Najvažniji kulturni proizvod Južne Koreje definitivno je K-pop. Glazbeni žanr koji je zaludio cijeli svijet najsličniji je zapadnoeuropskoj mješavini elektro popa, hip-hopa i r’n’B-ja. Postao je globalni fenomen zahvaljujući mješavini zaraznih melodija, savršene koreografije i besprijekorne produkcije. Danas izvođači poput BtS, Big Bang ili Blackpink na Youtubeu imaju više od milijardu pregleda. Za njima luduje cijeli svijet, BtS je napunio Wembley, gdje ih je gledalo više od 80 tisuća ljudi.
Nakon Beatlesa postali su prva grupa koja je imala čak tri albuma na prvome mjestu američke top-ljestvice Billboard, ali ništa lošija nije niti korejska filmografija koja K-popu diše odmah za vratom. A kako to već obično bude, čim otvorite mala vratašca neke kulture, odmah uočite cijeli svemir navika, trendova, fenomena koje biste najradije istog trena drag and drop tehnikom preuzeli. Slijedi MOOD popis za downloadanje IRL.
K-hrana
Kimchi ili kiselo povrće apsolutni je kralj korejske kuhinje i stavlja se doslovno u sve. Obično je to kupus koji je prepun vitamina C i zdrav za probavu. No ostala korejska jela kao što su bulgogi ili marinirana govedina na roštilju uz dodatak češnjaka i povrća, te slavni bibimbap – riža s puno povrća, mesa i prženim jajem, pokorila su svijet. Dodajte još juhe i razne vrste pajeona, odnosno palačinki, i bit će vam jasno zašto.
K-ulična moda
Južna Koreja postala je lider u kulturnim i pop pokretima, a ne zaostaje ni u modnim. Najveća inspiracija dolazi s ulica Seoula, a 2023. godine furaju se neonske boje, monokromno – odnosno bijelo od glave do pete, široke hlače, klasična odijela na tenisice, goleme sunčane naočale i, naravno, puno nakita.
K-beauty
Korejska kozmetika pokorila je svijet, a odnedavno se može naći i u hrvatskim drogerijama. Ekstrakt puža jedan je od najpoznatijih sastojaka koji koriste, a svi se proizvodi rigorozno testiraju. najpopularniji su proizvodi za boostanje elastina, antipigmentaciju, protiv bora, a maske za lice jedan su od omiljenih proizvoda u Južnoj Koreji. Obično ih imaju nekoliko desetaka u frižideru. Sve to zapakirano je u neodoljive boje i oblike – u panda igračkici krije se gel za područje oko očiju, a krema za ruke u mirisnoj, ružičastoj žvakaćoj gumi. Uza sve to Korejci, cure i dečki, rado koriste sve novitete i jako su rigorozni pa ako nešto zaživi znači i da valja.
K-kosa
Mora biti sjajna i zdrava. Na ulicama Seoula gotovo i nema ispucanih vrhova i neuredne frizure. Postoji procedura kako imati takvu kosu, a sve počinje njegom vlasišta na koji se stavlja mješavina ulja i himalajske soli. Potom se kosa opere šamponom i tjeme izmasira masažerom, stavi balzam, pa maska i sve ispire jabučnim octom. Nakon toga ide maska na tjeme, pa tonik za tjeme, pa serum za tjeme, serum za kosu za omekšavanje i na kraju tretman koji djeluje preko noći. Ukupno deset koraka – nismo rekli da je jednostavno.
K-računi na Instagramu
U Južnoj Koreji je Instagram eksplodirao – ima više od 10 milijuna korisnika koji na platformi provedu više od 45 milijuna sati mjesečno. Zbog toga se pojavilo na tisuće influencera, čije se tržište procjenjuje na 1,3 milijardi dolara. Najpoznatiji su pjevačuca LISA, koja prati beauty i fashion s više od 94 milijuna followera, slijede je Boram s više od 900 tisuća sljedbenika, Woo-hyun Kim i Seo-yeong lee s više od 700 tisuća, dok je na petome mjestu DJ Jina s više od 600 tisuća pratitelja. tek je na šestom mjestu jedan muški influencer – Jeon Changha – koji prati modu i putovanja
Naslovna fotografija: Unsplash+