Pravilo 4P

SUPER POSLOVNI PLAN: Znate li odgovoriti na ovaj četiri pitanja i zašto je bitno pravilo 4P

Lena Ivanović
14.05.2023.

Super je što već razmišljate o logu ili imate odličnu ideju o dizajnu pakiranja, ali prvo riješite ove praktične stvari

Treba li ikome vaš proizvod?

Prvo i osnovno: odredite svoju nišu. Širenje vidika pomoći će vam bolje razumjeti proizvod ili uslugu koje želite ponuditi, tj. prazninu koju vaša ideja popunjava. Proučite tržište, a onda odredite gdje bi se vaš proizvod najbolje uklopio. I nemojte podcijeniti ciljne skupine. Razgovarajte s ljudima i zapisujte ključne probleme koje navode.

Pravilo 4P: proizvod, pozicija, plaćanje i promocija

Nakon što definirate tko je vaš kupac, vrijeme je da odredite kako privući njegovu pozornost pomoću pravila 4P – proizvod, pozicija, plaćanje i promocija. “Pomozite si kreiranjem mentalne mape, odnosno svojevrsne tablice, dok utvrđujete po čemu je vaš biznis jedinstven (proizvod), gdje ćete ga prodavati (pozicija), kolika će mu biti cijena u odnosu na tržišnu (plaćanje) te kako će izgledati marketinška strategija koju ćete primijeniti u njegovoj promociji.”

Domena i registracija

Super je što već razmišljate o logu ili imate odličnu ideju o dizajnu pakiranja, ali prvo riješite praktične stvari – osigurajte domenu na društvenim mrežama i registrirajte tvrtku. Važno je uzeti u obzir i savjete računovođe o tome tko će biti odgovoran za papirologiju, kao i troškove montaže te sve izvanredne troškove i definirati do kojeg iznosa možete ulagati. P. S. Dobro se informirajte o registraciji zaštitnog znaka.

Plan preživljavanja

Važno je biti svjestan koliki je iznos potreban za pokretanje biznisa, tj. kako će to utjecati na vašu trenutačnu novčanu situaciju. Sastavite osobni plan preživljavanja, ali i financijsku prognozu u sklopu poslovnog plana koristeći se Excelom ili, još bolje, zatražite pomoć računovođe. Kada izračunate koliko vam je novca potrebno za opstanak, doznajte koliko ćete proizvoda morati prodati mjesečno kako biste namirili svoje potrebe.

Naslovna fotografija: Unsplash

Pročitaj više

Izgubljeni u šopingu

Znamo, zvuči nategnuto, ali kažu da nema brendova mi čak ne bismo znali ni tko smo, a ni što smo. Na primjer, odgovara li recimo našem karakteru i stanju duha više BMW zato jer smo proaktivni ili Mercedes jer više cijenimo stabilnost, jesmo li, primjerice, više desno (PC) ili lijevo (Mac)… Iako ova teorija zvuči uvrnuto, psiholozi šopinga (bihevioralni ekonomisti) mogu nam za nju ispostaviti i ‘račun’

Dubravki Vrgoč sinoć je u Esplanadi dodijeljena nagrada “Menadžerica godine u kategoriji najbolje vođenog inovativnog projekta” Hrvatskog udruženja menadžera i poduzetnika CROMA

Nekoć je sve bilo lako. Postojali su mladi, situirani i seniori, a onda se sve zakompliciralo…

priroda i društvo

Što je biološki sat i zašto su žene te koje uvijek osjećaju taj pritisak

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.