Najmoćniji kozmetički proizvod

LJEPOTA JE SLOBODA: Kako je crveni ruž postao simbol osnaživanja i emancipacije žena

Aleksandra Orlić
07.03.2024.

Uzbudljiva povijest crvenog ruža koji je već odavno postao puno više od pukog sredstava za uljepšavanje i prometnuo se u jedan od najmoćnijih saveznika feminističke borbe za pravednije društvo, slaveći ženstvenost, samopouzdanje i emancipaciju. Kupovinom Avonovog Hydramatic Shine ruža možete i vi doprinijeti borbi protiv nasilja nad ženama.

U filmu ‘Crvena svjetla’ Sigourney Weaver glumi briljantnu fizičarku koja uz pomoć znanosti raskrinkava paranormalne pojave. A ne bi li otkrila sve tajne trikove kojima se često služe popularni vidovnjaci, opsjenari i mediji, pogotovo kada nastupaju u velikim dvoranama, Sigourney sjedi sa svojim asistentom u autu, oboružana velikim fotoaparatom i govori mu da u masi posjetitelja snima ‘crvena svjetla’. “Crvena svjetla, pa što je to“, pita njezin kolega, na što mu profesorica odgovara da je to sve ono što se ističe u gomili, jer je drugačije, posebno i plijeni pažnju.

Crveni ruž naglašava hrabrost i poruku

Uostalom, ne bi li to bio i dobar naslov za kakav film koji bi tematizirao uzbudljivu povijest crvenog ruža, a kojem se stoljećima pripisuju posebne moći? Jer ako ćemo biti realni – u moru kozmetičkih proizvoda kojima se godinama služimo da bismo se izrazili, poigrali, pomladili i kamuflirali, crveni ruž je jedini koji ništa ne prikriva. Upravo suprotno – on je i rođen da bi svratio pozornost na nositeljicu ili nositelja i ne manje bitno da bi okolina obratila pažnju na njihovu poruku i ono što govore.




SVE NIJANSE CRVENE: Talijanke rado nose crveno-narančastu boju, Francuskinje vole vatreno crveno, Engleskinje preferiraju ružičasto crvenu, Španjolke smeđe crvenu, Njemice koraljno crvenu, dok Nizozemke hrabro biraju narančastu.

Naime, studija Sveučilišta u Manchesteru je već odavno dokazala da osoba koja nosi crveni ruž za usne zadržava pažnju svog sugovornika čak 7,3 sekunde duže, da mnoge žene posežu za njim jer im automatski povećava samopouzdanje, pa čak i ako se nalaze same kod kuće, bez želje da nekoga impresioniraju te da prodaja crvenog ruža raste u nebo u kriznim vremenima, ali i danima kada pada kiša. Uostalom, već odavno postoje i dokazi da crvena boja može izazvati fizičke reakcije poput povišenog krvnog tlaka, povećanog libida, ubrzanog disanja, veće razine energije i samopouzdanja.

Efekt crvenog ruža

Ili vi možda poznajete neki drugi kozmetički proizvod koji je toliko moćan da je već odavno ušao i u ekonomska i psihološka istraživanja te je dobio i zaseban termin – efekt crvenog ruža, jer doista ima specijalne moći. Uostalom, tako je i započeo svoj život dug više od 5000 godina budući da su prvi tragovi pra-crvenih ruževa koji su rađeni od paste bijelog olova i usitnjenih crvenih kameja pronađeni u grobnicama sumerskog grada Ur iz 3.500 godinu prije Krista. Trend se potom proširio i na Egipat, gdje su i muškarci i žene bojili usne crvenim nijansama i to iz razloga ne bi li svijetu zorno pokazali da su se približili bogovima.

Ništa manje opsjednuti crvenim ruževima nisu bili niti u starom Rimu. Naime, povijesni izvori spominju da je druga Neronova žena – Poppaea Sabina bila toliko svjesna kakvu moć ima crveni ruž da je u nekom trenutku zaposlila i 100 stilista te da je britanska kraljica Elizabeta I. u 16. stoljeću napravila pravu pomutnju kada je na usne nanijela mješavinu gume arabike, smokvinog mlijeka, bjelančevina i smrvljenih crvenih Cochinelle muha, a što je divno kontrastiralo s njezinom alabastrenom kožom i postavilo nove standarde ljepote.

Simbol zavođenja, moći i emancipacije

Pa ipak, iako je započeo svoju karijeru strelovitom brzinom, ruž je tijekom povijesti nailazio je i na mnoge prepreke, kriva tumačenje i bojkote, jer kako drugačije objasniti da je britanski parlament davne 1770. godine donio zakon prema kojem se brakovi mogu poništiti ako je muškarac bio zaveden crvenim usnama ili da su ga godinama nosile samo žene u noćnim klubovima, osim da je u njega doista upisan tako moćan DNK, jer ne samo što je postao simbol zavođenja, bogatstva, društvenog prestiža, samopouzdanja nego i neka vrsta kulturološkog oružja.

Crveni ruž za usne izvor je snage, a vibrantna crvena boja način je da ljudima date do znanja da bi itekako trebali obratiti pažnju na ono što govorite, čak i ako im se to ne sviđa!

Iako je doduše crveni ruž, i to u svim nijansama od blage ružičaste do zagasito crvene, godinama bio rezerviran samo za bogatije slojeve stanovništva, pravu malu revoluciju doživjet će tek 1883. godine kada je prvi prototip crvenog ruža predstavljen na Svjetskoj izložbi u Amsterdamu. Bio je to maleni kozmetički dodatak koji je izgledao kao olovka omotana u svileni papir, napravljen od ricinusovog ulja, jelenjeg loja i pčelinjeg voska. Iako su neki iz početka bili dosta sumnjičavi prema novotariji koja je koštala kao skuplje uljene boje, pravi boom je doživio kada je pariški izum prepoznala glumica Sarah Bernhardt koja ga je nazvala čarobnim Erosovim štapićem. A još kada je prvi put javno našminkala usnice crvenom bojom izazvala je pravu lavinu reakcija.

Smjele žene i prkošenje pravilima

Koji skandal! Isticati na taj način svoju seksualnu moć, zavođenje i uživanje u ljepoti, pomislili su uštogljeni muškarci, a koji su godinama bili navikli da oni svu moć drže u svojim rukama, ni ne sluteći kakvu tek revolucionarnu i političku moć u sebi krije taj maleni crveni kozmetički predmet te da žene više neće tako lako pristajati na pasivnu ulogu ljepotica koje šute i zagonetno se osmjehuju.

Naime, iako su crveni ruž prigrlile prve it djevojke i holivudske glumice, njegovu moć prepoznale su i prve borkinje za ženska prava Elizabeth Cady Stanton i Charlotte Perkins Gilman, jer što će bolje usmjeriti pažnju na ono što su žene oštro zahtijevale od crvenog ruža na usnama. Stoga su i prve sufražetkinje koje su hrabro marširale ulicama New Yorka 1912. godine, boreći se žestoko za ženska prava, na usnama nosile upravo crveni ruž, a koji će se uskoro prometnuti u pravi simbol borbe, buntovništva i oslobođenja.

Crveni ruž danas

Iako sufražetkinje nisu bile jedine odgovorne za popularizaciju namazanih usana, one su utjelovile prvu ideju moderne i neovisne žene koju su potom preuzele brojne snažne žene – od Marlene Dietrich, Marilyn Monroe, Elizabeth Taylor, Palome Picasso, Madonne, Rihanne i Taylor Swift, činjenica je da od tog vremena crveni ruž više nikada neće biti samo crveni ruž. Ta svi još pamtimo viralnu sliku koja se proširila 2015. godine kada je makedonska žena ostavila crveni trag poljupca na štitu policajca za vrijeme prosvjeda ili kako su 2018. godine u Nikaragvi žene i muškarci nosili crveni ruž na društvenim mrežama pružajući podršku oslobađanju prosvjednika ili kako je godinu kasnije 10.000 žena u Čileu izašlo na ulice noseći crne poveze na očima, crvene marame i crvene usne kako bi osudile seksualno nasilje u zemlji.


Studija Harvard Universityja pokazala je da žene koje nose crveni ruž izgledaju prisutnije, pouzdanije i kompetentnije na poslu. Upadljiva boja signalizira “Ovdje sam! Ne skrivam se!”

Borba protiv nasilja nad ženama

Slaveći žensku snagu, ljepotu, različitost, slobodu i emancipaciju, Avon je upravo lansirao novi Hydramatic Shine ruž koji očarava s 15 novih nijansi te inovativnim rješenjima kao što je hidrirajuća hijaluronska jezgra koja usnama pruža potrebnu njegu i sjaj, ne zaboravljajući pri tome važnu ulogu koju crveni ruž i danas ima u borbi za ženska prava. Simbolično, za Dan žena kupovinom Avonovog ruža možete i vi pružiti podršku borbi protiv nasilja nad ženama. Naime, ako kupite poseban set kojeg čine ruž Hydramatic plus kozmetička torbica po cijeni od 18,50 EURA – 100% neto prihoda ide u Avonov fond za borbu protiv nasilja nad ženama.


Avon je lansirao novi Hydramatic Shine ruž. Novih 15 nijansi, glamurozan sjaj i revolucionarna hidrirajuća hijaluronska jezgra dat će vašim usnama sjaj i neophodnu njegu.

Potražite novi Hydramatic Shine ruž u Avonovom katalogu po cijeni od 5,49 €.

Powered by AVON Hrvatska

Pročitaj više

Revolucionarne tehnologije

Jedan od najpopularnijih brendova i već dobro poznato odredište za kupovinu cipela, torbi i modnih dodataka Aldo otvara vrata nove poslovnice u Dalmaciji!

Zadovoljstvo nam je najaviti treće izdanje događaja Art Studio Walking Tour – otvorena vrata umjetničkih ateljea, koje će se održati u subotu, 19. listopada u Zagrebu. Ovo jedinstveno događanje pružit će priliku zaviriti u svijet umjetničkog stvaralaštva kroz otvorena vrata ateljea i radnih prostora talentiranih umjetnika.

Naučiti djecu da od najranije dobi redovito i pravilno peru zube može biti pravi izazov. Kako bi briga o oralnom zdravlju postala njihova svakodnevna rutina, važno je odabrati kvalitetne i sigurne proizvode, ali i odgovarajući pristup.

U današnjem užurbanom poslovnom svijetu, mnoge žene teže postizanju svježeg i njegovanja izgleda, ali često nemaju dovoljno vremena za složene beauty rutine. Dijana Sajko je osmislila program Mala škola poslovnog makeup-a kako bi pružila praktična rješenja koja su brza, jednostavna i učinkovita, a savršeno prilagođena potrebama poslovnih žena.

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.