Daleka prošlost, negdje početkom novog tisućljeća. Dečko i ja sjedimo na koncertu ozbiljne glazbe, tišina se može rezati nožem. Čujem samo njegov glas u uhu: “Pa pogledaj molim te ovog tipa ispred nas. Da mi je znati tko mu štirka košulje!” No ono za što sam isprva mislila da je samo pokušaj da unesemo male zabave u svečanu i komornu atmosferu, pokazalo je vrlo brzo i svoje pravo lice kada smo počeli zajedno stanovati. U jednom trenu sam na balkonu ugledala pet skupocjenih košulja koje su bile zavezane u tako snažan čvor da sam ga morala s istim čuđenjem pitati, kao on mene na koncertu – “Da mi je znati tko je ubio te Armani košulje!”
Drapirano je uvijek u modi
Odgovor je stigao kao iz šuba – “Mrzim peglati iz dane duše! Uostalom, drapirane košulje su uvijek in!” No, kao svaki pionir tako je i moj dečko očito desetljećima bio neshvaćen, jer spadali vi u ljubitelje peglanja ili ne, zgužvana odjeća je postala modni statement. Zna to najbolje i glumica Quinta Brunson koja je nedavno na dodjeli Emmyja nosila pink Diorovu haljinu, a tekstura njene haljine je izazvala dosta rasprava na internetu, sve dok se u debatu nije uključila i njezina stilistica Jessica Paster koja je objasnila da je to zgnječeni saten i da se taj look dogodio namjerno, a ne slučajno.
Živjele rupe, poderotine i nabori!
Naime, prema jednom istraživanju koje je provela firma ‘Y’ čak 89% mladih u dobi između 13 do 36 godina smatra da bi greške trebalo češće pokazivati i slaviti. Jer kome još treba savršeno i besprijekorno opeglana odjeća i to u doba filtera, avatara, estetskih operacija i umjetne inteligencije. Pribrojite li tome ljubav prema vintage odjeći i second hand modi, ispada da su rupe, pukotine, pletenice ili upravo bore i nabori – totalno u duhu vremena.
Stoga ne čudi da je velik broj modnih dizajnera prigrlio pojam dekonstrukcije i skulpturalnog oblikovanja odjeće – od Anne Demeulemeester preko brendova kao što su Acne Studios ili Burberry do Y Projecta. Ili kako lijepo kaže Raf Simons: “Nabori su gesta pogreške, a glavni cilj je taj da kod gledatelja izazovu osjećaj da su pojedini dijelovi odjeće već vodili buran život.” Nego, kada smo kod bogate prošlosti, znate li da se upravo prodaje unikatna vintage drapirana Armani košulju s bogatom poviješću?
Naslovni vizual: Y Project YouTube, animacija: Canva