military, but make it fashion

KAKO KOŽNE JAKNE NOSIMO OVE SEZONE: Smart, casual ili business casual?

Kristina Stakor
14.04.2023.

Ovaj odjevni predmet preuzet iz vojničke garderobe popularan je već stotinu godina, a ove se godine kožne jakne nose u svim mogućim stilovima

Kao i brojni drugi modni favoriti koji su postali svakodnevni odjevni komadi po principu „military, but make it fashion“, kožna jakna prešla je dalek put od avionskih kokpita do business casuala. Podstavljene kožne jakne nosili su u Prvom i Drugom svjetskom ratu vojni piloti kako bi se zaštitili od naglih promjena temperatura, a te su prve kožne jakne najčešće bile smeđe, u stilu bomberica.

Bajkerska kožna jakna

Kožnu jaknu u svom prepoznatljivom stilu, kao bajkersku jaknu, dizajnirao je 1928. Irvin Schott i nazvao je The Perfecto, po svojem omiljenom brendu cigara. Stil je popularnim učinio Marlon Brando 1953. godine ulogom u filmu „The Wild One“, kada se bajkerska jakna prvi put pojavila na velikom ekranu.

Zahvaljujući njegovom liku, ali i ulogama koje su tumačili Steve McQueen te originalni buntovnik bez razloga, James Dean, kožne jakne postale su simbol mladenačkog otpora i pobune pedesetih. Sedamdesetih tu su estetiku preuzeli i nadogradili rock glazbenici poput Billyja Idola, Ramonesa, Bowieja, Joan Jett i Blondie.

Devedesetih kožna jakna više nije odjevni komad koji se poistovjećuje samo s glazbenim supkulturama i pobunom, već ulazi u mainstream – ali ne gubi ništa od svoje privlačnosti. Kao neizostavni dio „model off-duty“ uniforme nose je Cindy Crawford i Kate Moss na traperice i potkošulje. A iz svijeta showbusinessa i casual stila u politiku prenijela ju je kraljica Rania od Jordana na Svjetskom ekonomskom forumu 2010.

Kako je kombinirati

Kao što priliči „buntovnom“ odjevnom komadu, kožna jakna ne priznaje pravila, pa se ove sezone nosi u svim mogućim prilikama i kombinacijama. Najpopularniji model je onaj bajkerski, po mogućnosti predimenzionirani. Pa kako je kombinirati u casual, business casual ili smart varijanti?

Casual

Baš kao i supermodeli devedesetih, ove sezone volimo jednostavne modne formule. Potkošulja ili T-shirt, traperice i cipele po izboru (tenisice, mokasine ili čizmice) i velika kožna jakna koja izgleda kao da smo je posudile iz muškog ormara nekog nabildanog frajera. Crna koža je uvijek in (prirodna ili „eko“), a osobito popularna među fashionisticama je i ona izblijedjela, kao da ju nosimo oduvijek.

Za malo moderniji „twist“ ovog stylinga, umjesto traperica posegnite za maxi suknjom.

Smart casual

Kožna jakna nije rezervirana samo za vikende, već može biti i cool komad za poslovne kombinacije (barem ona radna mjesta koja nemaju strogi dress code). Crne hlače ravnog kroja i salonke, bijela košulja, nakit i marame izgledat će puno modernije i svježe uz malo robusniju kožnu jaknu.

Formal

Za neke formalnije (ili zabavnije) prigode poput evenata, večernjeg izlaska, odlaska na vjenčanje koji zahtijevaju malo elegantniji look, inspiraciju možemo pronaći u revijskim lookovima brendova koji dobro znaju kako stvoriti senzualan, ali moćan imidž. Saint Laurent za proljeće/ljeto predstavio je niz dugih pripijenih haljina nježnih tekstura preko kojih su nošene kontrastne kožne jakne naglašenih ramena. Ima li išta više cool?

Naslovna fotografija: Pexels / Vera Stefard, kolaž: Canva

Pročitaj više

teorija krivih cipela

Svima nam je poznat onaj (povremeni) feeling dosade koji dobijemo pri pogledu na vlastiti ormar, no styling trikovi poput „teorije krivih cipela“ žele potaknuti poigravanje s komadima koje već posjedujemo

Zlato i dijamanti vole vašu kožu (i mi volimo njih)

Svi znamo da prava ljepota dolazi iznutra, no isto tako jako dobro znamo da i mala pomoć izvana dobro dođe. Pogotovo ako se ona zove: krema od zlatnog praha i piling od dijamanata.

OD CJEPIVA DO KOZMETIKE

Tko kaže da je RNA super samo u cjepivima i kao glasnik informacija? RNA tehnologijom do ljepše i zdravije kože

makeover

„Žena koja odreže kosu priprema se promijeniti svoj život“, rekla je davno Coco Chanel. A mnogi su primjeri potkrijepili njezinu tezu.

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.