sve za ljepotu

KOLIKO SMO DALEKO SPREMNI IĆI ZA LJEPOTU: Najluđi beauty tretmani nekad i sad

Lena Ivanović
17.09.2023.

Trendovi ljepote mijenjali su se kroz razdoblja, no ono što ostaje nepromijenjeno jest spremnost ljudi da im se podvrgavaju, bez obzira na cijenu i posljedice

Tko od nas nije ugledao neku fotku Jennifer Aniston, Jennifer Lopez, Jennifer Garner ili umetni-neku-drugu-Jennifer i zapitao se: kako izgleda tako dobro u pedesetima?! Odgovor bi nam već mogao biti poznat – da, ključna je dostupnost skupih, ali često i bizarnih tretmana.

Tako je Jennifer Aniston nedavno priznala da bi isprobala što god za mladolikost, a jedan od najnovijih tretmana koje je probala? Tretman za njegu lica sa spermom lososa. Djeluje li on doista nije mogla reći, no zaklinje se u injekcije peptida koje joj ubrizgavaju na tjednoj bazi.

Nekad

Za ljepotu je potrebno patiti, rekle bi vam brojne beauty ljubiteljice, a to je opjevala i Beyonce sa svojim starim hitom „Pretty hurts“. Pa koliko smo daleko spremni ići? Ako je povijest ikakav pokazatelj – do smrti.

Što svjetlija put bila je pokazatelj društvenog statusa tijekom velikog dijela povijesti, pa su žene u doba Elizabete I koristile bjelilo napravljeno od mješavine vode, octa i olova zvano Venetian ceruse i svjesno ignorirale moguće nuspojave kao što su trovanje, gubitak kose, neplodnost, gluhoća, pa i smrt. Drugi način za postizanje trendi bljedila? Pijavice.

Foto: Pexels

U viktorijansko doba, žene su romantizirale tanak struk, blijedu put i ružičaste usnice oboljelih od tuberkuloze, pa su se namjerno izlagale bolesti ili gutale pijesak, a za održavanje vitke linije promovirala se trakavica.

Na beauty propagandu nisu bili imuni ni u antičkom Rimu, pa su se tako tada prodavale bočice znoja gladijatora za koje se smatralo da poboljšavaju ten te služe kao afrodizijak…

Sad

A da tjelesne izlučevine kao „lijek“ za lijepu kožu nisu rezervirani samo za neka predindustrijska vremena i davno zaboravljene bapske priče vidljivo je i iz suvremenih tretmana za ljepotu. Uostalom, upravo je Kim Kardashian koja je proslavila tzv. „vampirski tretman lica“ u kojem se koristi vlastita plazma za poticanje proizvodnje kolagena, ne tako davno rekla: „Ako biste mi rekli da trebam jesti izmet svaki dan kako bih izgledala mlađe, možda bih to i napravila“.

Foto: Pexels / Cottonbro Studio

A vjerojatno najbizarniji i etički upitan (stvarno, WTF) jest tretman za pomlađivanje koji su isprobale Sandra Bullock, Cate Blanchett i Kate Beckinsale, znan kao Hollywood EGF (Epidermal Growth Factor) ili Penis Facial, kod kojeg se koristi serum od kloniranih prepucija beba (?!?).

Očito je da se, kad su ljepota i mladolikost u pitanju, mnogi, osobito slavni, ne zamaraju sitnicama kao što su izvori, dugoročne posljedice i učinci na njihovo zdravlje, ali i moralna pitanja. No gdje povlačimo granicu između žrtvovanja za ljepotu i ludila?

Naslovni vizual: Pexels, Canva

Pročitaj više

Japanka s petom i remenčićima ili ortopedska cipela. Izgleda da je ova dilema riješena, jer na scenu su se vratile dobre stare plesne cipele. Ok, to sad nipošto ne znači da je sve isto kao prije sto godina. Upoznajte najcool model cipela koji će obilježiti ovo ljeti

Pune i guste obrve san su mnogih žena. S metodom puder obrva ova želja postaje stvarnost. Ako ste i same ljubiteljice lijepih, njegovanih obrva, a možda vam oblik prirodno nije dobro definiran ili vam nedostaju dlačice na nekim mjestima puder obrve mogle bi biti odgovor. Nakon tehnike microbladinga koja je vladala prošlih godina i vrlo je invazivna puder obrve su elegantnije rješenje za savršenu definiciju lica.

ne trebate počupati obrve!

Zaboravite na iscrpno konturiranje i sjenčanje jer se kao glavni make up trend sezone vraća nonšalancija devedesetih

A koju boju treba vaš duh i tijelo?

Prije nego što sljedeći put pedikerki kažete koju nijansu od stotinu ponuđenih želite, zapitajte se kako se trenutačno osjećate. I što planirate raditi sljedećih tjedana jer svaka boja utječe na naš živčani sustav i podsvijest odašiljući tijelu važne poruke

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.