Kada sam prije nekoliko godina radila telefonski intervju s jednim poznatim hrvatskim glumcem, a čija je PR-ica nekoliko puta istaknula da bi voljela da se razgovor temelji isključivo na filmu, kimnula sam glavom i smislila strategiju. Pri kraju intervjua ću postaviti neko osobnije pitanje, a čiji bi odgovor morao zagrijati srca čitatelja. No, kako je jedan odgovor vodio drugom pitanju, a ja sam svaki put spomenula ‘Evo i zadnje pitanje’, moj sugovornik je duhovito pitao – ‘Pa dobro, koliko ima tih zadnjih pitanja?’
Priznajem da sam se ovo ljeto našla u glumčevoj koži jer kad god bih naletjela na neki poznati Instagram profil modnog brenda morala sam se zapitati – ‘Pa dobro, koliko ima tih novih početaka?’ Umjetnost uređivanja ili brisanja feedova na društvenim mrežama i nije tako nova budući da intrigira svekoliku medijski scenu već neko vrijeme, a ide korak u korak s trendom nedostupnosti kao novog luksuza.
‘Žao nam je. Ova stranica više nije dostupna’
Ta sjećate se kako je svojedobno Dua Lipa obrisala sav feed i krenula od početka, predstavivši novu verziju sebe – plavu kosu i novi album. Te iste 2021. godine u potpunosti je obrisan i Instagram račun modne kuće Bottega Veneta. I to ne samo Instagram nego i Facebook i Twitter, a 2.5 milijuna followera moralo se suočiti sa šturom informacijom ‘Žao nam je, ova stranice više nije dostupna.’
U redu, ideja da se sve što ste ikada napravili sravni s bijelim ekranom i nije tako nova, a ni tako tašta. Pogotovo kada modnu kuću preuzme neki drugi dizajner, poput Hedija Slimanea u Celineu ili kada je Bottega Veneta pokrenula svoj novi magazin, no nitko nije umijeće višestrukih brisanja feedova usavršio kao Demna Gvasalia za modnu kuću Balenciaga.
Obriše feed kada mu digitalni svijet dođe do grla. Obriše sve kada se dogodi veliki skandal, kao u slučaju s BDSM medvjedićima te misli da će post s isprikom tako bolje doći do izražaja. Zapravo bi sada veći šok bio da preko noći zaposle na stotine volontera i odluče vratiti svu svoju prošlost, nego što su opet sve obrisali i objavili vrećicu Balenciaga čipsa s potpisom Chips Bag, A znate kako to već ide. Za većim igračima se povedu i oni manji pa je tako svojedobno i Gap izbrisao cijeli svoj feed i promijenio svoju profilnu sliku u ‘YZY’
Dajte prostor da nove objave dišu
No kako stvari stoje ova ideja da bi modni brend trebao biti nedostupan, poraditi na tajanstvenoj auri, ponašati se kao prave zvijezde (vidi zašto Brad Pitt i Margot Robbie nisu na društvenim mrežama) te da se u konačnici predaja o njegovom dizajnu širi usmenim putem ili putem kanala obožavatelja, a oni će svoju kreativu davati na kapaljke, bila je jako privlačna ovo ljeto i modnoj kući Versace.
Pa tko je obrisao sav onaj stari sadržaj? Nije valjda opaka meduza, pitalo se 30 milijuna pratitelja jer odjednom su ih s računa gledale samo istaknute priče i kultna zlatna Meduza. Ili je možda riječ o tome što je modnu kuću Capri Holdingsa kupila američka tvrtka Tapestry Inc? Prema odgovoru iz Versace riječ je o tome da su željeli neki novi format, nešto više u stilu magazina ne bi li efektnije prezentirali kampanju kolekcije za jesen 2023., poboljšali storytelling te svoj Versace urednički stil učinili još čvršćim i dosljednijim. A zapravo im je bilo neugodno reći da imaju osjećaj da smo zagušeni morem informacija te da žele režirati što ćemo i kako gledati. A što je kreativnije i hrabrije od toga da zgužvate stari papir ili ekran, švrknete ga u smeće i počnete iz početka?