YOLO 2.0

VIRALNI TREND ‘DO IT FOR THE PLOT’: Samo slobodno, egocentrično i bezobzirno, molim!

Lena Ivanović
17.02.2025.

Opasan trend s TikToka nalik starim izazovima ili naprosto krik pomalo sputane generacije Z u borbi za malo slobode, ludosti i izlaska iz zone komfora

Kada je prije nekoliko mjeseci jedan pjesnik starije generacije izjavio da su tetovaže najhrabriji čin koji mlade generacije mogu smisliti te realizirati u stvarnom životu, priznajem da sam kimnula u sebi glavom, ni ne sluteći da se na TikToku donose tako sulude odluke, a o kojima bi se dale napisati nadrealno dobre, ili je bolje reći dadaističke pjesme, jer u njima neće biti previše uzročno-posljedičnih veza budući da je jedini motiv kojeg se drže ono dobro poznato načelo – što luđe to bolje. Pojaviti se na partyju na koji nisi pozvan? Poslati svim frajerima koji ti se sviđaju identičnu poruku? Pristupiti zgodnom strancu na plaži i pozvati ga na piće? Pa naravno, što se čeka? Možda odgovor TikTok zajednice koji glasi – “Do it for the plot!”

Nagli obrat zbog gledanosti i napetosti

Naime, filmaši jako dobro znaju što znači ovaj izraz. Zaplet, napetost i trenutak kada se gledatelji čvrsto primaju za rukohvat stolca ili prvog susjeda koji sjedi do njih, a adrenalin im je došao do grla. S tim da ste ovaj put glavni junak ili junakinja upravo vi, a odluke se donose baš kao u filmu – sa željom da radnju učinite zanimljivijom te da izazovete neočekivano. Naravno, ne razmišljajući baš previše o posljedicama, sve dok nisu jako štetne po nas i našu okolinu. Uostalom, ovaj stav se i temelji na osnovnoj ideji da stvari radimo samo kako bismo uživali u njima, bez postizanja određenog cilja.

Foto: Unsplash

Djelovanje bez cilja?

Što se događa poslije? Hoćete li profurati, dobiti posao, broj telefona ili možda crveni karton pa ekspresno biti diskvalificirani iz igre? Nije važno! Jer o tome razmišljamo tek kada dođe vrijeme za to, a rješenje za moguće probleme ćemo i tada možda pronaći na isti način – “ta smislit ćemo nešto valjda radi radnje!” Ma što vam sada smetamo i kvarimo zabavu? Vi ste sada ionako trenutno u svom filmu. Doduše, taj film se nekada davno zvao „Do posljednjeg daha”, a još jučer YOLO, no budući da je taj izraz postao tako cringe, sada ga zovemo ‘do it for the plot’. Iako ovaj način razmišljanja gotovo sigurno neće izazvati društvenu revoluciju, možda nam pomogne shvatiti da bismo trebali živjeti u trenutku, oblikovati svoju priču, a povremeno nadići vlastiti ponos i taštinu te izaći iz zone komfora kako bismo iskusili nešto novo. I naravno, bolje upoznali samo sebe i vlastite granice.

Naslovni vizual: Unsplash+

Pročitaj više

Vaša Marsovska supermoć?

Na Mars možemo gledati kao na onog Škorpiona u vašem društvu: apsolutno najintenzivniji dosad. Ipak je to planet vitalnosti, seksa i rata. S druge strane, naš vatreni susjed nije nešto čega bismo se trebali pribojavati. Štoviše, prihvatimo ga raširenih ruku jer Mars i njegov položaj na našoj natalnoj karti (odnosno ono gdje se nalazio u trenutku našeg rođenja) ujedno je ključ razumijevanja načina na koji ostvarujete, odnosno pokušavate ostvariti svoje snove.

Veganski stil života

Što je to veganska prehrana, zašto 20% u svijetu, involvira biljnu prehranu u svoju svakodnevicu te najguglanije pitanje svih vremena – a gdje su tu proteini. Erna Žganjar je razgovarala s osobama koje žive veganstvo, a pronaći ćete i nekoliko zanimljivih izjava vlasnika veganskih restorana u Hrvatskoj. Upoznajte Natašu Rajčević, food bloggericu, Maju Dragojević, učiteljicu joge, Ivora Madžara, marketinškog stručnjaka za plant based segment i Marka Samardžiju, osobnog trenera.

Plava faza

Ako ste sve do sada pomišljali da je univerzum tajanstveno plav ili crn, užareno žut ili pakleno crven, prevarili ste se! Tako barem tvrde američki astronomi Karl Glazebrooki i Ivan Baldry sa Sveučilišta Johns Hopkins.

Astrologija kao GPS

Ne, ovaj članak nismo napisali jer su teme poput horoskopa, testova inteligencije i narcisoidnosti visoko na listama najčitanijih stvari…

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.