Skupa dizajnerske torbe smatraju se luksuznom robom i ekvivalentom Rolexa na muškim zapešćima. Osim što vlasnici njima izražavaju luksuz i materijalno bogatstvo dizajnerske torbice mogu biti i unosna investicija. Na primjer, da ste 2019. godine kupili Chanel SA Classic Flap Bag za vrtoglavih 4500 eura sada biste je mogli prodati za više od 7100 eura. Dobit od 2600 eura ili 57 % u samo nekoliko godina izgleda sasvim privlačno kao usputna zarada.
Bolja investicija od zlata
Zlato se oduvijek smatralo najlukrativnijim dobrom dok se nisu pojavile dizajnerske torbice. Neki se klasici čak smatraju sigurnijima od ulaganja u zlato, barem tako tvrdi Johanna Eggers, voditeljica je odjela za autentičnost u startupu Rebelle, rabljenom tržištu dizajnerskih torbi.
Brendovi Hermès, Chanel, Goyard, Louis Vuitton i Gucci imaju najveću preprodajnu vrijednost. Tome pridonosi i interes za kupnju na tržištu. Modni entuzijasti sve su spremniji potrošiti novac na luksuzne torbe jer imaju sigurnost da će ih kasnije moći preprodati po višoj cijeni. Posebno su traženi vintage modeli odnosno modeli stariji od 25 godina. Ako ste vlasnik takve torbe i odlučite ju prodati, možete dobiti i do 300 posto originalne cijene za neke modele Chanela. Još bolji primjer pametnog ulaganja je klasik Hermès Birkin. Vrijednost torbe porasla je za 500 % otkad je puštena na tržište 1984. godine. Nova cijena Birkinice je oko 10.000 eura – pod uvjetom da je uopće uspijete uloviti. Navodno ih možete prodati i za 15.000 eura. Ovisno o modelu i dizajnu Birkinice se prodaju i do 400.000 eura.
Kako tržište diktira uvjete i reagira na enormni porast zahtjeva brendovi su se dosjetili strategije umjetne oskudice. To znači da će neka poželjna dizajnerska torba biti dostupna samo na zahtjev i nakon dugog razdoblja čekanja, ponekad i od nekoliko godina.
Kako funkcionira posao s torbama?
Ako vam sve ovo zvuči zanimljivo, imate dovoljno novca na raspolaganju i poželite se okušati na ovom nišnom tržištu trebate pripaziti na sljedeće stvari. Prije kupnje trebali biste istražiti marke i cijene modela te pažljivo pratiti tržište. Kad se konačno odlučite na kupnju posebnu pozornost obratite na kvalitetu artikla odnosno korišteni materijal i kvalitetnu izradu. Modeli zagasitih boja posebno su prikladni za dugoročnu investiciju, a klasici su crna, étoupé i boja konjaka. Ali ponekad također možete postići visoku zaradu s rijetkim bojama ili materijalima te posebnim ili limitiranim kolekcijama. Međutim, tamnije boje su definitivno “sigurnije” za preprodaju.
Obavezno sačuvajte originalno pakiranje torbe i račun. Oboje može pomoći u postizanju više cijene pri preprodaji. Ali budite oprezni: ako torbu kupujete rabljenu, ne biste se trebali oslanjati samo na pakiranje ili račun jer se i oni danas mogu vrlo profesionalno krivotvoriti. Trebali biste kupovati samo u trgovinama koje imaju ugled i provode provjeru autentičnosti. Trgovina krivotvorenim luksuznim predmetima cvjeta, posebno zahvaljujući e-trgovini koja nudi anonimnost. Istovremeno kvaliteta plagijata je sve bolja što laicima onemogućava prepoznavanje krivotvorine.
Skladištenje i održavanje torbi je ključno pa tako skupe torbe uvijek treba čuvati u posebnim vrećicama i paziti kako ćete ih pohraniti. Svaka torba mora imati osigurano samostalno mjesto. Ako ih nećete koristiti dulje vrijeme, dobro je napuniti ih novinama ili drugim materijalom za punjenje. To znači da zadržavaju svoj oblik i da se koža ne savija. Osim toga, materijal trebate redovito čistiti i njegovati kako ne bi postao porozan. Ono što sam osobno uočila kod prijateljica koje posjeduju dizajnerske torbe jest da se boje nositi ih kako se ne bi oštetile ili bile ukradene. No, to definitivno nije smisao uživanja u predmetu koje su tako silno željele. Strah i tako nikad nije bio in.
Koju torbu nabaviti?
Ako ste početnica u poslu s torbama ili pak želite proširiti svoju kolekciju sve ovisi o povratu koji želite postići i u kojem vremenu. Kada je riječ o modelima stabilne vrijednosti, treba ih kupovati po povoljnoj cijeni od provjerenog izvora. Na primjer, neki Louis Vuitton modeli ponekad su dostupni rabljeni za samo 500 eura.
Koji je model do sada ostvario najveći povrat ulaganja u svijetu?
Nedavno se Hermèsova Birkinica u prosjeku prodavala za preko 36% više od trenutne nove cijene. Unatrag nekoliko godina cijena je porasla nekih 77%, a od lansiranja ove dizajnerske torbe iz 1984. čak oko 500%. Trenutna nova cijena standardnog modela je oko 10.000 eura, ovisno o verziji. Vrijednost izravne preprodaje je oko 15.000 eura. Ovisno o korištenoj koži i metalu, posebni modeli, poput posebnog izdanja ‘Himalaya’, prodaju se čak i za više od 400.000 eura.
Istražujući ovaj biznis s torbama zaključujem da postoje dobre vijesti za sve vaše unutarnje Carrie Bradshaws jer neke dizajnerske torbe zapravo čine dobra ulaganja.
Naslovna fotografija: Unsplash+