u snijegu. Zašto sve to skupa koegzistira, na to nemam jasan i izravan odgovor. Mogu međutim reći da je u tom cijelom kreativnom procesu primarno bilo odbacivanje a ne prihvaćanje. Materijal je izvirao iz kaosa te vlastitom inercijom sugerirao kontraste koji su čekali moju prosudbu”, objašnjava umjetnik.

Originalno čitanje fundusa

„Autor kroz formu kolaža nudi potpuno originalno čitanje fundusa najvećeg hrvatskog muzeja. Interpretacijom manje poznatih radova, arhivskog materijala, kao i fotografija hrvatskih umjetničkih velikana, ova izložba nudi istovremena čitanja više suprotstavljenih motiva. Stoga važnost ove izložbe leži i u njezinoj povijesnosti gdje nastaje kao hommage, a postaje simbolom novog vremena i čitanja koliko Vehabovićeva stvaralaštva, tako i Muzeja za umjetnost i obrt.“, istaknula je kustosica Adriana Prlić Belay, koja je predstavljala Vehabovićeve kolaže bečkoj publici.

„Zlatan Vehabović je etablirani umjetnik čiji se radovi nalaze u tri značajne zagrebačke i bečke muzejske zbirke, one Muzeja suvremene umjetnosti Zagreb, Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti te Albertine Modern u Beču. Predstavljanjem njegovih radova u Beču i Zagrebu, aktualiziramo njegovu prisutnost u srednjoeuropskom krugu te stvaramo prostor dijaloga s kustosima koji su izrazili veliki interes za predstavljanjem Vehabovićevog opusa u ova dva grada.“,  naglasila je Vanja Žanko, predsjednica platforme Nomad, koja će Vehabovićeve radove predstaviti zagrebačkoj publici.

Fotografije: platforma NOMAD

Pročitaj više

intervju

Ne trebamo biti arhitekti kako bismo znali da su građevine mnogo više od skupa kamena, cigle ili betona – one su utočišta, škole, uspomene i simboli društva u kojima nastaju. Upravo to osvještava dokumentarna serija „Betonski spavači“ koja je zahvaljujući svom doprinosu arhitekturi nominirana za godišnju nagradu „Viktor Kovačić“ što je odličan povod za intervju s njezinim kreatorima

1000 zašto

U čemu je tajna fetišizma, zašto težimo slavi, koji je smisao života i konačno odgovor na pitanje koje je mučilo i Barbie – zašto uporno padamo na dečke s dugim kosama koji lupetaju po gitari. Sve odgovore možete pronaći u svojevrsnoj enciklopediji suvremenog života – knjizi ‘Intimna povijest čovječanstva’ Theodorea Zeldina, oxfordskog profesora povijesti, a koja je nastala nakon dugih razgovora s konobaricama, služavkama, intelektualkama, inženjerkama, liječnicama, poreznim inspektoricama, policajkama, i mnogim drugima, mahom ženama.

U splitskoj Galeriji umjetnina od 8. lipnja do 28. srpnja renomirana suvremena umjetnica Dubravka Lošić predstavit će dio opusa koji je u širokom rasponu kombinacija tehnika izvedbe, od štafelajnih slika do objekata, izvela u razdoblju od 1986. do 2023. godine.

U utorak, 4. lipnja u zagrebačkom Centru KNAP predstavljen je književni multimedijalni projekt Slavic Soundwalking, kao i lansiranje istoimene aplikacije, a slavlje je uveličao i Pričigin u gostima, čuveni splitski festival koji već 17 godina slavi moć pripovijedanja uživo, te koncert grupe Cry Babies.

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.