Nepretenciozan stil

LOŠ UKUS TAYLOR SWIFT KAO STRATEGIJA: Smije li vrhunska pjevačica imati prosječan stil

Tamara Radan
20.07.2024.

Budući da glazbena karijera Taylor Swift leti strelovitom putanjom, kako to da njezini stylinzi ne prate taj put nego se oblači u pristupačnim dućanima, a što se tiče kombiniranja nikako da pogodi pravi akord, pitaju se modni kritičari

Ako postoji i jedno zanimanje koje je neprestano na vjetrometini tuđeg mišljenja i sve samo ne stabilno to su onda ona umjetnička. Znao je to jako dobro tvorac dokumentarca o Humphreyju Bogartu koji je tvrdio da ga je miks poslovne neizvjesnosti, preveliko prepuštanje suludim emocijama koje je morao prikazati na filmskom platu te naposljetku – obilato korištenje opijata stajao zdravlja. Pa ipak, kao da umjetnicima i samima nije dovoljno teško pa treba svaki njihov uradak, bio to film, pjesma ili stih do temelja analizirati. A da stvar bude uzbudljivija u kritiku ubaciti malo privatnih drama te sve obilato garnirati seciranjem odjeće. No to je cijena slave, rekli bi oni manje osjetljivi. Jer što je drugo umjetnički nastup nego neka vrsta silaska u arenu.

Zna to najbolje pjevačica Taylor Swift koja se u 34 godine života naslušala i kritika i uvreda. Uostalom, a što je bila inspiracija za njenu čuvenu pjesmu „Reputation“. No budući da joj trenutno glazbena karijera ide tako silovitom putanjom, turneja “The Eras Tour” ruši sve rekorde, dok je njezina ukupna imovina prošle godine premašila milijardu dolara (to je inače jedna jedinica s devet (!) nula), normalno je da su nadrapali njezini stylinzi. Problem nije toliko u tome što pjevačica nosi obične, svima nama dostupne brendove nego zašto što jednostavno nema ukusa, kažu dežurni modni kritičari.

Loš stil kao strategija

Uostalom, zašto čovjek naprosto ne bi imao jako dobar sluh i nešto slabije vidio. U prijevodu – obukao prvo na što naiđe jer se možda želi koncentrirati na neke druge stvari, rekao bi možda u njenu obranu, da je živ Steve Jobs, a koji isto nije briljirao u dizajnerskim komadima. To bi čak bilo ljudski – žena naprosto ne može pogoditi dobar akord s odjećom. Ili možda prilagođava svoj stil trenutnom raspoloženju i inspiraciji albuma – sad je country stil, sad Lolita, pa onda skok na retro furku sedamdesetih pa stišavanje u crno-bijelim fotografijama i neoromantičnom looku.

No dežurni kritičari nisu mogli ostati na tom stupnju te su razvili teoriju da se Taylor Swift – onako malo bez veze oblači i to po sistemu da joj je stil dostupan, predvidljiv te da ne predstavlja ‘prijetnju‘, jer je to njena marketinška strategija. Drugim riječima da vrlo proračunato odašilje poruku da je pjevačica najbolja frendica ama baš svima.

Mase nemaju ukusa

Želite dokaze? Osobne ispovijedi, narukvice prijateljstva, skrivene poruke u videima, pozivanje najvećih obožavatelja doma, učenje njihovih imena… Stoga i nije čudno da ciljano bira loš stil kao strategiju jer naprosto želi privući široku masu, tvrde teoretičari zavjere. A svi znamo da široke mase često nemaju ukusa. No s druge strane, postavlja se i pitanje – biste li vjerovali Taylor Swift koja pjeva o svojim unutarnjim borbama, strahovima i problemima kada ne bi izgledala kao jedna od nas?

Pravo na ‘loš stil’

A sada dolazimo do glavnog paradoksa. Iako je cijeli vibe suvremenog odijevanja mladih upravo nepretencioznost, svjesno odabiranje komada koji izgledaju obično, zastarjelo, anakrono, nezgrapno i manje ili više ružno, kako to da je Taylor Swift zabranjen pristup tom stilu nego je odmah izbačena iz kluba i to ovoga puta s novom reputacijom – onom vrlo proračunate osobe koja će sve napraviti za promociju. Uostalom, i sama pjevačica je u jednom intervjuu istaknula seksistički ton tih tvrdnji: “Kad muškarac nešto radi, to je strateški. Kad žena radi isto, to je proračunato.” Hm, kako stvari trenutno stoje trenutno – nema druge nego da Taylor Swift na sljedećem albumu uglazbi i čuveni citat Humphreya Bogarta – “All you owe the public is a good performance.

Naslovni vizual: Taylor Swift Instagram

Pročitaj više

Ako ste izrazito lijepi, računajte na bolje ocjene, veće plaće (do 15%), znatno bolje uvjete kreditiranja. No kako stvari stoje, u istom paketu idu i neke stavke koje su otisnute jako sitnim slovima.

Supersize ogledalo, ili?

Ako je crvena toliko uzbudljiva boja, trebamo li obojiti sve živo u crveno ili će biti dovoljno ubaciti i samo koji crveni detalj? Koliko velika ili mala trebaju biti ogledala i što s obiteljskim fotkama?

Boja strasti i hrabrosti

Zašto smo tisućama godinama zaluđeni bojom ljubavi i strasti te kako je ova boja oblikovala svijet mode i politike? Sve odgovore potražite u knjizi The Red Book, a koja je posvećeno kraljici svih boja – crvenoj

Manje je više

Nećemo vam lagati, u Americi se ovaj trend zove ii ‘hangover make up’ ili ‘draping’, no Japanci su naprosto probdjevenu noć odlučiti pretvoriti u nešto prozračno i lijepo, gotovo kao da je ispalo s trešnjinog cvijeta. Evo kako nakon super tuluma vratiti svom licu prirodan sjaj.

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.