Nekoć davno, u doba kada su Spajsice i cure iz Seksa i grada harale malim ekranima, bilo je cool izaći u grad te svima jasno i glasno pokazati da si u svom filmu, posve nebitno zvao se on animal, vojni, sportski, svemirski ili camp. Čitaj – dati sve od sebe da ne izgledaš kao da si ispao iz neke umjetno sklepane girl grupe gdje sve članice nose varijante jedno te iste kombinacije. I doista, puno prije inkluzivnosti, nosila se divlja raznolikost, a jedino pravilo kojeg se trebalo držati je bilo ono da pravila zapravo nema. U redu, uvijek je bilo i ljubiteljica elegancije koje su silno htjele izgledati kao čedna Charlotte iz ‘Seksa i grada’ ili Posh Spice, no to su bile ziherašice koje su, barem na prvu, igrale na kartu dobrih djevojaka koje žele igrati po pravilima, ignorirajući lekcije Emilije Kokić da je klasika tu samo da se sluša, a ne da se njome opija duša. Barem ne još.
Stil koji slavi čednu ženstvenost
A onda su se odjednom, negdje krajem kolovoza modna pravila okrenula naglavačke. I tek što smo se navikli na kovanicu Brat Girl Summer te počeli ozbiljno razmatrati zelenu boje kose Billie Eilish kao opciju, postalo je najnormalnije furati klasiku, prigušivati svoju divlju stranu te raditi sve što vam je moći da ne iskačete iz niza. Ili je bolje reći feeda. I doista, ona pomalo iritantna rečenica – ‘Sorry, ali ne uklapa mi se u feed’ kao da je odjednom preuzela apsolutni primat nad svim područjima našeg života. A glavni feed našeg života glasi odjednom glasi– uredno, ispeglano i suzdržano. Ili po najnovijem – very demure, very mindful.
Pa kako se to dogodilo, pitat ćete se zbunjeno u redu na blagajni sa zelenom bojom kose? Trebam li sada vratiti tu vražju boju i ponovo odabrati neku decentnu, neupadljivu i što prirodniju? Jer ako su se trendu pridružile i Kim Kardashian, Jennifer Lopez, brendovi poput Maybellinea, Joe Biden, Olaf Scholz, a Netflix je čak cijelu kategoriju nazvao demure – e to onda znači ne možeš pobjeći od te vražje decentne elegancije, čak ni da podivljaš u redu za blagajnu na najjače. I da moraš i da te netko probudi usred noći znati tko je Jools Lebron.
Goodbye Brat Summer Girl!
Za one koji su prespavali pola kolovoza zbog prejakog utjecaja retrogradnih planeta, reći ćemo samo da je riječ o bivšoj Brat Girl i transrodnoj osobi koja je iživjela svoju divlju stranu, a onda je skužila da na poslu bolje prolazi nešto elegantniji look pa je brže bolje svoju spoznaju željela podijeliti u 40 sekundi videa. Ultrakratki make up tutorial snimljen u autu i koji počinje rečenicama – “Vidite kako se šminkam za posao? Very demure, very mindful” – pregledan je više od 47 milijuna puta, na TikToku ima oko 500.000 videa s hashtagom #demure, na Instagramu 165.000 objava, a broj pretraživanja pojma „demure“ na Googleu porastao je za više od 300 posto.
Doduše, nije Jools Lebron iz Chicaga tako moćna da joj automatski prepišemo pokretanje ovog trenda, a kamoli renesansu riječi. Naime, riječ demure prvi put se spominje 2005. u seriji ‘Gilmorice’ kada baka, kao i sve bake, snažno fokusirana na fine manire i status, upravo tim riječima opisuje glavnu junakinju Rory. Doduše, velika je razlika između bake i Jools, koja ovaj izraz koristi s dobrom dozom ironije. Naravno, Jools s ovim izrazom manje misli na stil, a više na stav, jer kako je lijepo objasnila u showu Jimmyja Kimmela – “Prije sam bila luda i izvan kontrole, a zatim sam pronašla nešto suzdržanosti i s takvim ponašanje je došao i uspjeh.”
E sad, hoće li se demure trend nametnuti kao samo još jedna u nizu polarizacija, doduše pod novim imenom, a koja ponavlja onu sto puta podgrijavanu borbu između dobre i loše djevojke ili da ostanemo u slengu – između svetice i kurve, pokazat će novi uraci i komentari na TikToku. No sudeći po zadnjim videima, snažno sprdanje s dvije krajnje kategorije – dobrim i lošim djevojkama ne ostavlja baš prostora za onih 50 nijansi između kričavo zelene i bež.
Naslovni vizual: Unsplash+