Ako je itko na svijetu svjestan koliko su naočale moćan modni dodatak, onda je to definitivno Ana Wintour, dugogodišnja urednica magazina Vogue, koja je sunčane naočale odlučila učiniti svojim signature lookom, baš kao što su svojedobno to učinili i Andy Warhol te Karl Lagerfeld. No čak i ako na tren zanemarimo njihove motive koji idu od potrebe za mistificiranjem, čuvanjem privatnosti pa sve do osjetljivih očiju, činjenica je da se malo koji modni dodatak može pohvaliti da govori više od stotine stranih jezika kao sunčane naočale.
Naočale kao ‘drugo lice’
Uostalom, koliko smo puta samo na temelju kratkog pogleda na nečije lica doznali toliko puno o osobi koja stoji preko puta nas – je li dobre volje, tužna, ekstatična, zamišljena, in the mood for love ili možda miljama udaljena od nas te izgubljena u svojim mislima. A koliko smo tek puta posegnuli za sunčanim naočalama da naglasimo svoje trenutačno raspoloženje, ideje, stav, koliko smo buntovni, snažni, odvažni, nježni, senzualni… Ili pak da se malo zamaskiramo, sakrijemo od znatiželjnog svijeta ili naglasimo neku našu nevidljivu crtu karaktera.
Riješite test:
Naime, nije tajna da je ono što u psihologiji zovemo ekspresija i izraz lica u međuvremenu postalo toliko važno i u dizajnu da velike kompanije već odavno zapošljavaju dizajnere koji bi suptilnim dizajnom određenim proizvodima dali pravi izraz lica – bilo da je riječ o faci vašeg automobila, vaze ili budilice. Pogotovo u doba koje nam više nego ikada omogućava igre identitetima te podržava apsolutnu slobodu izražavanja.
No kako stvari stoje, nitko to ne radi tako savršeno kao dizajneri naočala koji ne samo da inovativnim kreacijama pogađaju duh vremena, nego i naš trenutačni mood. Nova kolekcija sunčanih naočala talijanskog modnog diva De Rigo ponovno nas je oduševila, no ako se, poput nas, ne možete odlučiti između stotine favorita, tu je i zabavan test osobnosti koji će vam pomoći donijeti odluku koje naočale trenutačno najviše odgovaraju vašem raspoloženju i karakteru. POLICE, YALEA, PHILIPP PLEIN, FURLA i FILA – pitanje je sad!
A nakon što ste otkrili koji brend najbolje odražava vaš trenutačni mood, red je da odaberete i prave naočale.
POLICE
Kada bismo morali tražiti jednu riječ koja simbolizira naočale Police, to je onda slobodan duh koji smjelo propituje pravila. I tako već 40 godina otkad je slavni brend prvi put predstavio naočale s pravim zrcalnim lećama koje su osvojile sve kulere ovog svijeta. Na 40. rođendan Police je predstavio novi logo, reinterpretaciju slavnog orla, simbola slobode i hrabrosti, ali i nove modele naočala koje karakteriziraju geometrijski oblici i sportske linije s izrazito podebljanim i metalnim umecima, profinjeni detalji, uključujući trokutaste nitne, te odvažni acetati. Iako smo tijekom povijesti obožavali Policeove reklamne kampanje s holivudskim zvijezdama kao što su Bruce Willis, George Clooney, Antonio Banderas i Brad Pitt, veseli nas vidjeti novu kampanju – cool muškarca koji se ne libi pokazati i svoju nježniju stranu te u naručju nosi malu mačku.

FURLA
U svijetu sunčanih naočala Furla je doista sinonim za klasičan i sofisticiran stil jer oduševljava ljubitelje dizajna od 1927. godine, kada je brend osnovan u Bologni. Uostalom, dovoljno je da nam netko okrene profil i pokaže nam drške svojih naočala pa da shvatimo o kakvom je genijalnom dizajnerskom rješenju riječ – dvostruki luk koji sadrži metalni Furlin logo. I doista, slavni logo, ali i mačkasti luk godinama su bili sinonim za naočale Furla, no ove godine posebno smo oduševljeni majstorskim korištenjem boja i acetata. Mješavina toplog zlatnog metala susreće duboki i bogati acetat, da bi zatim prešla u nježno ružičaste nijanse svitanja. Gotovo kao da su nas naočale Furla istog trena katapultirale u predivnu Italiju gdje se u suton divimo ljepoti koja nas okružuje, a dok ispijamo čašu pjenušca, boje se suptilno prelijevaju jedna u drugu.

YALEA
Sjećate se divne knjige ‘Žene koje trče s vukovima’ Clarisse Pinkola Estés, a koja je učinila toliko puno po pitanju ženskog identiteta i osvještavanju naše snage? Brend Yalea kao da slijedi postulate iz knjige jer njegova filozofija nadilazi modu želeći nas inspirirati, učiniti samopouzdanima i neovisnima te istaknuti unutarnju i vanjsku ljepotu svake žene. Naime, žene su već godinama glavna inspiracija za sve modele sunčanih naočala pa je tako i ove – kolekcija je posvećena svim suvremenim, slobodnim i jedinstvenim ženama. Elegantni i očaravajući, novi stilovi naočala YALEA predstavljaju siluete koje su meke i vijugave poput vala; to je element koji predstavlja lajtmotiv cijele kolekcije, a 20 novih stilova osmišljeno je kako bi istaknulo ljepotu svakog ženskog lica. Girl Power za nove generacije!

FILA
Ako bismo ove godine morali tražiti filmskog redatelja koji je najviše utjecao na modu i lifestyle 2023. godine, to je onda definitivno Wes Anderson. Možda ste propustili njegov sjajan film ‘Asteroid City’ prikazan na Pulskom filmskom festivalu, ali vjerojatno vam nije promaknuo Wes Anderson filter koji sve fotografije pretvara u najcool stil – kombinaciju minimalističkog modernog izričaja s vintage tonovima. No ne treba vam Wes Anderson filer ako imate FILA sunčane naočale koje su doista najbolji mogući način da spojite minimalistički stil, ljubav prema vintage oblicima, ali i inovativnim tehničkim elementima. A tu su i brojne reference koje će razumjeti pravi zaljubljenici u modu – rotirajući logotip, savitljiva krilca, ‘memorijski’ most, clip-on mehanizmi s polariziranim lećama te gumeni umeci koji podsjećaju na uzorak na potplatima tenisica FILA. Gospodine Wes, mislimo da je FILA sa 112 godina iskustva itekako spremna za jedan cjelovečernji film.

PHILIPP PLEIN
U svijetu sunčanih naočala brend Philippa Pleina bio bi prava rock ‘n’ roll zvijezda koja ne skida sunčane naočale s lica od jutra do večeri. A i zašto bi kada su one izraz osobnosti i stila. A i bliska budućnost treba već saznati što će se nositi sutra. To je, naime, i filozofija brenda koji već 25 godina oduševljava hrabrim dizajnom, jarkim bojama i suvremenim materijalima čineći našu svakodnevicu igrom, eksperimentom, ali i na korak do visoke umjetnosti. Ove godine kolekcija sunčanih naočala Philipp Plein očarava jarkim bojama, geometrijskim oblicima, cool igrama heksagrama, prevelikim proporcijama, ekskluzivnim uzorcima od acetata, kao što su kristali, lubanje, lančići te umeci od titana. Pa ako ćemo tražiti brend koji nam najviše pomaže u otkrivanju naših pravih ili možda skrivenih identiteta, Philipp Plein je naš najbolji suigrač. Moto – “Stavi naočale da shvatiš tko si!”

Modeli iz sunčane kolekcije 2024. dostupni su u maloprodajnoj mreži De Rigo partnera: Optika Anda, Livision optika i Optika Jo-Jo.
Powered by: De Rigo
Fotografije: De Rigo; animacija Canva