Barbie je u šoku!

DARK ACADEMIA JE NOVA CRNA: Spremite neonske boje i šarene uzorke u ormare. I dva puta ga zaključajte

Aleksandra Orlić
03.09.2023.

Kako je supkulturni trend koji je započeo život na Tumblru u doba lockdowna osvojio modnu scenu. Je li ovo maslo obitelji Addams kojoj je dojadio sav taj Barbie hype ili u nekom drugom grmu leži mračni zec?

Priznajte, koliko ste puta pročitali neki naslov u kojem stoji da je… (sada zamislite bilo koju boju na svijetu) – nova crna! E pa izgleda da se i crnoj doslovce zacrnilo pred očima pa je odlučila poharati sve modne trendove. I to ne samo modne, nego i one lifestyle i kulturnjačke, jer TikTokom se proširio pojam #DarkAcademia koji ima samo jedan cilj – učiniti svoje sljedbenike jako mističnim, tajanstvenim i cool. Reakcija na preveliku izloženost ili transparentnost koja vlada u svim sferama života ili nešto više, još je obavijeno velom duboke crne.

Kako su stare prašnjave knjižnice postale cool

No činjenica je da je ovaj trend prvi put rođen u doba lockdowna i da svoje korijene vuče s Tumblra kada se jako puno tinejdžera povuklo u svoje sobe i okrenulo čitanju, učenju i pisanju. A propušteno vrijeme na fakultetima, noćnim izlascima i otkrivanju novih avantura su spretno nadoknadili na TikToku pod nazivom Dark Academia. Tako barem tvrdi New Yorker, na veliku radost roditelja koji ne mogu vjerovati da jedan supkulturni trend ide ruku pod ruku s edukacijom.

Kada malo bolje razmislimo, ima smisla u ovim nesigurnim vremenima okrenuti se nečemu za što se možemo čvrsto uhvatiti ne bismo li barem nakratko pobjegli od surove realnosti te ne manje bitno – postali dio neke veće grupe.

E sad, kako ćete to izvesti – je li dovoljno na stol staviti knjigu Oscara Wildea ili CD Nicka Cavea, upaliti gotički svijećnjak netom skinut s tavana, navući maminu jaknu iz darkerske faze, učlaniti se u prašnjavu staru knjižnicu i radovati se tmurnim kišnim danima, ostavljamo vama na izbor. No, kakav bi to bio povratak mistici da vam sada otvorimo baš sve karte. Nešto mora ostati i obavijeno velom crne magle. No, prije nego što utonete u Dark Academia stanje, evo kako su velike modne kuće isfurale – crna je opet crna trend…

Pročitaj više

Hrvatska modna dizajnerica Martina Vrdoljak Ranilović, poznata po svom estetskom rukopisu i brendu Tina VR, donosi novu kolekciju “Barok krša” koja utjelovljuje susret snage i nježnosti, strogoće i senzualnosti, ogoljenosti i raskoši.

Nazvana SVOGA DVORCA KRALJ, nova KLISAB kolekcija istražuje prostor gdje se susreću autentičnost i povezanost.

Skandinavska jednostavnost, profinjeni mirisi i vrhunska funkcionalnost — sve ono što volimo kod švedskog dizajna sada dolazi i u svijet muške njege. Nõberu Stockholm, kultni brend koji je redefinirao pojam moderne ljepote, upravo je stigao u Hrvatsku zahvaljujući ekskluzivnom partnerstvu s Fabulom de Formom, vodećim domaćim distributerom profesionalnih beauty brendova.

Vi, samo savršeni

Kako su vitamini, minerali i dodaci prehrani postali neka vrsta statusnog simbola i još jedna stvar koju si možemo priuštiti da bismo se osjećali “na vrhu”. Ili možda kako bismo si zamazali oči da barem nešto imamo pod kontrolom?

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.