moda i tehnologija

NOVA ERA LJEPOTE: Hoće li AI modeli i avatari zamijeniti Bellu, Kendall i Gigi?

Kristina Stakor
04.11.2024.

Hoće li umjetno kreirani modeli zamijeniti stvarne žene i ideale ljepote s kojima se već teško nosimo?

S pojavom umjetne inteligencije i njezinim ne tako polaganim širenjem u sve sfere ljudskog života i djelovanja, često se, između brojnih filozofskih i etičkih pitanja, postavlja i ono – hoće li (i koje) profesije postati suvišne?

A jedne od onih koje sve češće izražavaju zabrinutost su – modeli. „Tu smo da unesemo raznolikost u modnu industriju i izazovemo status quo kada su u pitanju reprezentacija, održivost i inovacija“, stoji u objavi kompanije LaLaLand.ai koja je udružila snage s brendom Levi’s. Najavili su da će koristiti AI generirane modele uz ljudske modele (da, sada će očito i to biti potrebno istaknuti) kako bi pokazali „veću raznolikost u veličinama, boji kože i dobi“. Jer stvarni modeli koji zadovoljavaju te kategorije više ne postoje?

Virtualne influencerice

Najavljena suradnja nije jedina – Balmain je još 2018. predstavio 3 CGI modela kao dio svog Balmain Army i predstavio ih kao „nove virtualne ikone Margot, Shudu i Zhi koje odražavaju ljepotu, rokerski stil i moć samouvjerenosti“.

Tu je i virtualna influencerica, Lil Miquela, koja na Instagramu ima preko 2,8 milijuna pratitelja. A na svom feedu dijeli trenutke kao što je druženje s Rosalijom, prozivanje ljudi koji kritiziraju njezine dlake ispod pazuha, „upijanje“ vitamina D, nošenje Alexander McQueen torbe… Pa ako vas sve ovo zbunjuje, niste sami, jer se među komentarima redovito nađe i neki koji kaže „ne vjerujem da je ovo robot“.

Novotarije i razvoj tehnologije definitivno pomiču granice i potiču na diskusiju, no u ovom slučaju čini se da je kritika možda glasnija od potencijalnih benefita. Kao što osnivač LaLaLand.ai ističe: „Nije izvedivo za brendove da snimaju po 9 modela za svaki proizvod koji prodaju, jer ne zapošljavaju samo modele, nego i fotografe, frizere i vizažiste za te modele“. Pa s obzirom na to da avatari ne trebaju cijelu glam ekipu, izgleda da se radi o dobrom starom rezanju troškova… A paralelno se smanjuju mogućnosti za kampanje za sve one raznolike modele koji čekaju svoju priliku.

Nemogući ideali

Druga kritika koju se najčešće može čuti jest naravno ona koja se tiče nerealnih ideala ljepote. Obični smrtnici (i posebice smrtnice) već se sad bore s nedostižnim kriterijima koje postavljaju supermodeli, plastična kirurgija cvate, filteri vladaju društvenim mrežama, a kako će se tek nositi s umjetno kreiranim avatarima koji nalikuju na ljude? Već sada pratitelji digitalno kreirane influencerice Miquele primjećuju da ne stari, nešto što ni božanstveni ljudski modeli dugoročno ne mogu izbjeći.

Mnogi ismijavaju često „nespretne“ slike koje generira AI poput modela koji ima preduge i mutne prste, sliku žene koja umjesto da jede hot dog ga nosi na glavi, no to je zasigurno samo faza u evoluciji umjetne inteligencije, pa će i slike koje stvara u budućnosti biti realističnije. Ni Balmainovi virtualni modeli kao ni Miquela nisu zasad modele učinili suvišnima, a koliko god budućnost ne djeluje najoptimističnije, neki ne vide sve tako crno.

„Atraktivne slike trebaju kreativnost i emociju, pa smatramo da će u bliskoj budućnosti, AI modeli biti možda korišteni za jednostavne svrhe i reference, no ne i za marketing ili promociju gdje se treba uspostaviti odnos s kupcem. AI će ubrzati mnoge poslovne procese i pronaći svoje mjesto u našoj industriji, ali kladimo se da će za sada stvarni ljudi voditi i inspirirati!“, izjavio je direktor modeling agencije Storm Management Simon Chambers.

Pročitaj više

Ako ste izrazito lijepi, računajte na bolje ocjene, veće plaće (do 15%), znatno bolje uvjete kreditiranja. No kako stvari stoje, u istom paketu idu i neke stavke koje su otisnute jako sitnim slovima.

Supersize ogledalo, ili?

Ako je crvena toliko uzbudljiva boja, trebamo li obojiti sve živo u crveno ili će biti dovoljno ubaciti i samo koji crveni detalj? Koliko velika ili mala trebaju biti ogledala i što s obiteljskim fotkama?

Boja strasti i hrabrosti

Zašto smo tisućama godinama zaluđeni bojom ljubavi i strasti te kako je ova boja oblikovala svijet mode i politike? Sve odgovore potražite u knjizi The Red Book, a koja je posvećeno kraljici svih boja – crvenoj

Manje je više

Nećemo vam lagati, u Americi se ovaj trend zove ii ‘hangover make up’ ili ‘draping’, no Japanci su naprosto probdjevenu noć odlučiti pretvoriti u nešto prozračno i lijepo, gotovo kao da je ispalo s trešnjinog cvijeta. Evo kako nakon super tuluma vratiti svom licu prirodan sjaj.

Online tjednik za pop kulturu i autorske priče

Stvari koje osjećamo. Teme koje pokreću.
Newsletter nedjeljom.