Priznajemo, svi mi ponekad sanjamo da damo otkaz baš poput stjuarda u avionu koji je prije par godina dobio slom živaca i nije mogao čekati da avion sleti pa je naprosto aktivirao padobran. A kasnije je dobio duplu kaznu, jer ne samo da je ugrozio svoj nego i tuđe živote. Stoga, ne budite kao podivljali stjuard i prilikom davanja otkaza pokušajte barem pola savjeta provesti u djelo. Slijedi mali popis najčešćih grešaka koje ljudi čine prilikom davanja otkaza i kako ih izbjeći:
Nedostatak pripreme: Jedna od najvećih grešaka je nedostatak pripreme prije samog otkaza. Važno je razmisliti o razlozima zbog kojih dajete otkaz, pripremiti jasan i koncizan govor i razmotriti moguće reakcije poslodavca.
Nedostatak poštovanja: Bez obzira na to koliko ste nezadovoljni ili frustrirani, važno je održati profesionalnost i pružiti poštovanje svim stranama. Izrazite zahvalnost za priliku koju vam je poslodavac pružio i izbjegavajte iznošenje negativnih komentara.
Nedostatak obavijesti: Otkaz treba dati s dovoljno vremena kako bi se poslodavac mogao pravovremeno pripremiti za vaš odlazak. Obavijestite ih u razumnom roku kako bi imali dovoljno vremena za pronalaženje zamjene ili redistribuciju odgovornosti.
Neprikladna komunikacija: Komunikacija je ključna prilikom davanja otkaza. Budite jasni, iskreni i konstruktivni u svojoj komunikaciji. Izbjegavajte prebacivanje krivnje ili agresivno ponašanje.
Nedostatak pismene potvrde: Nakon verbalnog obavještavanja poslodavca, uvriježeno je dostaviti pismenu potvrdu otkaza. To služi kao dokumentacija i može spriječiti eventualne nesporazume u budućnosti.
Neprofesionalnost na radnom mjestu: Nakon što ste dali otkaz, važno je nastaviti raditi na zadacima i obvezama s istim profesionalizmom kao i prije. Nepristojno ponašanje ili nedostatak angažmana može naštetiti vašoj reputaciji.
Preuranjeni otkaz: Otkazivanje bez osiguravanja sljedećeg posla ili adekvatnog plana može rezultirati financijskim poteškoćama ili stresom. Pokušajte osigurati stabilnost prije nego što donesete konačnu odluku o otkazu.
Nedostatak pregovaranja: U nekim situacijama, poslodavac može biti spreman pregovarati o vašem otkazu. Možete razmotriti fleksibilnost u uvjetima ili razgovarati o eventualnim promjenama koje bi vam pomogle zadržati trenutni posao.
Neprikladno dijeljenje informacija: Budite oprezni prilikom dijeljenja informacija o vašem otkazu s kolegama ili drugim osobama. Zadržite povjerljivost i izbjegavajte širenje negativnosti.
Nedostatak zahvale i rukovanja: Nakon što ste dali otkaz, bitno je zahvaliti poslodavcu na suradnji i pružiti rukovanje kao znak završetka tog poglavlja. Održavanje pozitivnih odnosa može biti korisno za buduće preporuke ili mrežu kontakata.
Naslovna fotografija: Unsplash